به گزارش مهر به نقل از رویترز، دادگاه فدرال استرالیا، شرکت «دل» آمریکا را به خاطر گمراه کردن مشتریان در ارائه تخفیف در تارنمای این شرکت به پرداخت ۱۰ میلیون دلار استرالیا معادل ۶.۴۶ میلیون دلار محکوم کرده است.
این دعوی قضائی توسط سازمان رقابت استرالیا علیه شرکت دل به جریان افتاده و این نهاد مدعی است که شرکت دل در قیمتگذاری یا ارائه تخفیف نمایشگرهای خود در تارنمای این شرکت مشتریان را گمراه کرده است.
لیزا کارور، مسئول کمیسیون رقابت و مصرفکنندگان استرالیا، میگوید: نتیجه دادگاه یک پیام محکم به شرکتهایی است که مشتریان را در ارائه قیمت یا تخفیف گمراه کرده و قانون حمایت از مصرفکنندگان را نقض میکنند.
بر اساس این محکومیت شرکت دل در استرالیا که ۵۳۰۰ مانیتور به مشتریان در این کشور فروخته، باید پول مشتریان را به همراه بهره آن به آنها بازگرداند و سخنگوی این شرکت میگوید که دل در حال اتخاذ سیاستهایی برای بهبود روند قیمتگذاری بر محصولات برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات مشابه است.