بازدید 8439

واکنش اداره‌کل زندان‌ها به فیلم پخش شده از قزلحصار

اداره کل زندان‌های استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای در رابطه با فیلم منتشر شده از سوی جمعی از محکومین جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان قزلحصار اعلام کرد که یکی از زندانیان حاضر در این فیلم دارای جرایم و سابقه کیفری متعدد است.
کد خبر: ۱۲۳۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴ 29 May 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از قوه قضاییه- روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره فیلم منتشر شده از سوی جمعی از محکومین جرایم مرتبط با مواد مخدر در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار منتشر کرد.

براساس این اطلاعیه مطابق با تصاویر منتشره در فیلم، زندانیان ساکن در این بند از ندامتگاه، مشمول جرایم مواد مخدر هستند که به مانند همه زندان‌ها، از شرایط لازم و استاندارد رفاهی برخوردار هستند. 

متعاقبا باتوجه به لزوم نظارت قانونی به ویژه منطبق با ماده ۷۵ «آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها» درباره بازرسی‌های ماهانه و ممنوعیت ورود اقلام غیرمجاز، بازرسی از اماکن و لوازم زندانیان مطابق با آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها، به‌منظور ممانعت و یا کشف اشیای ممنوعه و نیز رعایت اصول انضباطی در مواعید مقرر صورت می‌پذیرد. 

هرچند در این بین برخی مجرمین همچنان با شگردهای خاص، سعی در تضییع قانون به‌ویژه آیین‌نامه مرتبط داشته و به هنگام ردیابی و دستگیری توسط عوامل نظارتی زندان‌ها، با ایجاد حواشی سعی در فرار از تنبیهات قانونی را دارند. به‌همین منظور ورود گوشی تلفن همراه به زندان‌ها خود مشمول موارد تخلف است که متأسفانه ضبط و انتشار این فیلم عاری از واقعیت نیز خود یک نمونه از اقدامات غیرقانونی این دسته از مجرمین ساکن در زندان‌ها را به اثبات می‌رساند.
 
در این فیلم، شخص زندانی که ادعای واهی را مطرح کرده، خود دارای سوابق متعدد از جمله کلاهبرداری رایانه‌ای، مشارکت در چندین فقره آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و تهدید با چاقو، ضرب و جرح عمدی با چاقو، شرکت در نزاع دسته جمعی، اخلال در نظم و همچنین خرید و فروش مواد مخدر بوده و سعی در سیاه‌نمایی و حاشیه‌سازی با هدف به رسیدن به مقاصد خاص را داشته است. این زندانی در زندان‌های قزلحصار، رجایی شهر، تهران بزرگ، تویسرکان و ندامتگاه کرج سابقه حبس دارد.

زندان‌ها برحسب نوع جرایم مجرمین و با لحاظ اصل طبقه‌بندی، رعایت کرامت انسانی و تحت کنترل لازم اداره می‌شود تا زندانیان بتوانند دوران حبس خود را تحت اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان‌ها سپری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
اصلا من موندم در کجای دنیا زندانی اینقدر آزادانه به گوشی و اینترنت و موبایل و... دسترسی داره، جمع کنید این مسخره بازی هارو
حالا یکی از آنها را شما می گویید که فلان بوده!بقیه درفیلم چه؟!
اعدام کنید هرکی حرف اضافه زد اینا نباید هار بشن
این محکومین در رفاه کامل در زندانها هستند و توجه زیاد مسئولین به زندانیان باعث شده دست به چنین اقداماتی بزنند باید با آنها بسیار سخت گیرانه برخورد شود حالا پای شبکه های خارجی بشینیم فقط چرت و پرت میگن من کاملا بی طرف و حقیقت رو بیان کردم
اینقدر خطا کرده اعدامش کنین .حتما باید خون یک بی‌گناهی رو بریزه که حکم خدا رو اجرا کنین ؟
وقتی رو زندان کنترل ندارید ببینید اوضاع مرز ، گمرک ، ورزشگاه ها و ... چگونه است .
طبق معمول به جای حل مشکل و قبول کم‌ کاری خودشون، فقط فیلمبردار رو میگیرن مجازات میکنن
این فیلمها اگر هم واقعی باشه،ویزی از گناه این افراد شرور کم نمیکنه.چرا اونها باید داخل زندانها باشند در حالی که می‌توانستند مثل بقیه انسانهای پاک و سالم در شهرها زندگی کنند؟!خب جوابش خیلی سادست،چپن اونها مجرم هستند و هییییچ آدم عاقلی حرف این زندانی‌ها رو باور نمیکنن چون اونها خلافکار هستند و خدا می‌دونه که کارهای زشت و ناپسندی انجام دادند که حالا تو هلوفدونی دارن عمرشون رو سپری میکنند.اونها باید تنبیه باشند چرا که اگر بیرون از زندان باشند برای شهروندان دردسر سازند و مشکلات زیادی درست میکنند بهتره بگیم خانه عبدی این آدمهای شرور همان زندان است
ورود وسیله ممنوع بداخل زندان بوسیله زندانبان در ازاء پول انجام میشه . دیگه هر ننه من قمری اینو میدونه .
میشه بفرمایید گوشی وموادمخدر چگونه وارد زندان شده .
باسلام با اراذل واوباش وقمه کش های خیابانی خواهشا به شدت برخورد کنید با کسانیکه توی خیابان های خلوت باچاقو وقمه گوشی وطلا وپول ما مردم را می برند باشدیدترین وجه بر خورد کنید.بعضی ها خودشون به پست این اراذل واوباش نیفتادن نمیدونن ومیشن طرفدار این از خدا بی خبرها،دست مامورانی که حساب اینا رو میذارن کف دستشون درد نکنه.مردم خواهشا نیروی انتظامی رو ضعیف نکنید باور کنید اینا از مامور وزندان نترسن نمیذارن یک نفر آسایش داشته باشه اینها بی خانواده هستن
مردم عادت کردن به انکار کردن شما ، حداقل روش تکذیب تان را عوض کنید، چیز جدیدی پیدا کنید
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری