بازدید 2625
۵
در انتظار مجوزی برای پایان تردیدها

معمای خوان کارلوس گاریدو و بلاتکلیفی در پرسپولیس/ مدیریت با سبک پشت گوش‌اندازی

با وجود گذشت یک هفته از اعلام نام سرمربی جدید پرسپولیس، اما او هنوز نتوانسته به ایران بیاید و در انتظار صدور مجوز است.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ 02 July 2024

معمای خوان کارلوس گاریدو/ در انتظار مجوزی برای پایان تردیدها

به گزارش تابناک ورزشی، نیمه شب پنجم تیر از سرمربی جدید پرسپولیس رونمایی شد. یکی از اسپانسرهای باشگاه با انتشار عکسی از خوان کارلوس گاریدو و خوشامدگویی به او، اعلام کرد که این مربی اسپانیایی جانشین اوسمار شده است. نامی که برای اکثریت هواداران پرسپولیس چندان هم شورانگیز نبود و آنها براساس خبرهای روزهای گذشته‌اش، انتظار استخدام مربی بهتر و بزرگ‌تری داشتند. در این بین نکته حائز اهمیت اینکه سبقت دو اسپانسر نام آشنا و بزرگ از هم برای اعلام نام سرمربی جدید در حالی انجام شد که بیش از هر چیز انتظار می‌رود آنها پشتیبانی لازم را از باشگاه برای فعالیت مؤثر در نقل‌وانتقالات هم داشته باشند.

در هر حال ساعاتی پس از اعلام نام سرمربی جدید پرسپولیس، گاریدو پیامی ویدئویی خطاب به هواداران این تیم منتشر کرد و گفت: «این یک افتخار بزرگ است که سرمربی تیم شما باشم. شما باشگاه بزرگی دارید که بازیکنان بزرگی دارد. من نهایت تلاشم را می‌کنم تا شما به تیم‌تان افتخار کنید و همیشه برای به دست آوردن جام‌ها بجنگیم. خیلی خوشحالم که در کنار شما هستم و همه تلاشم را می‌کنم که فصل موفقی را کنار هم داشته باشیم».

گمانه‌زنی‌ها برای زمان حضور گاریدو در تهران
چند روز پیش خبرهایی غیر رسمی منتشر شد مبنی بر اینکه گاریدو روز دهم تیرماه در تهران خواهد بود، اما این اتفاق نیفتاد و مشخص شد که باید تا برگزاری جلسه شورای برون مرزی صبر کرد. طبق قانون سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های ایرانی برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید ابتدا از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کنند. در این راستا باشگاه پرسپولیس درخواست رسمی خود برای صدور روادید کاری گاریدو را ارائه داد تا روند اداری مربوط به آن طی شود.

در این شرایط شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان مطابق هر هفته، دوشنبه (دیروز) جلسه خود را برگزار کرد، اما خبری که منتشر شد دلخواه هواداران نبود و طبیعتاً سبب نگرانی آنها از ادامه بلاتکلیفی تیم‌شان شده است. سؤالی که وجود دارد، اینکه چرا مسئولان باشگاه پرسپولیس پیش از توافق نهایی و اعلام نام گاریدو توسط اسپانسر، از نهادهای مربوطه استعلام نگرفته بودند تا مطمئن شوند که در صدور مجوز مشکلی وجود نخواهد داشت؟ حالا اگر با حضور این مربی اسپانیایی به هر دلیلی مخالفت شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ به خصوص که بدیهی است در شرایط اینچنینی، شاهد جولان شایعات و گمانه‌زنی‌ها هستیم، اما مسئولان باشگاه پرسپولیس انجام یک روال ساده را پشت گوش انداختند.

گفته می‌شود شورای برون‌مرزی صدور این مجوز را منوط به بررسی بیشتر و کسب استعلام از نهادهای دیگر دانسته است. گرچه عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس سعی کرد خیال هواداران را راحت و نگرانی آنها را برطرف کند. پیمان حدادی عصر دیروز با تأکید بر اینکه گاریدو مشکلی برای حضور در ایران ندارد، اظهار داشت: «استراتژی باشگاه این است که کارها را در سکوت خبری پیش ببرد. اگر دقت کنید در بحث انتخاب گاریدو نیز تا زمانی که خودمان اعلام نکردیم، کسی خبر نداشت. یک ماه از قهرمانی ما گذشته و به هر حال دشمنان پرسپولیس پس از قهرمانی این تیم به دنبال خراب کردن ذهن هواداران هستند. از طرفی کارنامه رضا درویش در نقل‌وانتقالات مشخص است و باید از او حمایت شود».

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با همکاری فدراسیون فوتبال تلاش‌های خود را برای طی کردن مراحل اداری و اخذ مجوز آغاز کرده و گفته می‌شود شورای برون مرزی وزارت ورزش در جلسه آتی خود درباره این موضوع بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد، رضا درویش امروز توضیحاتی در این خصوص ارائه داد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: «عجیب است این خبرهایی که می‌‌آید بر چه اساسی است؟ شورای برون مرزی مجوز را صادر کرد و گفتند یک‌سری از مدارکش کامل نبوده است. باشگاه هم مدارک را از ایشان گرفته و امروز ارسال کرده است. احتمالاً تا فردا هم مجوزش صادر می‌شود تا طی چند روز آینده به تهران بیایند. باید مدارک را بدهیم و اگر امروز مجوزش صادر شود تا آخر هفته می‌توانند به ایران بیایند».

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
مشكلي نيست با كمك داورا و فدراسيون باز قهرمان ميشه .خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
كامنت بر از مشكل روحي است خدا بهتون كمك كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
شما حتی عرضه همین کارو هم ندارین، اگه اینجوری چطور هر سال کلی هزینه میکنید ی ذره فهم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
مگه سر مربی استقلاله؟
خدا رحم کنه تا پیروزی مربی و بازیکن نگیره نمی‌گذارند بقیه ی تیم‌ها راحت کارشون رو انجام بدند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات