ترفند مجرمان سایبری، با ارسال پیامک‌های معیشتی

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا نسبت به ترفند تازه مجرمان سایبری با عنوان دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۴۸۶۵۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ 18 July 2024
|
1582 بازدید

ترفند مجرمان سایبری، با ارسال پیامک‌های معیشتی

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرهنگ رامین پاشایی، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده هستند.

وی گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است، خاطرنشان کرد:‌ این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم  به هموطنان داده‌ شده است. 

خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرآیند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
نظرسنجی
اگر پدر/مادر یک دختر باشید، با ازدواج دخترتان با پسری که درآمد ماهانه اش ۲۰ میلیون تومان باشد...