در حالی که ممنوعیت واردات پوشاک و لوازم بهداشتی دست فروشگاههای رسمی فیزیکی و اینترنتی ایرانی را برای واردات و عرضه این کالاها بسته، تقاضای خرید این کالاها از طریق فروشندگان غیر رسمی ترندیول تامین میشود. سهم تجارت سالانه ترندیول از بازار پوشاک و مد در ایران به یک میلیارد دلار میرسد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ایران ارسال میشود. هزینه تمام شده خرید مستقیم و حمل کالاها از ترکیه به ایران از جیب خریداران ایرانی پرداخت میشود و خدماتی مثل مرجوع کردن کالا در دسترس نیست. ترندیول بدون حضور در بازار ایران و ارایه خدمات به کاربران ایرانی برنده بزرگ سیاست ممنوعیت واردات پوشاک و مد است. جزئیات را میبینید.