بازدید 2553

آتش‌سوزی‌های گسترده و عمدی در غرب کشور

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امروز (سه شنبه) ۹ نقطه شهرستان های کوهدشت و چگنی دچار آتش سوزی شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴ 12 June 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین از روابط عمومی منابع طبیعی لرستان، پیام عالیخانی چگنی روز سه شنبه افزود: متاسفانه بر اثر صاعقه و بعضا تعمد برخی از افراد، ۹ نقطه از عرصه های ملی شهرستان های چگنی و کوهدشت دچار حریق شد و بنا به دستور مدیرکل منابع طبیعی استان، تمامی نیروهای اداره کل، یگان حفاظت و شهرستان ها به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه شیرخانی (تِل دادآباد) در ساعت ۳:۴۰ دقیقه بامداد اطفاء شد، بیاان کرد: منطقه سماق نیز با تلاش و ایثار و از خودگذشتگی تمامی نیروها اطفاء شد اما متاسفانه ساعاتی بعد همان منطقه دوباره پس از اطفاء، به شکل نامعلومی دچار حریق شد و دوباره نیروها به همان محل جهت اطفاء اعزام شدند.

عالیخانی چگنی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و منطقه کوهستانی با شیب بسیار تند در کوه های کوهدشت، لذا با پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و مدیریت بحران استانداری و هماهنگی با سازمان های ستادی کشور، یک فروند بالگرد از هلال احمر استان کرمانشاه بلافاصله در استان مستقر شد.

وی افزود: حسین میرزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به اتفاق فرماندار کوهدشت با بالگرد به ارتفاعات کوهدشت جهت اطفاء حریق به کمک نیروها رفتند تا ضمن اطفاء، پایش و رصد آتش سوزی، دستورات لازم جهت هلی برن نیروها را به نقاط مورد نظر صادر کنند.

پیام عالیخانی چگنی اظهار داشت: اطلاعات کامل تر پس از اطفاء حریق اعلام خواهد شد.

وی افزود: شیب تند، وزش بسیار شدید باد و کوهستانی بودن مناطق مورد حریق باعث شده که اطفاء حریق به کندی صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات