از میهمانی تانک روسی برای اسنایدر تا دیدار سیداکوف و باروز/ رد پای آمریکایی در تحقیر روس‌ها

پیش از محرومیت روس‌ها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، کایل اسنایدر که در کنار رقابت چندین ساله، رفاقتی عمیق با عبدالرشید سعدالله‌اف دارد، در مسکو میهمان تانک روسی بود، اکنون نیز زائوربک سیداکوف به ضیافت شام جردن باروز و خانواده‌اش رفته است.
کد خبر: ۱۲۴۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ 11 July 2024

از میهمانی تانک روسی برای اسنایدر تا دیدار سیداکوف و باروز/ رد پای آمریکایی در تحقیر روس‌ها

به گزارش تابناک ورزشی، روسیه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس غیبت خواهد داشت، این المپیک از سوی آنها تحریم شده است. دلیل آن هم تصمیمی است که کمیته بین‌المللی المپیک علیه آنها اتخاذ کرده است.

پیگیری اروپایی‌ها و در رأس آن اوکراین که مورد حمله روسیه همراه با متحدش یعنی بلاروس قرار گرفته، کار را به جایی رساند که تمامی ورزشکاران روس از شرکت در مسابقات محروم شدند، اما برخی از رشته‌ها که خیلی پیگیرتر بوده و البته روس‌ها در آنها داعیه قهرمانی جهان داشتند، توانستند به صورت انفرادی و به اسم «بی‌طرف» به صحنه مسابقات بازگردند، از جمله کشتی.

کشتی روسیه که بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو در هر دو رشته آزاد و فرنگی، نتوانست در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ شرکت کند و در غیاب آنها تیم آزاد آمریکا و تیم فرنگی ترکیه قهرمان جهان شدند. سال ۲۰۲۳ کشتی‌گیران روسیه از این جهت که اولین مسابقه گزینشی المپیک بود، به صورت انفرادی مجوز شرکت در مسابقات را گرفتند، اما دو سال دوری از صحنه مسابقات کار خود را کرد و آنها نتوانستند مثل همیشه مقتدرانه ظاهر شوند.

یکی از دو طلایی کشتی آزاد روسیه در این رقابت‌ها، زائوربک سیداکوف در ۷۴ کیلوگرم بود که با شکست کایل دِیک آمریکایی فینال فوق‌العاده‌ای را در صربستان رقم زد. او امید اول کشتی روسیه برای طلای المپیک هم محسوب می‌شد، کشتی‌گیری که سهمیه‌اش را در بلگراد گرفت و پس از آن باتوجه به مصدومیتی که دچارش بود، در مسابقه‌ای نخواست شرکت کند تا به بهبودی کامل برسد.

از میهمانی تانک روسی برای اسنایدر تا دیدار سیداکوف و باروز/ رد پای آمریکایی در تحقیر روس‌ها

او مجوز غیبت در مسابقات انتخابی کشتی روسیه را از سوی حاجی‌مراد گاتسالوف سرمربی تیمش دریافت کرد و پس از آن با قهرمانی در تورنمنتی بین‌المللی که در خاک روسیه برگزار شد، دوبنده تیم ملی را در وزن ۷۴ کیلوگرم به دست آورد اما پس از آن، نامش در لیستی که روس‌ها مدت‌ها منتظرش بودند قرار نگرفت.

لیستی که کمیته ارزیابی وضعیت ورزشکاران بی‌طرف کمیته بین‌المللی المپیک باید به کمیته ملی المپیک روسیه ارائه می‌کرد. در این لیست نام تنها ۱۰ کشتی‌گیر روس در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان دیده می‌شد که البته ورزشکاران عنوان‌دار و مدعی از جمله سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌اف در این جمع نبودند.

سیداکوف که برای حضور در بلگراد هم لحظات پراسترسی را تجربه کرده و دقیقه نودی توانسته بود به واسطه انتشار عکسی از او با لباس نظامی، مجوز کشتی گرفتن در جهانی ۲۰۲۳ را بگیرد، بعد از این اتفاق تصمیم خودش را گرفت و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

او اکنون در آمریکا به سر می‌برد، دعوت نیوجرسی را قبول کرده و آنجا کلینیکی برای کشتی‌گیران آمریکایی برگزار کرده است. شب گذشته هم عکس‌هایی از سوی پیج‌های روسی و همچنین خانواده جردن باروز منتشر شد که نشان می‌داد آنها در آمریکا با هم دیدار کرده‌اند و سیداکوف در میهمانی شام باروز و همسرش شرکت کرده است.

از میهمانی تانک روسی برای اسنایدر تا دیدار سیداکوف و باروز/ رد پای آمریکایی در تحقیر روس‌ها

ارتباط دوستانه کشتی‌گیران دو کشور برای اولین بار نیست که رسانه‌ای می‌شود. پیش از محرومیت روس‌ها هم کایل اسنایدر به مسکو رفته و برای چند روز میهمان عبدالرشید سعدالله‌اف بود. فیلم و عکس‌های جالبی از آن دیدار منتشر شد، اسنایدر به روستای زادگاه سعدالله‌اف رفت، با مادر حریفش دیدار داشت و در ضیافت روس‌ها کنار تانک روسی بود.

در عین حال که این دوستی‌ها همیشه زیباست، اما وقتی عکس‌های زیبای ضیافت روسی -آمریکایی منتشر می‌شود، یک نکته نباید مغفول بماند: تلاش پشت پرده آمریکا برای تحقیر کشتی روسیه و ممانعت از ورود آنها به المپیک.

مشخصاً از سال‌ها قبل کشتی آمریکا از اینکه اتحادیه جهانی بر مدار روسیه و نایب‌رئیس مقتدر UWW (مامیاشویلی) می‎‌گذرد، ناراحت بودند. در وقت تصمیم‌گیری درباره برگزاری مسابقات جهانی در دوره کووید این مخالفت بیش از پیش عیان شد؛ آن هم در شرایطی که روس‌ها موافق برگزاری مسابقه در سال ۲۰۲۰ بودند، اما آمریکا دیگر کشورها را برای مخالفت با این موضوع با خود همراه کرد تا در نهایت اتحادیه جهانی مجبور شود قید برگزاری مسابقه جهانی را در ایام کووید بزند و به برگزاری جام جهانی بسنده کند که ایران هم صرفاً با یک آزادکار و دو فرنگی‌کار در این رقابت‌ها شرکت کرد، اما کشورهایی چون آمریکا، ژاپن و... در آن غایب بودند.

کشتی آمریکا که در بیش از یک دهه اخیر، در رقابت نزدیک با روس‌ها در قهرمانی و صید مدال بوده، همواره از تأثیرگذاری بیش از حد کشتی روسیه بر اتحادیه جهانی گله داشته و تلاش‌های پشت پرده زیادی برای کاهش این تأثیرگذاری داشته است. آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین و موضع‌گیری شدید اروپایی‌ها نسبت به این موضوع، بهترین زمان برای انتقام گرفتن آمریکایی‌ها از کشتی روسیه بود و در این بین تلاش زیادی برای استمرار این وضعیت داشتند.

قطعاً بیش از هر کشور دیگری، آمریکایی‌ها از نبود روس‌ها در المپیک سود خواهند برد و غیبت کشتی‌گیران روسیه در پاریس، می‌تواند به صورت بالقوه طلای آنها را وارد سبد آمریکایی‌ها کند. از آن سو آنها از محرومیت روس‌ها خوشحالند و از سوی دیگر ورزشکاران دو کشور، همچنان به دوستی‌های‌شان ادامه می‌دهند. جالب است دیگر، دنیای عجیبی است!

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
روسها نقش شیطان را در جهان بازی می کنند ودارند با هزار دوز و کلک سر همه کلاه می گذارند برایشان فرقی نمی کند خواه همسایه خواه هم پیمان خواه دوست وخواه دشمن سر همه دارند کلاه می گذارند ودرهمه جا جاسوس دارند شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
ادعای رهبری شرق دنیا را دارند ولی جنگی که شرع کردند برای
فرار از تحقیربیشتربود نه تغییر جغرافیای سیاسی
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان