بازدید 1585

نقاشی هری پاتر ۱.۹ میلیون دلار فروش رفت

اثر هنری جلد اولین کتاب از مجموعه‌های هری پاتر در حراجی ساتبی در نیویورک ۱.۹ میلیون دلار (۱.۵ میلیون پوند) فروخته شد.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ 28 June 2024


به گزارش تابناک، یک نقاشی آبرنگ برای جلد کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته «جی کی رولینگر» در حراجی به فروش رکوردشکنی دست یافت.

حراجی ساتبی اعلام کرد که این نقاشی باارزش‌ترین کالا مرتبط با مجموعه هری پاتر است که تا به حال در این حراجی فروخته شده است. 

پیش از این نسخه اول کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» رکورددار بالاترین قیمت ثبت شده برای یک آیتم از این مجموعه فانتزی بود که در دسامبر ۲۰۲۱ در حراجی هریتیج در دالاس به قیمت ۴۲۱ هزار دلار فروخته شده بود. 

این نقاشی آبرنگ اولین بار در سال ۲۰۰۱ در حراجی در ساتبیز لندن عرضه شد، زمانی که تنها چهار کتاب اول از این مجموعه منتشر شده بود و در نهایت به قیمت ۸۵۷۵۰ پوند فروخته شد.

این نقاشی از «توماس تیلور» ۲۳ ساله بر روی جلد نسخه اولیه کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ چاپ شد و تیلور در این نقاشی از آبرنگ های غلیظ روی کاغذ آبرنگ فشرده سرد استفاده کرد و با مداد کاریسمای سیاه، نقاشی جلد این کتاب را طراحی کرد. 

توماس تیلور» در سن ۲۳سالگی این نقاشی را خلق کرده است. این نقاشی در سال ۱۹۹۷ میلادی بر روی جلد نخستین چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» منتشر شد.

در دسامبر سال ۲۰۲۲ یک نسخه بسیار کمیاب ویژه پانزدهمین سالگرد این کتاب به قیمت ۸,۰۰۰ پوند فروخته شد.  در ماه مارس همان سال نیز یک نسخه از این کتاب به قیمت ۶۹,۰۰۰ پوند به فروش رسید.

«جی. کی. رولینگ» نویسنده بریتانیایی پس از «هری پاتر و سنگ جادو» نگارش کتاب‌های بیشتری درباره ماجرای «هری پاتر» را ادامه داد و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از این کتاب‌ها را در سراسر جهان به فروش رساند.

 

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات