بازدید 13892

در حلقه مقداد؛ نیلی ها، آخرین خاطره سیاسی از دولت رئیسی را، چگونه می‌سازند؟

بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره تیم اصلی و حلقه اول رئیس جمهور فقید در چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد صحنه شدند و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فعلی ارشاد، نامزد حلقه موسوم به «حلقه برادران نیلی» شد.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 02 June 2024

داوود شیرالی- ورود حلقه نزدیکان رئیسی به میدان چه معنایی دارد؟ اولین پیام این حضور این است که آنها از نامزدهای همسوی خارج از دولت، مثل سعید جلیلی حمایت نکردند و خودشان را در بازی و معادله سایر انقلابی/اصولگرایان تعریف نمی کنند.
حلقه برادران نیلی میخواهد پرچم میراث داری رئیسی را بلند کند و به مدد آن بخشی از رای هجده میلیونی رئیسی در ۱۴۰۰ را از آن خود کند. هرچند که بنظر می رسد در این زمین احساس تنهایی میکنند.
پیام دوم حضور این حلقه این است که آنها از همراهی و نامزدی محمد مخبر به عنوان معاون اول رئیسی و کفیل فعلی ریاست جمهوری ناامید شده اند و احتمالا نتیجه رایزنی ها برای نامزدی شاخص ترین چهره دولت بعد از رئیسی به جایی نرسیده است.
شنیده ها حکایت دارد حسین منصوری معاون اجرایی رئس جمهور قصد داشت پرویز فتاح را راضی به کاندیداتوری کند و خود مسئولیت ستاد انتخاباتی او را بر عهده گیرد که با انصراف فتاح، حلقه مقداد سراغ اسماعیلی وزیر ارشاد رفتند.

از سوی دیگر اخبار غیررسمی از نامزدی مهرداد بذرپاش دیگر عضو کابینه نیز حکایت دارد. این یعنی حلقه اول رئیسی، بذرپاش، همکار فعلی خودشان در دولت را هم مناسب میراث داری رئیسی نمی دانند.
واقعیت این است که به دلیل نوع دلخراش حادثه ای که برای رئیس جمهور رئیسی اتفاق افتاد، فضای شکننده عاطفی و احساسی بر کارنامه و عملکرد رئیس جمهور فقید سایه افکنده است، اما تایید صلاحیت احتمالی اسماعیلی و حضورش در میدان باعث خواهد شد به سرعت این فضای احساسی و عاطفی جای خود را به نقدهای تند و تیز بدهد.
چون طبیعی است که در انتخابات، دولت و مسئولان مستقر اولین هدف منتقدان و سوژه دو قطبی سازی باشند و حالا حلقه برادران نیلی شاید برخلاف چیزی که برآورده کرده است دلیلی برای کنار گذاشتن تعارفات و ملاحظات پیرامون نقد دولت رئیسی باشد.
چالش دیگر این حلقه، خانواده آیت الله رئیسی است که با رویکردی عاقلانه پیشاپیش اعلام کرده بودند از نامزدی خاصی حمایت نمی‌کنند و وارد بازی های سیاسی نمیشوند.
در حالی که حلقه برادران نیلی شدیداً به حمایت صریح خانواده و به خصوص همسر رئیس جمهور فقید نیاز دارند، این اتفاق بعید است روی دهد.
از هم اکنون میتوان انتظار داشت حضور حلقه برادران نیلی در انتخابات، اختلافات درون دولت را تشدید کند و لیست ها و اعلام حمایت های متفاوت و متضادی از درون دولت بیرون بیاید . ضمن اینکه نمیشود هم دولت را اداره کرد و هم در ستادها و اتاق فکرهای مختلف سیاسی حضور داشت.
حلقه مقداد خواسته یا ناخواسته در حال رقم زدن آخرین خاطره سیاسی دولت سه ساله سید ابراهیم رئیسی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
مقدااد !!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
دوماد رئیسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
مقداد نیلی دوماد رئیسیه و اصالتا اصفهانیه
رد صلاحیت
خجالت نمیکشند با این کارنامشون؟
آقای اسماعیلی در حوزه فرهنگ و هنر چهره معتدل و مقبولی را از خود نشان داده است.علاوه بر این تیپ و قیافه آراسته و خوش چهره، همیشه با لبخند و خنده، سن جوان و پر انرژی می تونه گزینه خوبی باشه.
ولی خوب اقتصاد ونگاه به وضع معیشت مردم مهمترین مسئله است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
آرایش کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
آدم خوشتیپیه که برای مادرش و پدرش و خانمشه. ما رئیس جمهور کاردان میخوایم نه خوشتیپ
حلقه نام دیگر باند میباشد
هرچه بیشتر بهتر، جمع کل آرای همه اینها و جلیلی و اجمدی نژاد با هم نه تا ده میلیون رای میشود، امیدوارم همه شان تا پایان بمانند و میزان محبوبیت خود نزد مردم را ببینن
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری