نبض خبر

مقایسه جنجالی قدرت خرید زمان شاه با الان توسط پزشکیان

کد خبر: ۱۲۴۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰ 14 June 2024
تعداد بازدید : 6268
بازدید 33521
مسعود پزشکیان در بخشی از میزگرد اقتصادی‌اش، تاکید کرد در زمان حکومت محمدرضا شاه به عنوان سرباز با یک ماه حقوق می‌توانسته موتور بخرد اما حالا به عنوان پزشک با سه ماه حقوقش نمی‌تواند موتور بخرد! مقایسه جنجالی این کاندیدای ریاست جمهوری را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱۶
ماترک های قشقایی همه به پزشکیان رای میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
آفرین. فعلا که تو همه ی نظر سنجی های مستقل پیش افتاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
تو بالاخره ترکی یا عاریایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
اینکه مملکت از نظر اقتصادی خراب شده که واضح و امیدوارم بتونن درست کنن
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
پزشکیان کرد هستش تورک نیست فقط ترکی بلده
واقعیت گفت. آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
در راستگویی و صداقت این مرد شک نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
این حرفها رو همه می دونن وهمه بلدن بزنن
مهم اینه که این وضع رو درست کنن که هیچ کدوم نمی تونن
بهرادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
آقای پزشکیان در سال ۱۳۵۲ دیپلم گرفته و رفته سربازی و در سال ۱۳۵۴ دیپلم تجربی گرفته و در سال ۱۳۵۵ در کنکور شرکت کرده است .
کجایش جنجالی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
لازم به گفتن نیست همه مردم از عمق فاجعه اقتصادی خبردارند خانه ماشین و...20 برابرقیمت واقعی شده اند انگار داریم خواب میبینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
هوندا رو میگی؟
!اگزوزش
جناب طبق اسناد رسمی پرداختی سال اول استوار رسمی! در ارتش شاهنشاهی 650 تا تک تومن بوده اونوقت شما با حقوق سربازی (!) ماهی 1800 تومن میگرفتی و با پولش میشد ماهی یک موتور خرید ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ایشان حتما با مدرک لیسانس ستوان وظیفه بوده اند ضمنا سپاهیان دانش وبهداشت وترویج به علت خدمت در مناطق محروم مثل سیستان حقوق بیشتری میگرفتند ضمن این خود بنده با درجه گروهبان سوم وظیفه در مشهد در سالهای 53 و54 ماهانه 7500 ریال(750تومان) حقوق میگرفتم بنا براین حرف ایشان کاملا صحیح است وحقوق 650 تومانی استوار کادر اگر درست باشد بر میگردد به دهه های 30 واوایل دهه 40
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
همه حرف هاشون دروغ پدر من سرباز زمان شاه یک نوشابه نتونست بخره تو پادگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
به عنوان پزشک رفته سربازی نه آدم عادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
کاملا درست میگه ایشون با لیسانس رفته سربازی یعنی ستوان بوده
ضمنا پدر بنده استوار نیروی هوایی بوده ، سال 55 2500 تومن حقوق میگرفته
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
درست می گوید سال ۶۰ یاماها تریل ۴۰۰ سییسی ۱۱ هزار . . تومان بود
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
جناب ...ایشون با دیپلم رفتند سربازی نه با لیسانس...
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
ایشون در سال ۵۲ با مدرک دیپلم رفته سربازی بعد ۱۸۰۰ حقوق میگرفته بعدا در سال ۵۷ حداقل حقوق کارگر ۶۳۰ تومن بوده و شما هم باور کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
کسی که دیپلم داشت سرباز صفر
نبود افسر وظیفه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
درآمد فروش نفت ایران با بشکه ای ۱۵۰ دلار در ۸ سال دوره احمدی نژاد برابر درآمد مجموع فروش نفت ایران در ۵۰ سال قبل آن یعنی از زمان ملی شدن صنعت نفت بوده.
برای این حجم بالای ارز چه اتفاقی افتاده که وضعیت ما الان به این شکل است.
این. واقعاداره راست میگه من پدرم میگفت یه روزکارمیکردیم. درمغازه میرفتیم هرچی میخاستیم میخریدیم پول هم اضاف میاوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
کارگرا و کارمندا یک ماه کار می کردند
با 5 روز حقوق زندگیشون اداره می کردند
25
روز حقوق هم پس انداز می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
به نظر سازی ها به جای نظرسنجی ها توجه نکنید
پزشکیان در همه ی نظرسنجی ها جلو است
تازه حقوق سربازی بوده
هی کجا بودیم
به کجا رسیدیم
حق گفته
دمشگرم کارش درست من حتمابهش رای میدم قشنگ معلوم دروغ توکارش نیست
شیر مادر حلالت،
فرزند میهن.
این جناب پزشکیان ای کاش جواب این سوال رو میدادن و ای کاش یکی اونجا بود و این سوال رو ازش می پرسید :

پس این مصاحبه ها از زمان شاه که مردم میگفتن ما میوه رو تحریم کردیم ما پول گوشت نداریم ، ما نخود خالی میخوریم به جای آبگوشت چیه !!!!

همین الان در گوگل بزنید فقر در زمان پهلوی، اینهمه مصاحبه از مردم میاد و از وضع بد اقتصادی، من نمیدونم شماها برای رای جمع کردن این حرفا رو میزنید یا مارو چیز خاصی فرض کردید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
سیاه‌نمایی با صدا گذاری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
دوست مت کسی که کار داشته یا فن بلد بوده خوب درمیاورده. اون زمان یه مهاجرت گسترده اتفاق افتاد از روستا به شهر ها و همه هم نه سواد داشتند نه کار بلد بودند ولی تا دلت بخواد نون خور داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
عزیزم اون موقع هم فقیر بیچاره وجود داشته ولی ملاک طبقه متوسط جامعه است. الان تشریف ببرید تو همین تهران محلاتی هست که مردم نان خالی برای خوردن ندارن چه برسد به نخود و آب نخود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
رفتم 2 کیلو آلبالو گیلاس از تره بار خریدم 200 تومن دادم ، کیفیت درجه 3 بعد حقوق وزارت کار چقدر ،میده روزی 300 تومن . دیگه فکر کن بیکارها چی می کشن
15 میلیون رای
به خاطر همین حرف به رای های پزشکیان اضافه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
حرفش این بود که حقوق پزشکان کمه از ماهی ۷۰۰ میلیون باید بشه ۷ میلیارد ماهی
بله بله ! جناب پزشکیان راست میگن زمان شاه یک سرباز با حقوق یک ماهش (!) موتور میخرید اما :

1- مردم قدرت خرید خانه نداشتن و گروهی در خانه های اتاق اتاق که وسطش یک حوض داشت به صورت 10 خانوار زندگی میکردن

2- مصاحبه های زمان شاه میفرمایند که ما دنبال فروختن خون هستیم تا خرج غذامون دربیاد

3- مردم همگی با دورخه یا خط واحد تردد میکردن

4- مردم شب عید گله میکردن که پول میوه نداریم بدیم ( احتمالا با پولشون مرسدس بنز خریده بودن )

5- مردم همگی کارگر بودن و همه سرکارگرها انگلیسی و آمریکایی

6- پزشک ایرانی وجود نداشت و از هندوستان واردات پزشک داشتیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
دوست عزیز، شما تاریخ ژاپن رو بعد از جنگ مطالعه بفرمائید که چطور مهندسین امریکایی یا همون سر کارگرها توانستند با همت ژاپن یه کشور رو متحول کنند کمی اگر دقت کنید پایه‌های همه آنچه که الان داریم که بسیار کم هست از نظر علمی، مربوط به همون دوران هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
واقعا که چقدر بی مطالعه حرف می زنید.
از فیلیپین، اندونزی، مالزی کارگر میومد ایران
کار بود کارگر نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
بابای من کارگر بود زمان شاه پدرش هم فوت کرده بود سه تا برادر یتیم و بزرگ کرد خونه شخصی خرید دو تا ماشین
هم زیر پاش بود خرج و مخارش مادرش هم با ایشون بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
شعار نده من آن دوره را درک کرده ام کاملا درست می گوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
پدر بزرگ بنده
بسیار در مورد زندگی و رفاه سال های 45 تا 55تعریف می کند. و حسرت می خورد و منم اشک تو چشام جمع می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ما یک خانواده متوسط کارمند بودیم ، هم ماشین داشتیم هم خونه ، هم کارگر نبودیم، هم سرکارگر امریکایی نداشتیم هم شب عید سبزی پلو ماهی مون به راه بود ، هم شما کمتر دروغ بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
دوره این حرف ها گذشته، زمان شاه که سهله، نسبت به ۷ سال پیش و سال ۹۶ هم اقتصاد بسیار داغون تر شده. بعد داری قصه می بافی و توجیه می کنی؟
اگر اینطوریه که سرباز وظیفه با حقوق 1 ماهش موتور می خرید پس با این حساب کارمندان و کارگران و مشاغل آزاد باید با حقوق یک ماهشون بی ام و سوار میشدن که ! پس این آمار 40 درصد زیر خط فقر مردم ایران که بانک جهانی در زمان پهلوی داده چی بوده :)) پس بانک جهانی در اشتباه بوده و آقای پزشکیان راست میگفته که با حقوق سربازی موتور میخریده :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
عجب از لشکر سایبری. الان چنددرصد مردم ایران زیر خط فقرن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
اجازه ندید فریبتون بدن پدر من همیشه میگفت حسرت خرید یه نوشابه تو سربازی به دلش مونده بود اینا موتور میخریدن با حقوق یه ماه خدمتشون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
بله درسته شاید حدود 30-20 درصد مردم مشکل داشتند . البته الان این درصد به 96 رسیده به قول سرداردکترخلبان
کاملا راست میگه آقای پزشکیان ، اینقدر وضع خوب بوده که ایشون سرباز بوده و با حقوق 1 ماه موتور میخریده پس با این حساب با حقوق یکسال میتونسته خونه بخره.

فقط میگما چرا پدر من تعریف میکنه با اینکه پدربزرگم کارگر بوده و وضعشون اونقدار بد نبوده اما نهایتش ماهی یکبار پولشون به خرید پرتقال میرسیده ؟!
جدی میفرمایید ؟!

اون مصاحبه معروف مردم حلبی آباد تهران که از فقر و بیکاری مینالن و اون گزارش نماینده سازمان ملل از فقر گسترده در ایران با هوش مصنوعی تولید شده پس ؟!
فیلم خود شاه هست! خود شاه میاد میگه رشد قیمت ها در یکسال گذشته بدین شرح است : سیمان 300 درصد آهن آلات 200 درصد پشم 400 درصد پلاستیک 300 درصد !

هدف ایشون فقط اوردن عبارت "زمان شاه" بر زبان بود تا بتونه از عوام الناس کم سواد رای جمع کنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
خودت داری میگی آوردن اسم نظام قبلی باعث رای آوردنش میشه؟
ببین رقبای پزشکیان در سمت های مختلف در این مدت چقدر تلاش کرده اند که این اتفاق بیفته.
پیشرفت و توسعه کشور و رنگین شدن سفره ها
تحت تحریم و انزوا غیر ممکن است.
باید این بن بست شکسته شود.
موقع جذب عوام ادعا می کنند درآمد پزشک ایرانی هفت برابز پزشک آمریکایی است ولی اینجا در مورد خریدن موتور چیز دیگر می گوید!
موتور داریم تاموتور، جناب پزشکیان،حقوقرداریم تا حقوق
چرا زمان شاه یک زمانی حقوق یک کار گر 400 تومن بود موتور 300 تومان در دوره اول احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
دوره تاراج کشور
کارگر هم سه ماه کار کنه میتونه موتور بخره... پزشک با اون درآمد چرا نتونه... از این حرفش معلوم میشه در مورد زمان شاه هم دروغ گفته.. قدرت خرید زمان شاه کم بود فارغ از حکومت ها. طی 40 سال قدرت خرید زیاد شده.... پیکان نمی تونستند بخرند تلفن نمی تونستند بخرند.. الان هر خونواده دو تا ماشین دارند.. دیگه همه می دونند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
نرود میخ آهنین در سنگ
کاملا اشتباه میگه، با حقوق سربازی قبل انقلاب فقط کرایه رفت و برگشت تا شهرمون هم نمیشد، دچار حواس پرتی شده ایشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ذلبندم حقوق سرباز صفر را درست می گید، اما ایشان سریاز صفر نبوده و چون دارای تحصیلات عالیه بوده افسر وظیفه بوده و حقوقش همینقدری که می گه می شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ایشون پزشک بوده نه سرباز صفر
عجب مقایسه گویایی! کسی پاسخی داره؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ازجلیلی بپرسید.
دمت گرم عشق همه مردم ایرانی همین که جرات کردی این حرفها رامیزنی یعنی خیلی کارها بزرگ میتوانی انجام دهید دوردبرمرد بزرگ
داداش رای بی رای
حرف درستی زده واقعیت هست
چخان نکن،با حقوق سه ماه یک پزشک حداقل میشود بیست تا موتور خرید،
زمان شاه یک سال کار میکردی میشد یک موتور خرید
کاملاً درست گفته است

واقعیت ها را باید پذیرفت

تا واقعیت ها را نپذیریم دروغ و ریاکاری و تظاهر و آمارسازی و ..... جامعه را به نابودی می کشاند.

سال ۸۴ یک کارمند متوسط با حقوق یک ماه خود می‌توانست ۸ تا بره و گوسفند بخرد
اما الآن یک گوسفند را به سختی می‌تواند بخرد!!!


سال ۸۴ که دیگر زمان شاه نبود!!!!!؟؟؟؟
احتمال منظور دکتر جان هوندای اصل ژاپنی است که بالای چند صد میلیون و حتی چند میلیارد هست و گرنه این چینی های طرح هندا زیر 100 میلیونه. دکتر جان دغدغه داره نگرانه نیتشم خیره خدا کنه موفق بشه.
چقدر گفتن واقعیت‌ها تلخ شده
اگر نخواهم بگم دروغ ميگه اشتباه ميكنه من قبل از انقلاب سپاه دانش بودم حقوقم ٤٥٠ تومان بود وموتور گازى پژو باك جلو هم ١٤٠٠ تومان يعنى با ٣ برابر حقوق يك موتور گازى ميشد بخرى حالا حقوق بازنشستگى حدود ٢٠ تومان همون موتور صفر كلكسيونى را تو ديوار گذاشته ٧٠ ميليون دكتر عوام فريبى نكن ان روز تو كل خانوادت چند ماشين بود حالا تو خانه خودت چند تا ماشين هست
دکتر پزشکیان راست گفته و خود من بعنوان دانشجوی سازمان انرژی اتمی در قبل از

انقلاب ۴۲۰۰ تومان که مبلغ۶۵۰ دلار میشد کمک هزینه تحصیل دریافت میکردم

ولی الان پس از ۳۵ سال کار سخت و شرافتمندانه در دریا ، بعنوان بازنشسته ده میلیون تومان دریافتی دارم
که فقط مبلغ ۱۵۶ دلار می‌گردد و به زور مخارج ده روزه زندگی ام را تامین می‌کند
قابل توجه نامزدهای ریاست جمهوری

چرا گوشی اپل هر چه دلار بالاتر میره قیمتش بالاتر نمیره هیچ"پایین تر هم میاد؟

چون دولت ها حمایت می کنند وقتی دولت ها حامی صنعت می شوند تقاضا برای سهام آن بالاتر میره و قیمت سهام آن چندین برابر میشه شرکت از محل درآمد سهام چند برابر بیشتر از خود محصول سود می کنه" در این فرایند هم دولت  سود می کنه هم سهامدار هم شرکت! در ایران چی؟ به جای حمایت با قیمت های دستوری تنها کسی که در این فرایند تولید راضی هست و سود کلان می کنه  دلال هست! درست تحلیل کنیم نگوییم چرا خودرو گرانه دلایل آنرا بررسی کنیم!
پزشکان جراح با درآمد و زیر میزی دو سه روزشان می توانند موتور بخرند. هفته قبل در بیمارستان شریعتی اصفهان عمل کردم تقریبا نیمی ازکسانی که با من عمل کردند می گفتندزیر میزی به جراح داده اند و حداقل آن یک سکه یک گرمی بود. آقایان پزشک خیلی مظلوم نمایی می کنند. خدا به داد ملت برسد اگر یک پزشک رئیس جمهور شود چون این قشر عمدتا فقط به فکر منافع خود هستند. تا حالا حتی زیر بار دستگاه پوز داشتن هم نرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ما تو یه شهر کوچیک هستیم دکترها اینجا درآمدشون ماهی ۵۰۰ میلیونه تو تهران حتمالا بالای ۷۰۰ میلیونه این اکه بیاد فقط دکترها درآمدشون میشه ماهی ۷ میلیارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
ایشون صحبتش درباره پزشکان استخدام دولت بود نه پزشکان خصوصی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
بنده هم پزشک می شناسم
بعد از 20 سال طبابت
هنوز مستأجراست
ًًجنجالي نيست حقيقت است
خوب راستشو گفته دیگه. الان درآمد ها به ریاله ولی هزینه ها بالاتر از دلار چون قیمت دلاری همه چیز در بازار ایران بالاتر از قیمت جهانی هستش به جز چند کالا که انگشت شمار هستند مثل بنزین و آب و ... و گرنه قیمت لوازم خانگی، خودرو، ساختمان، گوشت، آهن، برنج و ... تماما بالاتر از قیمت جهانی هستش
جالب اینجاست که در زمان دولت و مجلس اصلاحات سربازان کمترین حقوق رو دریافت می کردند
الان موقع انتخابات به هر چیزی چنگ می زنند
گول این اصلاحاتی ها رو نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
دوره خاتمی پر رونق ترین و آرام ترین دوره بازار. یادش بخیر
کاملا راست گفته با سه ماه که هیچ با ده ماهشم نمیتونه بخره
آیا با مفایسه کردن مشکلی حل میشه؟ایشان برنامه منسجمی ارایه کردن؟تا اینجا فقط یک نمایش پوپولیستی بوده برای جلب توجه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
برنامه نمی خواد، روابط با دنیای خارج درست بشه. همه چیز بر می گردد به تنظیمات کارخانه.
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
برنامه منسجم هم بده نمی‌ذارن اجرا کنه چون اختیارات بش نمیدن ولی با مقایسه کردن الان با ۵۰سال پیش حداقل باید شوکی به مسببین وضع موجود وارد بشه که تا کی قراره مسیر اشتباه ادامه پیدا کنه ؟
ضمن اینکه مقایسه وضعیت رفاهی و خدماتی و اقتصادی الان با ۵۰سال پیش درست نیست و اگر قراره مقایسه بشه به تناسب پیشرفت و توسعه و رشد دیگر کشورهای اطراف باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
همینکه شرف داشته باشد ماست مالی نکند خیلی حرفه .
حقمونه که اینطوری بشه.
انسان های با صداقت هرجا برن محبوبیت پیدا میکنن... متأسفانه کشور ما دچار بحران سو مدیریت ها و فساد اقتصادی ست وگرنه الان خیلی از مردم بایستی بهترین زندگی ها رو داشتند...
ناامید شدم ازش! دکتر با حقوق ۳ ماهش هوندا نمیتونه بخره! این رئیس جمهور بشه فقط حقوق پزشکان رو از ۷۰۰ میلیون به ماهی ۷ میلیارد میرسونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
برسونه. حق شون هست. مملکت دکتر می خواد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
مصاحبه رو کامل گوش کن
درباره پزشکان استخدام دولت میگه که در شهرستانها از دولت حقوق می گیرن
میگه حقوقشون خیلی کمه در مقایسه با پزشکایی که مطب خصوصی دارن
همه مشکلات را بندازیم سر مهاجرین بهترین راه خود گول زنی است خخخخ
پزشکیان جزو معدود کاندیداهای انتخابات هست که صداقت داره هر چی رو هم که بلد نیست و دانشی در اون حوزه نداره می گه بلد نیستم و نمی دونم و باید از کارشناسان نظرخواهی کنم.
اصلش هم همینه. هیچکس نمی تونه همزمان مورخ و سیاستمدار و اقتصاد دان باشه.
مهم اینه که از متخصصان تو هر حوزه ای نظر خواهی کنه.
متاسفانه رییس جمهور داشتیم که مهندس بودن یا حقوقدان و ... و تو اقتصاد دخالت می کردن و نتیجه اش رو هم دیدیم.
درود بر دکتر پزشکیان عزیز فعلا که محبوبیتش بین مردم بیشتر از سایر نامزدهای طیف مقابل و کاسبان تحریمه
بابا اگه درستشو نگاه کنی ما تا حالا باید صد کارخونه ماشین و موتور با کیفیت می داشتیم که هوندا سهله بنز و بی ام و هم در مقابل شون چیزی نبودند
دقیق معلومه تمامم افرادی که گفته های دکتر را رد کردن اصلا بهصحبتهای ایشون گوش نکردند
رای شهر و روستا، پیر وجوان، کارمندو کارگر
به پزشکیان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
۸ سال فریب کاری دولت روحانی بس بود برامون
من سال ۵۵ رفتم خدمت بعد از شش ماه آموزش درجه گروهبان یکمی گرفتم بروجرد خدمت می کردم با سه نفر دوستان یک خانه اجاره کردیم به ماهی ۸۰۰ تومان یک یخچال ارج خریدیم حدود ۱۰۰۰ تومان یک فرش من برای خودم خریدم ۷۰۰ تومان یک بخاری ساخت همان منطقه خریدم ۱۰۰ تومان که بعد گذاشتیم همانجا برای درجه داران بعدی .
نسل امروز اینها را اصلا باور نمی کند حقوق ماهیانه من ۱۴۸۰ تومان بود هنوز فیش آنرا دارم . رویا بود !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
خوب با فرض صداقت جنابعالی ، در یک شهرستان بیش از 60 درصد حقوقتون رو داید برای اجاره یه خونه فکسنی
حـــــــــرف حق همیشه برا شـــــــما تلخه

برا همون، نوشتین جنجالی!
همین سال شصت حقوق کارگر روزی صد تومان بود گرم طلا سیصد تومان فقط به فقط دست بدنه دولتی ها از اقتصاد کوتاه شود چرا ریش و قیچی دست خودشونه قانونی برا اجرا نیست ادله می‌خوان چرا تورم ساز چرا دلالی و واسطه گری چرا سوداگری رانت خوار. شرکتهاشون زیان هم میده باز ملیاردی پاداش دارن تولید نمی‌خوان معیشت کارگر رو نمی‌خوان فقط واردات. مزه داره آنهم از بیت المال و فروش نفت دستشان تو جیب مردمه چرا هزینه تولید بالاست ووووو
در اینکه قدرت خرید عامه مردم سال به سال کمتر شده شکی نیست ولی در مورد پزشکان کلا این موضوع را رد میکنم با توجه به درآمد متخصص ارتوپدی که بیش از دو ساله بهش مراجعه میکنم.(حدود 200 میلیون تومان در ماه)
راست گفته
شاه. خودش در تلویزیون. از بابت فقر و فساد و تبعیص از مردم طلب بخشش کرد و این آقا. برای عوامفریبی این حرفها را می زند. مردم ایران با شعور و فکر هستند واگر وضعشان خوب بود انقلاب نمی کردند .رهبران انقلاب شعارهای اقتصادی کمی داشتند. و شعار انقلاب استقلال. آزادی جمهوری اسلامی بوود. در. زمان. شاه حتی ۱۰ درصد خانواده ها هم خودرو. نداشتند. حالا ۵۲ درصد خانوارها. خودرو داشتند
ایکاش جناب پزشکیان هم مبلغ حقوقشون رو میگفتند و هم قیمت موتور هندا رو سال ٥٦ یاماها ١٠٠خارجی ٥٦٠٠ تومن بود که یقینا هندا ١٢٥ حداقل ١٠٠٠ تومن گرانتر از یاماها بود که با اینحساب حقوق دکتر بالای ٦٦٠٠ تومن بوده در حالیکه سلطنت طلبان لیستی از قیمتهای زمان شاه منتشر کردند که حقوق لیسانس تازه استخدام رو ٣٥٠٠ تومن اعلام کردند حال چطور میشود که حقوق یک سرباز ولو با مدرک لیسانس ٢ برابر یک لیسانس تازه استخدام باشه؟
وقتی نظرات رو میخونم و میبینم هنوز خیلیا فکر میکنن پزشکیان با جلیلی و قالیباف و خاتمی و احمدی نژاد فرق داره، مطمئن میشم این مملکت هیچوقت درست نمیشه
درآمد پزشکان زیاده ولی حقوقی که در بیمارستان دولتی پرداخت میکنن در اون حد تصور نیست. البته کمی اغراق کردند ولی اشکال نداره عمق فاجعه رو میخواد بیان کنه.
بخشی از صحبتها هستش و بریده شده فیلم و اینجوری ما و مخاطب میبینیم ، زمان شاه دوچرخه و رادیو با اجازه شهربانی و تعهد کتبی و اختصاصی باید استفاده میکردی و آب و برق برای خواص بوده و هزاران و هزاران دلیل و سند و مدرک موثق دیگر ، مفصله بحث مالی اون زمان با الان .با وجود تحریمها و گرانی ،ارز ، امروز قابل قیاس نیست با فاجعه قبل انقلاب
همین آقا فکر کنم چند سال پیش ادعا کرد که قصدش خدمت به مردم است برای ورود به مجلس وگرنه با طبابت و جراحی درآمد بسیار بالایی دارد
فکر کنم آن زمان ادعا کرد که ماهی 500 میلیون درآمد دارد الان دیگه چند برابر شده ؟
سلطان تناقض
یه جاگفته بودحقوق پزشکان خیلی بالاست ومالیات نمیدن الان اومده میگه حقوق پزشکان کمه فقط برای اینکه رأی جمع کنه. شما اگه به فکر مردم بودی اون موقع که نماینده مجلس بودی یه کاری میکردی
البته ایشون آن موقع دیپلم بوده فکر کنم اشتباه می کند حالا حقوق ایشو180 یک تومانی یا 18 یک تومانی بوده نه 1800 تومان باید بررسی کنید
همشون در حد حرف هستند وقتی که انتخاب می کنیم هيچ کاری از دستشون نمیاد برای اینکه خودشون رو توجیح کنند میگن دولت قبل خرابکاری کرده بود خدا امام‌ زمان رو برسونه