بازدید 15568
نام چرخه را خراب کرده‌اند

اختصاصی با یوسفی‌افشار: یک نفر به ناحق آقای خاص شد/ تیلور را برای یزدانی آنالیز کردم اما بی معرفتی کردند

حسن یوسفی‌افشار، رئیس پیشین انستیتو بین‌المللی فدراسیون کشتی می‌گوید که او دیوید تیلور را برای حسن یزدانی آنالیز کرد اما از بی معرفتی‌شان کسی اسمی از او نبرده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰ 30 June 2024

یوسفی‌افشار:

به گزارش تابناک ورزشی، حسن یوسفی‌افشار در سال‌هایی که علیرضا دبیر ریاست فدراسیون کشتی را برعهده گرفت به عنوان مشاور عالی و رئیس انستیتو کشتی مشغول به کار شد. او سابقه حضور در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی را دارد و از مربیان آکادمیک کاردان و با تجربه کشتی است.  طراحی چرخه انتخابی کشتی‌گیران تیم ملی محصول ۳۰ سال تلاش و کار یوسفی‌افشار بود که مدعی‌ست هنوز جامعه کشتی به اهمیت آن پی نبرده‌اند، چرا که به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

یوسفی‌افشار که توانسته با کمک بسیار زیاد و تأثیرگذار حسین زارعی، معماهای نحوه انتخاب کشتی گیران را حل کند، می‌گوید کارشناسان از جزئیات آن اطلاع ندارند.  این مربی که البته در این سال‌ها از منتقدان محمد بنا بوده، همیشه بر این باور بود که اوج‌گیری کشتی فرنگی ایران، نه صرفاً به خاطر یک مربی که افراد و عوامل زیادی را پشت صحنه داشته است.

پژمان درستکار بعد از جهانیِ اسلو، حسن یوسفی‌افشار را «مردِ در سایه» تیمش عنوان کرد و حالا این مربی چیزهایی را می‌گوید که خواندنش خالی از لطف نیست. 

*متاسفانه به ناحق یک نفر شد آقای خاص؛ آقای معمار چرا بدون طلا تیم را تحویل داد!
یوسفی‌افشار درباره چرایی دور شدنش از کشتی در این ایام گفت: من زمانی هم که بودم پشت صحنه حضور داشتم و کم لطفی‌هایی شد. سبک جدید کشتی فرنگی را در ایران ابداع و اجرا کردم، اما متأسفانه مرجعی نبود که به نامم ثبت شود و بعد یک نفر شد آقای خاص، معمار و بنیانگذار کشتی فرنگی! بنده قبل از ورود آقای ورشنین به ایران متوجه شدم که نباید کشتی ریسکی گرفت. یعنی در آن زمان اکثر کشتی گیران کمر تو کمر می‌شدند که یا فن می‌زدند یا فن می‌خوردند و در بعضی مواقع بیش از  ۳۰ یا  ۴۰ امتیاز رد و بدل می‌شد!

وی افزود: با کارشناسی و ارزیابی مسابقات کشتی‌گیران آن موقع، به خصوص سبک کشتی آقایان محمد بنا، عبدالله چمن گلی، احد پاراج، احد جوان‌صالح و... مقایسه آن با سبک مسابقات بنده با آقایان پازاج، جوان صالح، چمن گلی در ایران و همچنین مبارزه‌ام در فینال بازی‌های آسیایی پکن با نفر سوم جهان نیشی گوچی از کشور ژاپن (که در فینال نتیجه صفر - صفر شد) می‌توان قضاوت کرد که قبل از ورود آقای ورشنین به این مهم رسیدم که نباید. کشتی ریسکی (در حالت کمر تو کمر) گرفت و گرفتن یک دست دو دست و زیر کتف زدن و در گیر نشدن در سر پا بهترین تاکتیک برای مبارزه را انتخاب کردم؛ بدون اینکه از کسی آموزش ببینم‌!

*در اوج آمادگی طالقانی محرومم کرد؛ مجبور به خداحافظی شدم
رئیس پیشین انستیتو بین‌المللی فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: هم در دفاع و هم در اجرای خاک، بسیار ضعیف بودیم که با ورود ورشنین و گرفتن سرنخ‌هایی از ایشان در خاک هم متبحر شدم، اما متأسفانه کشتی را به دلیل محروم شدن در زمان جناب طالقانی در اوج آمادگی برای همیشه رها کردم و بلافاصله با علاقه‌ای که به مربیگری داشتم، کار در باشگاه را شروع کردم و چون احساس مسئولیت می‌کردم تمام تلاشم را برای برطرف کردن نقاط ضعف کشتی‌گیران به کار می‌بردم به همین دلیل با لطف و کمک خداوند متعال انواع دفاع‌ها و اجراها را در خاک، از جمله دفاع سالتو جفت بغل، تشخیص جهت انواع فنون خاک، جهت دادن، باسن زدن، قیچی کردن، دفاع بارانداز بلغاری و بسیاری موارد دیگر را ابداع و نامگذاری کردم و این آموزش‌ها به زودی در سراسر ایران پخش شد.

*بنا نه سبک داشت و نه طرح و برنامه
یوسفی افشار با انتقاد از محمد بنا، یادآور می‌شود: آقای معمار تیم را زمانی که تحویل گرفت، سه طلای المپیک به دست آمد ولی زمانی که تیم را در سال ۲۰۲۲ تحویل داد و رفت، در ۱۰ وزن مسابقات جهانی یک طلا هم نگرفته بودیم. این چه معماری‌ست؟ امکان دارد یک معمار جوان بیاوریم و کار را تحویلش دهیم که یک ساختمان بسازد شاید برای اینکه تازه مشغول به کار شده، دو سه ایراد داشته باشد، اما وقتی ۲۰ سال کار کند، چیزی که انتظار می‌رود تحویل دهد. اگر واقعاً معمار باشد، یک کار کامل و بی‌ایراد است. همیشه هم می‌گفتم بنا نه سبکی، نه طرحی و نه برنامه‌ای برای پشتوانه‌سازی و همچنین انتخاب ملی‌پوشان ندارد و گواه آن، اینکه که پس از سوریان ۱۳ سال طول کشید، با اما و اگر یک مدال سوم مشترک در وزن اول به دست بیاوریم. اگر این آقا به دلیل ۳ طلای المپیک مربی قرن شد، باید آقای خطیب با کسب ۴ طلای المپیک در دوران ریاستش بهترین رئیس فدراسیون قرن می‌شد.

*کارشناسی کشتی کار هر کسی نیست
وی همچنین به انتقاد از کارشناسان کشتی پرداخته و گفت: کارشناسی کشتی کار هر کس نیست. به عنوان مثال، صدرالدین کاظمی را کارشناس خطاب می‌کنند، در حالیکه ایشان شاید از کشتی آزاد سر در بیاورد، اما در مورد کشتی فرنگی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به یاد دارم وقتی سعید عبدولی سالتو کره‌ای که بنده برای اولین مرتبه در ایران با الگوبرداری از کشتی‌گیر کره‌ای (که در المپیک بارسلون به مجید جهاندیده این فن را اجرا کرد) آن را آنالیز کردم و در باشگاه هفتم تیر و اردوهای بسترسازی تیم ملی به کشتی گیران سراسر کشور آموزش دادم، این فن را «سالتو کره‌ای» نام گذاری کردم؛ اما کاظمی در حال گزارش کردن در تلویزیون گفت تا به حال همچین فنی ندیدم و باید این فن را به نام عبدولی، چرخ و فلکی نام‌گذاری کنیم. آقای کاظمی در مورد چرخه انتخابی هم گفتند قبلاً هم چرخه داشتیم؛ اما بدون مدرک و ورود به جزئیات، در حالیکه تا آنجایی که بنده به یاد دارم از قدیم اکثر کشتی‌گیران می‌گفتند حق ما را در انتخابی خوردند!

*بنا شانسی و سلیقه‌ای انتخاب می کرد، او ارسلان و طهماسبی را نخواست
یوسفی افشار با انتقاد از شیوه‌های تشخیص محمد بنا در انتخاب ملی‌پوشان، می‌گوید: بنا سلیقه‌ای و شانسی انتخاب می‌کرد که می‌گفت ارسلان و طهماسبی به درد نمی‌خورند و سؤال بنده این است که چرا بعد از مدال آوری این دو عزیز برای کشورهای خارجی، هیچ کارشناسی به این موضوع مهم نپرداخت. محمد بنایی که سلیقه‌ای انتخاب می‌کرد، می‌گفت ارسلان به درد نمی‌خورد و محمدرضا مختاری را به مسابقات جهانی می‌برد یا سامان طهماسبی را نخواست و این کشتی‎‌گیر به آذربایجان رفت و مدال جهانی گرفت. این ظلم است و در طول تاریخ ۷۰ ساله برای بسیاری از کشتی گیران شایسته این اتفاق افتاده است.

*نام چرخه را خراب کرده‌اند
رئیس پیشین انستیتو بین المللی فدراسیون کشتی درباره چرخه‌ای که به فدراسیون کشتی علیرضا دبیر تحویل داد و اینکه چیزی که در حال حاضر اجرا شده، چند درصد از چرخه ابتدایی ارائه شده از سوی اوست، تصریح کرد: شیوه انتخاب کشتی‌گیران امروزی هیچ‌ شباهتی به چرخه ما ندارد و نام چرخه را خراب کرده‌اند. در این چرخه معماهای مهم کشتی حل شده بود که یکی از آنها همین مسئله کشتی‌گیری است که مبارزه خارجی‌اش خوب است، اما مقابل حریف داخلی باخته است. ما همه این ابهامات را رفع کرده بودیم که چطور می‌شود امتیاز لازم برای کشتی خارجی او را در نظر گرفت و در نهایت انتخابش کرد و مورد دیگر قانون ۲ برد از ۳ کشتی که در یک روز نباید باشد و در طول پروسه چرخه باید اتفاق بیافتد. همه شاهد بودند که امسال در انتخابی تیم ملی آمریکا و در قانون ۲ از ۳ در یک روز، امریکایی‌ها ۳ کشتی گیر عنوان‌دار و مدال‌بگیر را از دست دادند.

*کشتی یزدانی و تیلور برای جهانی اسلو را من آنالیز کردم؛ انکار کنند، مدرک دارم
یوسفی‌افشار با اشاره به همکاری‌اش با تیم ملی کشتی آزاد بعد از المپیک 2020 توکیو گفت: من پشت صحنه بودم و صفر تا صد برنامه آمادگی جسمانی تیم آزاد را می‌دادم و تمام اشتباهات تمرینات آماده‌سازی توکیو را برطرف و کاملاً تغییر دادم. چندین مدل تمرین کشتی، چندین مدل مرور فن، چندین مدل تمرینات ایستگاهی، چندین مدل دویدن، چندین مدل وزنه، حتی مدت زمان گرم کردن قبل و بعد از تمرینات تا حرکات تکمیلی و غیره همچنین مانیتورینگ را هم به تنهایی انجام می‌دادم. تمام تست‌های آمادگی جسمانی و پزشکی را مورد ارزیابی قرار می‌دادم و برای اولین مرتبه در ایران تفاوت‌های فردی را رعایت کردم. به همین خاطر، بدن‌های فرسوده توکیو، تبدیل به بدن‌های قبراق نروژ شد.

وی ادامه داد: در المپیک امیرحسین زارع مقابل پتریاشویلی در اصطلاح بُرید، اما در نروژ و صربستان در اوج آمادگی بود. یا کامران قاسمپور به لحاظ بدنی در انتخابی جهانی نروژ مقابل محمد جواد ابراهیمی بسیار به دردسر افتاد، اما در نروژ طوری با کاکس امریکایی جنگید که همه متعجب شدند.‌ یزدانی و سایرین هم به لحاظ بدنی به اوج آمادگی خود رسیدند و خوب به خاطر دارم که این کشتی گیران بابت تغییر شیوه‌های آمادگی جسمانی، نگران شده بودند که به دبیر گفتم پشت بلندگو بگوید در مسابقات جهانی نروژ، این بار رقبا هستند که مقابل شما توان جنگیدن نخواهند داشت. همچنین کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور را برای نروژ من آنالیز کردم؛ صفر تا صدش را. این را با مدرک اثبات می‌کنم.

یوسفی‌افشار:

*از بی معرفتی‌شان بود اسمی از من نیاوردند
یوسفی افشار در پاسخ به این سوال که «چرا کسی به این موضوع نپرداخت؟» خاطرنشان کرد: این دیگر از بی‌معرفتی آنهاست. اگر می‌توانند بیایند بگویند این کار حسن یوسفی‌افشار نبوده، این ادعای بزرگی است که مطرح می‌کنم، اما حرفم با سند و مدرک است و می‌توانم با جزئیات و مقایسه هر دو مسابقه توکیو و نروژ به شما توضیح دهم که چه اتفاقی افتاد که یزدانی تیلور را شکست داد.

رئیس پیشین انستیتو بین المللی فدراسیون کشتی یادآور شد: تشخیص بنده در مورد شکست‌های سریالی یزدانی مقابل تیلور این بود که وقتی تیلور دست چپش را دور گردن یزدانی می‌انداخت، یزدانی به اشتباه و بدون حفظ امنیت دست راست خود را روی دست چپ تیلور می‌گذاشت و کشتی‌گیر آمریکایی به راحتی نوشیدن یک جرعه آب، پای یزدانی را می‌گرفت. برای اینکه این اشتباه را به یزدانی گوشزد کنم، ۲۴ اسلاید تهیه کردم که او این اشتباه را در توکیو مقابل تیلور انجام داده است. وقتی یزدانی متوجه این اشتباه فاحش شد، به او گفتم که برای حل مسئله، راهکار دارم و او هم از عباس فروتن خواست که به عنوان حریف تمرینی روی تشک بیاید و ما به مدت دو ساعت روی این موضوع کار کردیم.

یوسفی‌افشار افزود: سپس بخشی از مرور فن‌های استراتژیک یزدانی را به حل این مشکل اختصاص دادیم که در نروژ ۲۴ اشتباه توکیو را فقط سه بار مرتکب شد و به راحتی تیلور را شکست داد و تیلور هم پس از مسابقه، در میکسدزون مسابقات گفت که یزدانی کشتی‌اش را تغییر داده و من هم باید برای سال بعد کشتی‌ام را تغییر دهم. در واقع تیلور فهمید چه تغییر مهمی در مبارزه یزدانی ایجاد شده، اما در ایران هیچ کارشناسی متوجه ماجرا نشد و همه شدند صاحب آن پیروزی.

«البته این را هم بگویم که در همین رابطه با علیرضا دبیر قرارداد پولی بسته بودم، شاید فکر کردند چون پولش را دادند، دیگر لازم نیست اسمی از من به میان بیاید». وی با بیان این جمله تأکید کرد: در این خصوص خواسته بودم کار در فضای بسته و بدون دوربین و اشخاص اضافه باشد، اما شما اگر می‌روید و بنز می‌خرید و سوارش می‎‌شوید، درست است که پولش را داده‌اید و این مال شماست، اما آیا می‌توانید اسمش را عوض کنید و به نام خودتان بزنید؟ متأسفانه تمام طرح‌ها، طراحی تمرینات، ابداعات، چرخه انتخابی تیم ملی و... را بنده تحویل فدراسیون دادم و احدی متوجه نشد که همه آنها کار من بوده است.

*برای طراحی سه چرخه کشتی، دو قول از دبیر گرفتم
رئیس پیشین انستیتو کشتی ادامه داد: زمانی که مسئولیت گرفتم، با شرط آمدم. شرط اولم اختیارات کامل و داشتن امکانات و شرط دوم قرارداد پولی بود. یک مدت هم به خاطر مسائلی رفتم، اما دنبالم آمدند. با دبیر صحبت کرده بودم، قرار شد یک سیستم برای کشتی بگذاریم. آن دوره‌ای که مجمع جنجالی کشتی برگزار شد و بین دبیر و پولادگر آن مسائل پیش آمد، من هم مصاحبه‌ای انجام دادم و از دبیر حمایت کردم، از نظرم حق با دبیر بود و همان زمان هم از کل سیستم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و دکترهای مشغول به کار این دو اداره، ایراد گرفتم و ادعا کردم می‌توانم ورزش ایران را سر و سامان بدهم، چون طرح و برنامه دارم.

یوسفی‌افشار یادآور شد: مسئله مهم طرح و برنامه‌ای است که ضمانت اجرایی داشته باشد، وگرنه بدون آن در سطوح بالا و پایین، کار پیش نمی‌رود. گفتم وزیر ورزش که آن زمان حمید سجادی بود، مشکل ورزش را نمی‌داند، شما الان هم نگاه کنید، آنهایی که داعیه ریاست جمهوری دارند، مشکلات را می‌گویند، اما کدام‌شان حتی یک راهکار برای حل مشکلات عدیده مملکت دارند و ارائه دادند؟ من آن زمان از دبیر قول گرفتم که علاوه بر قرارداد کتبی و پولی، اختیار و امکانات به من داده شود که سه چرخه را در کشتی اجرایی کنیم. یکی برای کشتی‌گیران، دومی برای مربیان و در نهایت هم چرخه داوران، چون همه اینها باید با هم بچرخند که چرخ کشتی خوب بچرخد. 

یوسفی‌افشار:

*کاری که در مورد انتخاب ملی‌پوشان فرنگی در بوداپست انجام شد اشتباه بود
وی با اشاره به نحوه انتخاب تیم المپیکی کشتی فرنگی گفت: به مصاحبه‌های قبلی رنگرز توجه کنید. عملاً نظرش محمدرضا گرایی بود و می‌خواست با کسب مدال طلای دوم گرایی تاریخ‌سازی کند که اگر همین چرخه ناقص نبود، اسماعیلی هیچ شانسی برای انتخاب نداشت. البته ناگفته نماند که تعداد مسابقات نابرابر شاید در مسابقات پیش‌رو برایش مشکل ایجاد کند.

*۳٠ سال برای نوشتن چرخه انتخابی تیم ملی زحمت کشیدم
یوسفی‌افشار با اشاره به زمانی که برای تدوین چرخه انتخابی کشتی گذاشته بود، گفت: من ۳۰ سال برای این کار زحمت کشیدم، ۳۰۰ صفحه طرح را روی کاغذ آوردم، در تاریخ کشتی ایران کسی نبوده معماهای کشتی را حل کند. من چرخه‌ای طراحی کردم که از انتخابی آمریکایی‌ها خیلی بهتر است، دیدید که آنها با آن مدل انتخابی‌شان امسال سه تا از عنوان‌داران‌شان را که صد درصد در المپیک هم مدال می‌گرفتند، از دست دادند و این به خاطر چرخه انتخابی‌شان بود که مبارزه‌ی دو از سه در یک روز است. این کار اشتباهی است، مثل کاری که در مورد وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در تورنمنت بوداپست انجام شد. برگزاری چنین مسابقه‌ای در یک روز اشتباه است؛ مگر اینکه دو‌ کشتی گیر در فضایی برابر، ماه‌ها یکدیگر را در میدان‌های متعدد داخلی و خارجی تعقیب کرده باشند و در نهایت، مبارزه دو از سه، یکی از پلن‌های انتخاب باشد؛ نه اینکه یک کشتی‌گیر همه جا بدرخشد و حریفش را در آب نمک بخوابانیم و بخواهیم سر و ته قضیه را با مسابقه دو از سه در یک روز هم بیاوریم!

رئیس پیشین انستیتو بین‌المللی فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: در چرخه تدوین شده توسط ما، انواع پلن‌ها طراحی شده بود و به عنوان مثال، مدال‌داران جهانی بابت مدال و افتخار آن سال‌شان، ورودشان به چرخه از مرحله دوم انجام می‌شد و به این شکل یک تیر و دو نشان داشتیم که هم مدال‌دار جایزه مدالش را در چرخه سال بعد بگیرد و هم پشتوانه‌سازی کنیم و مدعی جدید بسازیم. گفتم کشتی‌گیری که سال گذشته در عضویت تیم ملی بوده، اما در مسابقه جهانی اوت شده، کارش را در مسابقات قهرمان کشوری آغاز کند و سایر موارد.

*به پژمان درستکار ثابت کردم فرمول من درست است
وی ادامه داد: صفر تا صد برنامه تمرینی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان را بنده نوشتم و خودم تک‌تک برنامه‌ها را مانیتور کرده و فرمول جدید برای آمادگی جسمانی ابداع کردم و به پژمان درستکار ثابت کردم این فرمول درست است و او هم صفر تا صد برنامه‌هایم را انجام می‌داد. همچنین در طراحی تمرینات آمادگی جسمانی تیم ملی نوجوانان، جوانان و به خصوص امید نقش بسیار مهمی داشتم. حتی مدت یک ماه به خاطر مصدومیت کف پای امیرحسین زارع، به صورت انفرادی با او کار می‌کردم، تمرین بدنسازی بدون روی تشک رفتن، فیزیوتراپی، تمرین در استخر، آموزش دفاع در خاک داشتیم که حتی او یک روز مشکوک شد و از من پرسید آیا طراح تمرینات اردو هم شما هستید؟ که مجبور شدم به دروغ بگویم نخیر؛ چرا که پژمان درستکار گفته بود نگویم تمام تمرینات را بنده طراحی کرده‌ام؛ زیرا اگر بچه‌ها بفهمند پشت صحنه برنامه‌ها را بنده می‌دهم اعتماد به نفس‌شان کم می‌شود.

*به دروغ گفتند فلانی برنامه تمرینی را از فلان کشور آورده!
باتوجه به اینکه بعد از جهانی نروژ فیلم های بسیاری از توصیه‌های فنی به یزدانی وایرال شد، یوسفی افشار درباره اینکه چرا حسن یزدانی بعد از شکست تیلور در جهانی اسلو، دیگر نتوانست آن برد را تکرار کند و در نهایت تعداد باخت‌هایش به عدد ۵ در مقابل تنها یک پیروزی رسید، پاسخ داد: شما همه کشتی‌های حسن یزدانی در المپیک توکیو را ببینید. یا امیرحسین زارع و عملکرد و آمادگی جسمانی آنها را با مسابقه جهانی اسلو مقایسه کنید. بعد پیگیری کنید بعد از المپیک صفر تا صد برنامه تمرینی، از تمرین کشتی گرفته تا دوومیدانی، ایستگاهی و وزنه؛ چه کسی آن را نوشته؟ من دکتر خدایاری را به کادرفنی معرفی کردم و به او برنامه دادم و او مجری کار شد. بنده هم برنامه می‌دادم و هم مانیتور می‌کردم، در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تمام مسابقات و تورنمنت‌ها زیر نظر بنده بود، اما به دروغ گفتند فلانی روش جدید آمادگی جسمانی را از فلان کشور آورده است. من با مدرک و فیلم اینها را اثبات می‌کنم. روی فیلم می‌توانم ایراد فنی حسن یزدانی را مقابل تیلور نشان دهم. 

*دیدم حسن یزدانی حرفی از من نزد، سال ۲۰۲۲ سراغش نرفتم
رئیس پیشین انستیتو بین‌المللی فدراسیون کشتی افزود: وقتی دیدم خود یزدانی هم بعد از جهانی نروژ حرفی نزد، دیگر سراغش نرفتم و بعد از نروژ یزدانی باز اشتباه فنی خود را بارها و بارها تکرار کرد، در حالیکه تیلور تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدیدی را به کشتی خود اضافه کرد و دیدید که یزدانی سال بعد از نروژ دوباره به تیلور باخت و سال ۲۰۲۳ هم مقابلش ضربه فنی شد. شاید اشتباه من بود زمانی که با حسن یزدانی روی این آنالیز و مسائل فنی کار می‌کردیم، گفتم غیر از من و پژمان درستکار و حسین زارعی و حریفی که با او مرور می‌کرد (عباس فروتن)، کسی را در سالن راه ندهید تا فیلم آنالیز قبل از مسابقه پخش نشود. بنده چند تاکتیک از جمله نحوه استفاده سر در حالت سر تو سر، نحوه گرفتن یک دست دو دست، دست چپ تیلور در صورت امکان، نحوه جاگیری دست راستش و چگونگی زیر کتف زدن به دست چپ تیلور و درگیر نشدن‌ها را با او کار کردم.

*قرار بود قلی‌زادگان، محمودجانلو، تیموری و شعبانی به جهانی نروژ بروند
یوسفی‌افشار در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچکس تلاشی نکرد که بگوید طرح‌هایی چون چرخه انتخابی تیم ملی، شیوه‌های نوین و ابداعی آمادگی جسمانی، شبیه‌سازی مسابقات کشتی در تمرینات و... را چه کسی در کشتی آزاد ایران باب کرد. هیچکس یادآور نشد در کجای تاریخ کشتی ایران، از ماه‌ها قبل مشخص بود که کدام کشتی‌گیران در کدام میادین خارجی و داخلی، به میدان رفته و چگونه مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهند گرفت؟ همه این کارها را ما با شیوه‌های ابداعی خود، انجام دادیم. در حالی که طبق سنت غلط و همیشگی انتخابی‌ها، قرار بود قلی‌زادگان، محمودجانلو، تیموری و شعبانی عازم مسابقات جهانی نروژ شوند، با چرخه انتخابی بنده، سرلک، یزدانی، نخودی و گلیج ملی‌پوش شدند و هر چهار نفر مدال جهانی کسب کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
چقدر پر مدعا و خودپسند هست ایشون ، کشتی ورزش بی ادعاهایی، پهلووناست نه ادعا و غرور و خودبزرگ بینی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
اين تفكر و ادبيات در ميادين بزرگ جايي ندارد پسرم آقا مهران. اگر در المپيك و مقابل حريفان قدر نتيجه مي خواهي بايد علم و دانش ات به روز باشد . البته پهلواني و فروتني هم در جاي خودش محترم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
تو ايشان را مي شناسي و از زحماتي كه كشيدند اطلاع داري كه اينگونه نظر مي دهي؟
تیم های ایرات از المپیک پاریس دست خالی بر خواهند گشت.
گفته شده که در صورت پیروزی جلیلی در انتخابات علیرضا دبیر وزیر ورزش خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
چه خوب. ايشان فردي انقلابي و متدين است و مسير پيشرفت و موفقيت را بخوبي مي داند
آیا کسی به یاد می آورد که آخرین باری که یک تورنومنت معتبر وزشی در ایران برگزار شد، در چه سالی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
1352 بازیهای آسیایی تهران
به نظرم حسن یزدانی دوره اش تموم شده باید جاش را به یک جوان بدن تو المپیک مشخص میشه نگی نگفتی
تابناک اگر ازآرشیو صداوسیما بتونی فیلم انتخابی المپیک آتن بین بهنام طیبی و علیرضا دبیر را به مردم نشون بدهید، خیلی چیزها مشخص میشود. بهنام طیبی را ازمازندران آوردن تهران با7000تماشاگر تهرانی گفتند با دبیر کشتی بگیر( شاهکارهای مربی تیم ملی وقت) .
جناب یوسفی افشاربا تجربه سالیان و زحمات فراوان خدمتگزار ی متخصص بوده و درک عمیقی ازکشتی امروز دنیا دارد.
انقد که برا حسن یزدانی وقت گذاشتن نصفش رو برای هادی وفایی پور با اخلاق و فروتن که هم وزنش هس میذاشتن الان تیلور و... عددی نبودن
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات