بازدید 35861
هفت باخت پیاپی و هشداری که شنیده نشد

عزل ضربتی سرمربی خارجی دور از چشم حامی زندانی‌اش! / نوبت برکناری مقصران وضع موجود والیبال/ سرمربی موقت معرفی شد

موتا پائز بدون کسب حتی یک برد برای درج در کارنامه شخصی خودش هم که شده، لیگ ملت‌ها و تیم ملی ایران را ترک می‌کند. هنوز ضرر و زیان فدراسیون والیبال ایران در خصوص این قطع همکاری یکطرفه در قرارداد طرفین، مشخص نیست. تابناک در همان ابتدای مذاکرات وحید مرادی هشدار لازم را داده بود
کد خبر: ۱۲۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰ 07 June 2024

سرمربی کم‌تجربه خارجی تیم ملی والیبال ایران بعداز هفت شکست پیاپی، برکنار شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ موریس موتا پائز در دوره سرپرستی موقت وحید مرادی به سرمربیگری تیم ملی منصوب شد و میلاد تقوی رئیس جدید فدراسیون هم با وجود انتقادها و حرف‌حدیث‌ها او را برکنار نکرد.

زندانی شدن وحید مرادی در یک پرونده بدهی‌ سنگین مالی در کشور امارات  باعث شد او در تیم ملی والیبال ایران بدون پشتوانه رها شود و طبیعی است مربی درجه سه ای در سطح پائز ، توان رقابت در لیگ ملت‌ها را نداشته است.

حالا میلاد تقوی رئیس فدراسیون هم که چشمانش را روی این برکناری بسته بود در ماجرایی که  اندک شانس والیبال ایران برای صعود به المپیک را سوزاند، مقصر است. در گام اول بعد از عذرخواهی تقوی از مردم و جامعه والیبال، اصولا باید در مجمع فوق‌العاده وحید مرادی به دلیل رهاکردن تیم ملی در آستانه سفر به برزیل و بهم ریختن جو روانی تیم ملی، و البته با توجه به هشدار نهادهای نظارتی ، سریعا عزل شود.

عزل پائز دور از چشم نایب‌رئیس زندانی والیبال!

جالب اینکه موتا پائز بدون کسب حتی یک برد برای درج در کارنامه شخصی خود، لیگ ملت‌ها و تیم ملی ایران را ترک می‌کند. هنوز ضرر و زیان فدراسیون والیبال ایران در خصوص این قطع همکاری یکطرفه، در قرارداد طرفین مشخص نیست.

آیا با صدور حکم اخراج یک سرمربی بیگانه، که حتی فرصت شناخت بازیکنانش را نداشت، بار مسوولیت از روی دوش معرف یا معرفان وی برداشته می‌شود؟ چه کسی این گزینه ناآشنا و غریبه با فضای والیبال ایران و آسیا ، و حتی بی‌اطلاع نسبت به سطح رقابت در لیگ ملت‌ها و بازی‌های ملی را در راس تیم ملی والیبال ایران گماشت؟ آیا ردپای باند حامیان پائز ، با چند خط پاک می‌شود؟ آیا مافیای چنبره زنده در والیبال تصور می‌کند که از یک خطر دیگر جسته و کسی دنبال پرونده آنها نیست؟، بعید به نظر می رسد این تصور درست باشد.

در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران در ۷مسابقه لیگ ملت‌های والیبال و عدم استفاده بهینه از پتانسیل بازیکنان والیبال ایران و با توجه به اهمیت حفظ شخصیت و اعتبار تیم ملی والیبال کشورمان در میادین بین‌المللی، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، پس از جلسه با موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران و جمعی از کارشناسان فنی، این مربی را از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران بر کنار کرد.

بر این اساس، پیمان اکبری تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب و معرفی شد تا مربی، کاپیتان و بازیکن سابق تیم‌های ملی والیبال، در ادامه این رقابت‌ها و در ۵ مسابقه باقی‌مانده، هدایت ملی‌پوشان را برعهده بگیرد.

جالب اینکه نخستین اختلاف سرمربی برزیلی-فرانسوی با رئیس فدراسیون والیبال، بر سر همین دستیاری پیمان اکبری در تیم ملی بود که پائز به درستی دلیل حضور اکبری کنار تیم را پی برده بود و از وجود او احساس خطر می‌کرد.

تقوی عصر امروز در جلسه آنلاین با موتا پائز در خصوص دلایل ناکامی تیم ملی والیبال بحث و گفت‌وگو کرد و سپس در جلسه‌ با حضور مشاورین و کارشناسان فنی در راستای جلوگیری از ادامه روند عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در ادامه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، اعلام کرد پیمان اکبری تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ سکان هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.

هفت شکست پشت‌سرهم و کسب تنها دو امتیاز ، عدم مدیریت و راهبری مناسب تیم ملی، عدم تصمیم گیری و انتخاب مناسب و استفاده از بازیکنان موجود، نوسانات عملکرد تیمی در طول هر مسابقه، جلوگیری از آسیب بیشتر به برند تیم ملی والیبال ایران در میادین بین‌المللی، حفظ شخصیت تیمی و اقدام برای تغییر رویه تیم و به دست آوردن روحیه تیمی برای کسب پیروزی از جمله موارد مورد بررسی قرار گرفته در جلسات مذکور بود.

عزل ضربتی سرمربی خارجی والیبال دور از چشم حامی زندانی‌اش! / حالا نوبت برکناری مرادی است/ سرمربی موقت معرفی شد

فدراسیون والیبال نوشته: با توجه به مقررات مسابقات و شرایط موجود پیمان اکبری مربی با سابقه والیبال ایران و کاپیتان سابق تیم ملی که از روز نخست اردو در راستای کمک به والیبال به کادر فنی تیم ملی پیوسته بود، با توجه به تجارب ارزشمندی که در سال‌های گذشته به عنوان سرمربی، مربی، بازیکن و کاپیتان تیم‌ ملی در رده‌های سنی مختلف داشت در این شرایط حساس به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران تا پایان لیگ ملت های ۲۰۲۴ معرفی شد.

 

وعده رئیس جوان: یک مربی تراز اول دنیا می‌آوریم

میلاد تقوی در واکنش به برکناری موتا پائز گفت: قطعا برنامه فدراسیون بعد از لیگ ملت‌های والیبال جوانسازی و پوست اندازی تیم ملی در بدنه بازیکنان خواهد بود. بی شک این قول را به همه هواداران خواهیم داد که از یک مربی تراز اول دنیا بعد از لیگ ملت‌ها استفاده خواهیم کرد. بعد از بازی‌های المپیک بسیاری از مربیان سرشناس دنیا ابراز تمایل کردند که با تیم ملی ایران باشند و چهار سال فرصت داریم تا المپیک را یک بار دیگر تجربه کنیم!

به این ترتیب به همین راحتی ، جریان رسانه‌ای جدیدی تحت عنوان وعده استخدام مربی بزرگ راه افتاده است تا مقصران از زیر بار مسوولیت این شکست سنگین شانه خالی و فرار کنند.

قطعا میلاد تقوی که عمدتا نظاره‌گر این جابجایی‌ها بود و استخدام موتا پائز بی‌تجربه را وتو نکرد، باید در برابر تقصیر بزرگ، در برابر افکار عمومخی پاسخگو باشد و روابط عمومی فدراسیون نیز راه حرفه ای تری در مسیر اطلاع رسانی و تبیین شرایط بردارد؛ موضوعی که با ضعف های موجود در این بخش، بعید است اصلاح شود.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۲
اگر نظر کمیته فنی فدراسیون است اشکالی ندارد اما می ترسم تصمیم احساسی نابخردانه ای باشد.
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
ضعف فوتبال وواالیبالمون اجنبی پرستیه ،کلا هرجا که عقبیم مشکل همینه
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
مشکل مربی نیست، مشکل بازیکنان بی انگیزه، بی تفاوت، بدون اعتماد به نفس و بدون خلاقیته هستش بهترین مربی دنیا رو بیارید با این بازیکنان به جایی نمی رسیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
هیچ فکر کردید که ممکنه تمامی اعمال در ریش دار بودن همه بازیکنان تیم ملی ایران است که طبیعتا شادابی آنها را گرفته است
باختن به تیم تزمیه آنهم باخت ۳ بر ۱
تینیرکه تمام بازی‌ها را باخته بود نشان از یک بهمربختکی روحی و روانی است که با کمال تاسف اگر چهار بازی را هم ببازد دیکه چاره ندارد باید دوباره از صفر شروع کننند
چندسال است که قول استخدام یک مربی تراز اول رابرای والیبال می‌دهید آخرش هم مربی سرشناستان را همه تجربه کردند، یک مربی ناشناس کارنابلد درجه چندم. کدام مربی تراز اول حاضر است باشما کارکند؟
اگ عدالتی بود ؟ اتدا باید رئیس و معاون رندانیش در دوبی، برکنار و مجازات میشدند
متاسفانه تیم کلا داغون بود.
دلم برای مربی تیم سوخت با اشتباهات متوالی فردی و گروهی بازیکنان .

شاید بیش از ۷۰ درصد باخت ها بخاطر بازیکنان بیکیفیت و یا اشتباهات مکرر آنها رخ داد.

بنظرم این تیم و اعضای آن باید کلا بازنگری شوند. این تیم زنگ تفریح و مایه روحیه بقیه تیم‌ها بود.
نقاط قوت تیم بسیار مقطعی و ناپایدار بود و این تیم اصلن برای زمان های رقابت نزدیک و قفل شدن بازی هیچ برنامه و مهره های اجرایی نداشت.
ننه من فهمیده بود این مربی باید زودتر عوض بشه
اینا تازه فهمیدن.
حتما خیانتی در کار هست
اصلا انگار نه انگار برای بعضی ها این مسائل حل شده است
قطعا میلاد تقوی که نظاره‌گر این جابجایی‌ها بود و استخدام موتا پائز بی‌تجربه را وتو نکرد، مقصر اول این ماجراست و باید به جامعه ورزش ایران پاسخگو باشد.
جای اکبری باشم قبول نمیکنم
اقدام خوبی بود گرچه دیر انجام شد پس از نتایج هفته اول باید اقدام میشد و از ظرفیت داخلی بهره گرفته میشد
یه سوال هم وجود دارد آن اینکه ، اگر یک مربی داخلی چنین نتایجی می‌گرفت چه کارش میکردیم ؟
خب شما حامی این مربی خارجی والیبال را زندانی کرده آید و روحیه او را خرد کرده آید و اورا بدون پشت و پناه گذاشته آید ان وقت انتظار هم دارید که او در میدان جنگ و‌مبارزه با روحیه مضاعف مبارزه کند و پیروز هم بشود؟!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
اگه کل ایران هم پشت این مربی بود بازم همین نتیجه لود
مقصر توپ والیبال هستش که زیادی گرد هست.
باید همه عاملان این ضربه بزرگ به والیبال کشور شناسایی، معرفی و مجازات بشوند. از مسئولان وزارت ورزش گرفته، که با کارشکنی در انتخابات فدراسیون والیبال باعث هدر رفتن فرصت برای جذب یک سرمربی درجه یک شدند، تا مسئولان فعلی و قبلی فدراسیون که یک شخص ناشناخته و بدون کارنامه موفق قابل توجه را در راس تیم ملی کشورمان قرار دادند.
بدون شک وحیدمرادی که چندان سابقه مدیریتی موفقی درهیچ عرصه ای نداشته نفراول ومسئول این شکستهای تیم ملی والیبال میباشد
عطایی روحت شاد
همه بغیراز مسئولین فدراسیون والیبال می دانستندکه پائز سهل حتی یک مربی تراز اول دنیا هم نمی تواندتیمی رادر یک مدت کوتاه که تقریبا هیچ شناختی ازآن نداشت و رفتنش به المپیک تقریبا غیرممکن شده بود چنان هدایت بکند که در مقابل تیمهای قدر دنیا در لیگ ملتها بتواند سهمیه المپیک را بگیردبایداز تک تک کسانی که باعث حیف و میل میلیاردها تومان از بیت المال بخاطر ندانم کاریشان گردیده خسارت گرفته شده و همه مسببین از کار برکناربشوند.
همیشه ما ایرانیان عادت داریم پی مقصر بگردیم واقعا مقصر اصلی مدیران فدراسیون والیبال هستند که سال‌ها قادر نبودند مدیریت کنند و‌الات کسی را که یک ماه امده مقصر میدانند متاسفانه آین موضوع سالهای سال ادامه خواهد داشت.. یک شبه کسی پرفسور نمی شود.
مشکل فقط. پائز و حامیش نیست...
مشکل بازیکن هم هست...
ما باید مربی بازیکن ساز داشته باشیم... شالوده و اعتبار تیم ملی رو ولاسکوی بازیکن ساز ریخت...
با تموم شدن دوران بازی اون بازیکنا تیم دچار بحران بی هویتی شده... ما علاوه بر سرمربی درجه یک به مربی بازیکن ساز درجه ۱ هم نیاز داریم برای تیم های پایه و جوانان.
غیر از این هرکاری بکنید مقطعی و شانسی خواهد بود.
همی چی را تقصیر سرمربی جدید نگذارید تیم ملی خیلی وقته دچار افت شده این را همه علاقمندان بوضوح دیدن سرمربی برزیلی زمان کافی برای نتیجه گیری نداشت ولی بطور کل تنهاسرمربی موفق در ایران کلاسکو ارزانتینی بود و بس که تیم ملی را از پایه و در اسیا قهرمان کرد و نسل خوب بازیکنان را تا مدتها در میادین موفق ظاهر کرد و به میل واراده خودش از تیم ملی جدا و به تیم کشورش ارزانتین ملحق شد
باز رسیدیم به نقطه سر خط مقصر کیه و دنبالش گشتن ولی مقصر خودمان هستیم که به امثال تقوی اجازه میدهیم و اونی ضرر مالی مرادی را با خرید پایه خواسته جبران کنه پس بابا مردم را سخره نگیرید
اصلا" میلاد کی است؟
باید برید از ژاپن یاد بگیرید که یک مربی آورده بااینکه چندین سال موفق نبوده ولی مسئولینش می دانستند که ایشان یک مربی خیلی خوبی است و همیشه ازش حمایت کرده اند و نتیجه اش همین شد که الان می بینید و مطمئن باشید تازمانی بجای فکر کردن به ورزش ، باند بازی و سیاست بازی حاکم به تصمیمات گرفته شده باشد وضع از اینکه هست بهتر نخواهد شد هیچ مطمئن باشید که بدتر هم خواهدشدباید تمامی مسیولین فدراسیون به همراه تمامی کسانی که به این رئیس و به این مربی رای مثبت داده اند کلا از فدراسیون اخراج شوند.
بطور کلی ما ایرانی‌ها نتیجه گرا و همه چیز را خلق الساعه و فوری می‌خواهیم. اینکه سرمربی تیم ملی بار فنی ندارد، تجربه ندار، دانش ندارد و صدها سوال دیگر، باید مربوط به زمانی باشد که ایشان هنوز قرداد نبسته و سرمربی نشده، نه الان. تا کی باید شاهد چنین رفتارها و صحبت‌های هیجانی باشیم و مربی عوض کنیم. مربی مگر جادوگر است؟ بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم باید زمان بدهیم، نفرات بدهیم، بعد نتیجه بخواهیم.
چند سالی است قول‌های بی عمل به مردم داده می شود. خداییش الان وقت اخراج مربی و این جور کارهاست؟
وعده ها باشد حقیقی دلپذیر. وعده ها باشد مجازی تاسه گیر
مربی تا این حد دیگه تاثیر نداره که شما ها میگین. ما هر مربی دیگه بیاریم وضع زیاد تغییر نمیکنه. مشکل اصلی تو بازیکن سازی هستش که مربوط به همه تیم‌های ملی ما میشه
پائز بهترین مربی بود شما زود اخراجش کردید خودتون هم باید اخراج بشید
آیا شما که مربی را عوض میکنید و کم کاری او را نمایان میکنید به بازیکن و عملکرد او هم توجه دارید آقای وادی در نقش پاسور هیچ خلاقیتی در پاس ندارد وادی کجا معروف کجا عملکرد آقای عبادی پور در حد منفی و مابقی بازیکنان در حد خودشان عملکرد خوبی نداشتند
با درود اول از همه همین آقای تقوی مقصر اصلی هستش و با سرپرست قبلی به یک اندازه مقصر هستش چون از بی کفایتی این مربی خبر داشت ضمنا ما طراح حمله یعنی پاسور نداریم اینقدر دنبال پرتقال فروش نگردید
وقتی برای سعید معروف ؛ امیر غفور ؛ سید محمد موسوی ؛ صابر کاظمی ؛ غلامی و ... دیگر ستاره های تیم ملی والیبال ایران جانشین شایسته نداریم ؛ وقتی به دلیل سرویسهای ضعیف که یا به تور می خورد یا به اوت می رود امتیاز مفت به حریف می دهیم ، چرا مربی را اخراج می کنید؟ چرا روی نقاط ضعف تیم ایران کار نمی کنید؟
اشتباه در انتخاب پائز و اشتباه بزرگتر اخراج در این مرحله. همه تقصیها گردن رئیس نالایق جدید فدراسیون
اولا چرا این مربی ضعیف را آوردند دوما چرا ۲۰ روز مانده به مسابقات اوردند سوما گندی که عطایی و فدراسیون به والیبال زده اند به این زودی ها ترمیم نمیشود چهارما لیگ والیبال ما در سطح محلات است و بازیکن در سطح جهانی تولید نمی کند با این لیگ درپیت والیبال ما به جایی نمیرسد.
کل ایراد تیم فنی بود . تیم ملی ما از نبود یک پاسور قهار مثل سعید معروف متحمل شکست های پی در پی شد . ایراد از وادی بود
فقط سعد معروف میتونه به تیم کمک کنه نه سر مربی خارجی تیم تو بهرانه‌ جوان گرای جای خودش ولی سعید معروف هست‌ که‌ تیم‌ میتونه به اوج برسونه
متاسفانه ما ملت ایران یاد گرفته ایم هر ناکامی یا موفقیتی را مخصوصا در رقابتهای ورزشی به افراد نسبت بدهیم در صورتیکه هر نتیجه ومحصولی تابع فرآیند وبرآیند عوامل مختلف است با این زیر ساختهای ضعیف در والیبال وبا این سفارشهای غیر حرفه ای در پذیرش ورد بازیکنان و..و.ادرحال حاضرخولیا ولاسکو هم کار زیادی نمی توانست بکند فراموش نکنیم بهروز عطائی در بازیهای قبل تحت تاثیر فشارهای اطراف به اندازه ۵ سال پیر شدبعنوان یک ایرانی خودرا مدیون او می دانم.
فقط سعید معروف در این موقعیت میتونه به تیم کمک کند.
بیخود دنبال مقصر نگردین با این بازیکنها به تیم ملی فیلیپین و ویتنام هم که میانگین قد بازیکنانش به 175سانت هم نمیرسه هم می بازیم بازیکن باید روی تیم ملی کشورش تعصب داشته باشه بازیکنان ژاپن برای اینکه یه توپ توی زمینشون نخوابه از جون مایه میزارن اونوقت بازیکنان ما .....تقریبا همه بازی ها رو تیم ما به خودش باخت تعداد سرویس هایی که خراب شده وتعداد توپ هایی که به بیرون زدند رو بشمارید متوجه میشید که ما به خودمون باختیم یا به حریفها. برید چنتا بازیکن که برای کشورشون میجنگند رو پیدا کنید بیبنید میتونن نتیجه بگیرن یا نه تیم فوتبالمون هم وضعیتش از والیبال بهتر نیست دیروز بازیش با تیم هنگ کنگ شاهکار بود چیزی نمونده بود باهامون مساوی کنند .غیرت باید داشته باشن روی کشورشون به پرچمشون .
رییس فدراسیون تا چه حد با والیبال و علم مدیریت در ورزش آشنایی دارد.همه مدیران بدلیل روابطی که دارند برایشان نه مملکت مهم است نه ورزش.فکر میکنند با یک عذر خواهی میتوان سر ملت شیره مالید.
شما تابناکی ها آیا بیوگرافی سر مربی تیم را خواندید.که او را بی کفایت اعلام میکنید
تیم جوانان با شایستگی مستقیم به رقابت2025 رفت........چرا؟
چون مدیران نالایق فدراسیون دخالتی در اون نداشتن......
ما نیاز به مربیانی چون ولاسکو آرژانتینی و پارک کره ای داریم که دست مدیران ناکاآمد داخلی رو از مدیرت تیم ملی با اقتدار کوتاه کنن
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری