گاف جدید بایدن؛ زلنسکی را رئیس‌جمهور پوتین خطاب کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ادامه گاف های خود، پنجشنبه شب به اشتباه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را «رییس جمهور پوتین» خطاب کرد.
کد خبر: ۱۲۴۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳ 12 July 2024

گاف جدید بایدن؛ زلنسکی را رئیس‌جمهور پوتین خطاب کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بایدن درحالی که در جمع رهبران ناتو صحبت می کرد، گفت: "اکنون می خواهم میکروفون را به رئیس جمهور اوکراین تحویل دهم که اراده و شجاعت زیادی دارد. خانم ها و آقایان، این شما و این هم رئیس جمهور پوتین. "

این اشتباه در میان افزایش فشارها بر بایدن برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی به دلیل کاهش سطح هوشیاری او و عدم ثبات گفتاری وی است.

بنا بر این گزارش، نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست، شبکه خبری ای بی سی نیوز و موسسه افکارسنجی ایپسوس نشان می دهد که اکثر دموکرات ها معتقدند با توجه به نحوه عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در مناظره اخیر با دونالد ترامپ، وی باید از رقابت های انتخاباتی کنار بکشد.

واشنگتن پست نوشت که به نظر می رسد پس از مناظره اخیر نگرانی ها در مورد سن و آمادگی بایدن برای ریاست جمهوری افزایش یافته است. نسبت آمریکایی‌هایی که معتقدند بایدن از ترامپ تیرهوش تر است، از ۲۳ درصد در آوریل به ۱۴ درصد کاهش یافته است. نسبت پاسخ دهندگانی که بایدن را از لحاظ جسمی آماده تر از ترامپ می دانند نیز از ۲۰ درصد به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به دموکرات های کنگره نوشت: «اکنون بیش از یک هفته است که سوال چگونگی ادامه مسیر مطرح شده است. ما یک وظیفه داریم و آن هم شکست دادن دونالد ترامپ است. ما ۴۲ روز تا کنوانسیون حزب و ۱۱۹ روز تا انتخابات عمومی فرصت داریم. هرگونه تضعیف عزم یا عدم شفافیت در مورد وظیفه پیش رو تنها به ترامپ کمک می کند و به ما آسیب می رساند. زمان آن فرا رسیده است که با هم متحد شویم، به عنوان یک حزب متحد پیش برویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم.»

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

گفتنی است، دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌و پنجه نرم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان