بازدید 2902

اعضای کابینه دولت سیزدهم در انتخابات از چه کسی حمایت‌ می‌کنند؟

در روزهایی که تنور ثبت‌نام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری حسابی داغ شده است، تابناک به سراغ برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم رفت تا موضع سیاسی آن‌ها را در این زمینه جویا شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶ 03 June 2024

به گزارش تابناک، در حالیکه روزشمار نام‌نویسی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از امروز یکشنبه (13 خرداد 1403) آغاز شده است و تنها 24 ساعت مانده به اتمام ثبت‌نام، چهارمین روز ثبت‌نام با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد، از کابینه دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد.

اگمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که به زودی افراد بیشتری از کابینه دولت سیزدهم در نام‌نویسی انتخابات شرکت خواهند کرد از جمله: محمد مخبر، مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی و داوود منظور در وزارت کشور خواهیم بود.

هرچند برخی اخبار بارها بر عدم حضور محمد مخبر در انتخابات پیش رو حکایت دارند، با این حال تا زمانی که اعلام رسمی در این زمینه صورت نگیرد گمانه‌زنی‌ها قابل استناد نیست. مصداق بارز آن هم حضور زاکانی برای ثبت‌نام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بود، که علی‌رغم اعلام رسمی در این زمینه از سوی زاکانی (مبنی بر عدم حضور)دیروز شاهد حضور وی در انتخابات بودیم!

همچنین داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اخیرا با انتشار توییتی که تصویر ان را در زیر مشاهده می‌کنید گمانه‌زنی‌ها درباره نام‌نویسی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تقویت کرد!

اعضای کابینه دولت سیزدهم در انتخابات از چه کسی حمایت‌ می‌کنند؟

موضع سیاسی اعضای کابینه دولت سیزدهم چیست؟

در همین زمینه تابناک با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا با حضور برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم حمایتی از سوی دیگر اعضای صورت خواهد گرفت یا خیر؟ به سراغ وزیر کار، وزیر کشور و  معاون پارلمان رفت. مشروح مصاحبه را در ادامه بخوانید:

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این زمینه به تابناک گفت: «اعضای دولت در چارچوب قانون حرکت می‌کنند و اینکه بخواهیم از کاندیدای خاصی حمایت کنیم قابل تصور نیست»!

احمد وحیدی، وزیر کشور، نیز در این باره به تابناک گفت: «اعضای کابینه دولت سیزدهم کاملا بی‌طرفانه در این زمینه برخورد می‌کنند و ما صرفا مجری برگزاری هستیم».

محمود حسینی‌پور، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در این زمینه به تابناک توضیح داد: «حمایت از کاندیداها غیرقانونی است و اعضا بنا ندارند از فرد خاصی در این انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند».

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد اعضای کابینه دولت سیزدهم به صورت قانونی نمی‌نوانند موضع سیاسی خود را در رابطه با انتخابات پیش‌رو اعلام کنند و به گفته خودشان صرفا مجری قانون هستند. با این حال تجربه ثابت کرده است که باید منتظر ماند و فرایند حمایت از کاندیداتورها را دید، سپس درباره موضع‌‌گیری‌ها نتیجه‌گیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات