بازدید 3548
یورو ۲۰۲۴| لهستان با لواندوفسکی حذف شد

رکورد منفی اوکراین، آمار عجیب فرانسه بدون امباپه/ عصبانیت رونالد کومان از VAR

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در حالی هشتمین روز خود را پشت سرگذاشت که با توجه به نتایج، حذف لهستان به عنوان نخستین تیم مسابقات قطعی شد.
کد خبر: ۱۲۴۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 22 June 2024

رکورد منفی اوکراین، آمار عجیب فرانسه بدون امباپه/ عصبانیت رونالد کومان از VAR

به گزارش تابناک ورزشی، در هشتمین روز هفدهمین دوره رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، تیم‌های ملی اسلواکی و اوکراین در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه۲ بر یک به سود اوکراین خاتمه یافت.

در این دیدار ایوان شرانتس (۱۷) برای اسلواکی و میکولا شاپارنکو (۵۴) و رومن یارمچوک (۸۰) برای اوکراین گلزنی کردند. به این ترتیب، تیم ملی اوکراین در ۱۳ بازی خود در مسابقات قهرمانی اروپا هرگز دروازه خود را بسته نگه نداشته که این یک رکورد منفی برای این رقابت‌هاست، زیرا هیچ تیمی در تاریخ تا به حال به نخستین کلین شیت خود در یورو با این همه بازی دست نیافته است. در هر حال اوکراین که در دیدار نخست شکست غیرمنتظره ای مقابل رومانی داشت، با چند تغییر در ترکیب اصلی به مصاف اسلواکی رفت و نتیجه هم گرفت. گفتنی است یارمچوک پنجاهمین گل این دوره از مسابقات را به ثمر رساند و میکولا شاپارنکو هافبک تیم ملی اوکراین به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. هافبک دیناموکیف در این دیدار ضمن به ثمر رساندن گل نخست، پاس گل دوم تیمش را هم به نام خود ثبت کرد.

خداحافظی زودهنگام لواندوفسکی و یارانش
در دومین دیدار این روز تیم‌های ملی لهستان و اتریش در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر یک اتریش به پایان رسید. بدین ترتیب یاران لواندوفسکی در لهستان با دو باخت، چشم به نتیجه دیگر دیدار این گروه داشتند که با توجه به تساوی هلند و فرانسه، دیگر هیچ امیدی ندارند و نخستین حذف شده مسابقات نام گرفتند.

کریستوف پیونتک (۳۰) برای لهستان و گرنوت ترونر (۹)، کریستوف بومگارتنر(۷۸) و مارکو آرناتوویچ (۷۹ - پنالتی) برای اتریش گلزنی کردند. تیم تحت هدایت رالف رانگنیک که هفته گذشته تنها با یک گل به خودی مقابل فرانسه شکست خورده بود، حالا شرایط خوبی دارد. نکته جالب اینکه کریستوف بومگارتنر که یکی از گلزنان بازی بود، پس از تعویض خود به سراغ رانگنیک رفت و پیش از سوت پایان، برد مهم تیمش را جشن گرفت. سرمربی آلمانی در نزد بازیکنان شخصیت محبوبی به شمار می‌رود. آقای پروفسور هفته گذشته اعلام کرد پس از مشاهده وضعیت بازیکنانش تصمیم گرفته به مذاکره با بایرن مونیخ خاتمه دهد تا به رویای اتریش آسیبی وارد نشود. گفتنی است در پایان این دیدار کریستوف بومگارتنر هافبک تیم ملی اتریش و باشگاه لایپزیش آلمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

رکورد منفی اوکراین، آمار عجیب فرانسه بدون امباپه/ عصبانیت رونالد کومان از VAR

تساوی هلند و فرانسه با نقش آفرینی VAR
تیم‌های ملی هلند و فرانسه در آخرین دیدار روز هشتم رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه ردبول لایپزیش به مصاف هم رفتند. دیداری که انتظارات علاقه مندان به فوتبال را برآورده نکرد و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. نکته مهم اینکه هیچ‌یک از ۵۰ مسابقه اخیر جام ملت‌های اروپا در دو دوره گذشته با نتیجه صفر- صفر به پایان نرسیده بود. آخرین بار تقابل اسکاتلند و انگلیس در دور گروهی یورو ۲۰۲۰ بدون گل خاتمه یافت.

گرچه فرانسوی‌ها در این بازی امباپه را به دلیل مصدومیت از ناحیه بینی در اختیار نداشتند، اما عطش آنها برای گلزنی بیشتر بود و موقعیت‌های متعددی را نیز از دست دادند. البته تیم ملی فرانسه در ۷ بازی اخیر خود که امباپه را از ابتدا درون ترکیبش نداشته، نتوانسته به پیروزی برسد. در واقع فرانسوی ها بدون امباپه در ۷ بازی اخیر خود، ۵ تساوی و دو شکست داشته اند. این قضیه نشان می دهد که فرانسه بدون امباپه به نوعی طلسم شده است. حالا باید دید که اوضاع برای کیلیان امباپه در ادامه رقابت های یورو ۲۰۲۴ به چه شکل خواهد بود و او می تواند به بازی های بعدی فرانسه برسد یا خیر.

از سویی در حالی تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی بی ثمر بود که ژاوی سیمونز در دقیقه ۶۹ موفق شد دروازه فرانسه را باز کند اما این گل توسط کمک داور ویدیویی یا همان VAR رد شد. علت مردود شدن این گل و آفساید شدن آن، این بود که هنگامی که ژاوی سیمونز شوت زد، دنزل دومفریز در موقعیت آفساید قرار داشت و نزدیک به دروازه بان حریف بود. در حقیقت شوت ژاوی سیمونز از مقابل دنزل دومفریز عبور کرد و بازیکن هلندی راه دروازه بان را سد کرده بود و به نوعی روی این گل تاثیرگذار بود.

رکورد منفی اوکراین، آمار عجیب فرانسه بدون امباپه/ عصبانیت رونالد کومان از VAR

البته این تصمیم، عصبانیت رونالد کومان را به همراه داشت. سرمربی هلند گفت:«فکر نمی‌کنم دنزل دومفریز مانعی برای دروازه‌بان ایجاد کرده باشد. دروازه‌بان آن‌ها به سادگی برای واکنش به آن ضربه خیلی دیر عمل کرد. دنزل در آفساید است، اما فکر نمی‌کنم او مانع دید بوده باشد. به نظرم طول کشیدن بررسی صحنه بی‌دلیل بود. وقتی ۴ دقیقه در حال بررسی صحنه بودند، یعنی در مورد پرچم کمک داور تردید داشتند. اگر آفساید است، پس نیازی نیست ۴ دقیقه دستتان را روی گوشتان بگذارید، نیاز به بررسی ندارید؛ اگر به این اندازه تردید دارید، پس گل را تایید کنید!»

گفتنی است در پایان این دیدار انگولو کانته هافبک تیم ملی فرانسه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. هافبک تیم الاتحاد عربستان در حالی در این دیدار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد که در دیدار مقابل اتریش نیز به این عنوان را از آن خود کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات