بازدید 2186
۱

گزارش الجزیره از سریع‌ترین زن دونده ایران

شبکه الجزیره قطر با سریع‌ترین زن ایران مصاحبه کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ 01 July 2024


به گزارش تابناک، الجزیره نوشت: فرزانه فصیحی دونده زن ایرانی که به المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم راه یافته، تقریباً از هر چیزی سریع‌تر می‌دود. فصیحی، متولد ۱۳۷۲ در اصفهان، ۳۱ ساله، از خانواده ای ورزشکار است. پدرش والیبالیست و برادرش قهرمان شنا و شیرجه بود. او به یاد می آورد: «قبل از ازدواج، پدرم در تمام جلسات آموزشی من شرکت می کرد. مادر من هم در تمام مسابقات من شرکت کرد. بدون حمایت آنها نمی توانستم موفق شوم.»

فصیحی از پنج تا دوازده سالگی به ژیمناستیک پرداخت. او می‌گوید: در مدرسه راهنمایی، معلم بدنسازی ام مرا مجبور کرد در یک مسابقه دویدن شرکت کنم. نمی خواستم این کار را انجام دهم.» او در آن روز رکورد استان اصفهان را شکست و شور و شوق او را برای دوومیدانی شعله ور کرد. در سال ۲۰۱۶ او اولین بازی بین المللی خود را انجام داد. فصیحی بالاتر از حد انتظار عمل کرد و مدال نقره ماده امدادی ۴×۴۰۰ متر را در مسابقات دو و میدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در دوحه قطر به دست آورد.

او با یکی از مربیان خود، امیر حسینی، که سرسخت ترین حامی او بوده، ازدواج کرده است.

او در مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن بلگراد صربستان شرکت کرد، جایی که بعنوان یک دونده نسبتا ناشناخته مسیر را با رکورد 7.29 ثانیه در دوی 60 متر به پایان رساند. یک سال بعد، در سال 2021 او با باشگاه دو و میدانی صربستان BAK قرارداد امضا کرد و تبدیل به اولین لژیونر زن ایران در تاریخ دوومیدانی شد.

در سال ۲۰۲۳، فصیحی سپس در مسابقه ۶۰ متری مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در آستانه، قزاقستان طلا گرفت و زمان درخشان ۷.۲۸ ثانیه را ثبت کرد.

در ماه مه ۲۰۲۴، فصیحی در مسابقه ۱۰۰ متر لیگ الماس دوحه شرکت کرد، اما در فینال در برابر تیم پر ستاره دوومیدانی از ایالات متحده، بریتانیا، مجارستان و جامائیکا به رتبه آخر رسید. با این حال او در المپیک پاریس به مصاف بهترین ورزشکاران جهان خواهد رفت.

 شفقنا

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خداوند حافظ و نگهدارش باشد. باعث افتخار ایران هستند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات