بازدید 4185
با تحولات منطقه و جهان

تایید مرگ رهبر القاعده یمن/ اعلام آماده باش نظامی کره شمالی برای مقابله با کره جنوبی/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه/ کشته شدن ۶۰ تروریست «تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

تایید مرگ رهبر القاعده یمن، اعلام آماده باش نظامی کره شمالی برای مقابله با کره جنوبی، حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه، کشته شدن ۶۰ تروریست «تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه و امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان مجارستان و چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 11 March 2024

تایید مرگ رهبر القاعده یمن/ اعلام آماده باش نظامی کره شمالی برای مقابله با کره جنوبی/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه/ کشته شدن ۶۰ تروریست «تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

بین الملل تابناک: تایید مرگ رهبر القاعده یمن، اعلام آماده باش نظامی کره شمالی برای مقابله با کره جنوبی، حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه، کشته شدن ۶۰ تروریست «تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه و امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان مجارستان و چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تایید مرگ رهبر القاعده یمن

منابع خبری مرگ یکی از رهبران ارشد و اصلی القاعده شبه جزیره عربستان را تایید کردند.

به گزارش رویترز، مرگ یکی از رهبران ارشد و اصلی القاعده شبه جزیره عربستان با نام «خالد باطرفی»، تائید شد.

منابع مرتبط با القاعده گفته‌اند که پس از مرگ بالطرفی، فردی با نام «سعد بن عاطف العولقی» رهبر جدید القاعده خواهد بود.

در فیلمی که رسانه‌های وابسته به القاعده شبه جزیره یا همان القاعده یمن منتشر کرده‌اند، جسد باطرفی با پرچمی با نام و نشان القاعده پوشیده شده است.

خالد باطرفی در اوایل سال ۲۰۲۰ پس از کشته شدن «قاسم الریمی» در یمن رهبر گروه القاعده یمن معرفی شده بود.

باطرفی همچنین از جمله زندانیانی بود که در سال ۲۰۱۵ به همراه ۱۵۰ تن دیگر از اعضای القاعده یمن در پی حمله این گروه به شهر بندری مکلا از زندان گریخته و آزاد شده بود.

علت مرگ رهبر پیشین القاعده یمن اعلام نشده، ولی به نظر می‌رسد او به مرگ طبیعی مرده است؛ هرچند نحوه مرگ او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

العولقی به عنوان رهبر جدید القاعده یمن سال گذشته در ماه فوریه از قبایل سنی در استان‌های ابین و شبوه یمن خواسته بود تا با نظامیان امارات متحده عربی مقابله کنند.

پیش از این، «عبدالوهاب المحبشی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در سخنانی گفته بود که سازمان تروریستی القاعده، یکی از جناح‌های اطلاعاتی آمریکا در یمن است. آمریکا برای توجیه احداث پایگاه‌های نظامی خود در استان‌های جنوبی یمن، القاعده و داعش را در یمن به تحرک درآورده است.

اعلام آماده باش نظامی کره شمالی برای مقابله با کره جنوبی

رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، خواهان آمادگی ارتش این کشور برای مقابله با تهدیدات کره شمالی شد.

به گزارش یونهاپ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خواستار پاسخ جدی به تهدیدات خارجی علیه این کشور شد.

«کیم میونگ سو» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز یکشنبه در بازدید از یک مرکز عملیات دفاع موشکی نیروی هوایی این کشور، خواستار واکنش قاطع در برابر هرگونه تحریکات دشمن شد.

کیم به نیروی‌های ارتش کره جنوبی تاکید کرد: اگر دشمن دست به اقدامی تحریک‌آمیز زد، به عقب نگاه نکنید و بدون تردید با قاطعیت پاسخ دهید.

این دیدار در بحبوحه نگرانی‌ها بر سر اقدامات کره شمالی در جریان رزمایش سالانه سپر آزادی میان کره جنوبی و آمریکا صورت گرفت که از روز دوشنبه به مدت ۱۱ روز آغاز شده است.

پیونگ یانگ مدت هاست که تمرینات آمریکا و متحدانش در منطقه را به عنوان اقدامی تهاجمی علیه خود محکوم کرده است. روز پنجشنبه، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در واکنش به رزمایش «سپر آزادی» بر تمرینات شلیک توپخانه ای، که قادر به هدف قرار دادن سئول است، نظارت کرد.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه

بعد از چند هفته وقفه، پایگاه اشغالگران آمریکایی واقع در میدان گازی کونیکو هدف حملات پهپادی قرار گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، پایگاه آمریکا در میدان گازی کونیکو واقع در حومه دیرالزور سوریه با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفت؛ هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

سوم اسفند نیز پایگاه آمریکا در میدان گازی کونیکو آماج قرار گرفته بود.

«مقاومت اسلامی در عراق» به منظور اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه و در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، پایگاه آمریکایی‌ها را در منطقه هدف قرار می‌دهد.

کشته شدن ۶۰ تروریست «تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

منابع خبری روز یکشنبه، از درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و تروریست‌های گروه «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در حومه غربی حلب و جنوبی ادلب سوریه خبر دادند.

 ارتش سوریه در جریان حمله عناصر مسلح به مواضع خود، موفق به هلاکت ۶۰ تروریست گروه «هیات تحریر الشام» در حومه غربی حلب و حومه جنوبی ادلب شد.

منابع اضافه کردند: گروهی از عناصر هیات تحریر الشام شامگاه شنبه حمله شدیدی را به یکی از مواضع ارتش سوریه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه انجام دادند.

در همین راستا، خبرنگار «اسپوتنیک» در حلب، گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه توانستند حمله غیرمنتظره گروه‌های جبهه النصره را در محور غربی حلب خنثی کند.

امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان مجارستان و چین

وزارت کشور مجارستان از امضای توافقنامه همکاری امنیتی و پلیسی میان بوداپست و پکن خبر داد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، وزارت کشور مجارستان در بیانیه‌ای با اعلام خبر امضای این توافقنامه امنیتی میان دو کشور، یادآور شد: بر اساس این توافقنامه، نیروهای پلیس چین می‌توانند به همراه نیروهای پلیس مجارستان در شهر بوداپست گشت‌زنی کنند.

در این بیانیه آمده است که این توافقنامه به افزایش امنیت در مناطق مهم گردشگری یا مراسمی که جمعیت کثیری از مردم در آنها حضور پیدا می‌کنند، کمک خواهد کرد.

این بیانیه با اشاره به اینکه بر اساس توافقنامه امنیتی مجارستان و چین، قرار است پکن تعدادی از افسران پلیس خود را به بوداپست اعزام کند، می‌افزاید: این توافقنامه امنیتی همکاری‌های بیشتر دو کشور را در زمینه‌های مبارزه با تروریسم، جرایم فراملی، امنیت «کمربند و جاده» و ایجاد ظرفیت‌های اجرایی قانون، تعمیق می‌بخشد و همکاری‌های امنیتی و انتظامی را به نقطه برجسته جدیدی از روابط دو جانبه تبدیل می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
ارتش آمریکا باوجود شکست در جنگ با ویتنام دست از سر اسیا نخواهد کشید جز تجربه دوباره ویتنام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
البته ویتنام هم در برابر پنجاه هزار کشته آمریکایی بیش از یک میلیون تلفات داد ولی به هر حال یکی از امتیازات ویتنامی ها این بود که بر خلاف بعضی ها در اوهام نمی جنگیدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بسم اله، شروع کنید. فقط بگویم که با کشتن سه آمریکایی در شش ماه نمی توان «تجربه دوباره ویتنام» را زنده کرد. حتی آمار طالبان هم در جنگ با آمریکا از «جبهه مقاومت» خیلی بهتر بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در زمان جنگ ویتنام، من و شما هنوز به دنیا نیامده بودیم، پس چطور با اطمینان میگویید که آمریکا در آن جنگ شکست خورده
است؟ اگر تاریخ واقعی و غیر مغرضانه را بخوانید، متوجه خواهید شد که حقیقت چیز دیگری بوده است

البته اینگونه اظهار نظرها از طرف طیف شما چندان عجیب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ویتنامی ها برای کشور خودشان می جنگیدند و نیابتی نبودند نیروی نیابتی هیچگاه پیروز نمی شود حتا آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هنوز داستان انفجار برج دوقلو امریکا روشن نشده چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آمریکا کارش درسته کاش منم آمریکایی بودم
فقط امریکاست که تقریبا در همه جای جهان پایگاه نظامی دارد بیشترین تولید و فروش بمب در اختیار امریکا ست بیشتر از همه دایه دار صلح است. به این می گویند سیاست.
این همه اخبار جنگ ریشه همش آخر میرسه به آمریکا کی یه اتحاد جهانی مقابل این رژیم شیطانی شکل میگیره تا قبل نابودی جهان
القاعده بد جوری از مافیای قدرت در آمریکا رودست خورد. به دروغ مسؤلیت انهدام برج های دو قلو را پذیرفت و فکر می کرد به این خاطر سیادت جهان اسلام را به دست می آورد اما از آن زمان به بعد از القاعده چیزی بغیر از آوارگی و گمنامی دیده نشد.
اگر آمریکا و سازمان ملل نبود اکثر اختلافات مرزی کشور ها تبدیل به جنگ میشد و همه جا جنگ بود انصاف چیز خوبیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آتش تمام جنگها و فتنه ها در سراسر جهان و خصوصا در کشورهای اسلامی از گور آمریکای جنایتکار و انگه لیس فتنه گر نبیرون می آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ناشناس10:54 شما باید کمی تاریخ بلد باشی 100سال پیش که سازمان ملل با حمایت آمریکا وجود نداشت تعداد جنگ ها بین همسایگان در کل دنیا بسیار بیشتر از الان بود.تقریبا همه با هم می جنگیدند.
آمریکایی ها از افغانستان و عراق بیرون رفتند و هر دو کشور نتیجه اش را دیدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر ارتش امریکا را با اوردنگی بیرون کنند گرفتار تحریم و تفرقه می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چی میگی تو کشورشون رو نابود کرد و رفت نتیجه چی؟ چی میگی تو؟
آیا یک روز خواهد رسید که بگویند هیچ نظامی آمریکایی در خاورمیانه وجود ندارد تا آرامش به این منطقه بازگردد

دندان کرم خورده را باید کشید و دور انداخت
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری