کمبود اتوبوس در مرز مهران کرایه تاکسی را به ۲ میلیون رساند

با وجود افزایش تعداد زائران کربلا در مرز مهران، در کنار نبود اتوبوس برای بازگشت آن‌ها به شهرهایشان، کرایه تاکسی‌ها ۳ برابر قیمت مصوب شده است.
کد خبر: ۱۲۴۸۸۳۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 19 July 2024
|
2590 بازدید
|
۲

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، زائران دهه اول محرم به ویژه افرادی که برای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلا رفته بودند، از صبح امروز ۲۹ تیر در حال بازگشت به کشور هستند؛ علی عباس شفیعی فرماندار مهران با اشاره به موج بازگشت زائران می‌گوید که «در روز گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از مرز مهران وارد عراق شده‌اند.» این در حالی است که در روزهای گذشته تعداد زائرانی که از این مرز به عراق رفتند به ۲۴ هزار نفر رسید.

سال گذشته نیز بسیاری از زائران پس از بازگشت از عزاداری دهه اول محرم در مرز مهران با مشکل وسایل حمل و نقل عمومی مواجه بودند. در آن زمان مسئولان گفتند که «پیش‌بینی این تعداد زائر را نداشتیم.»

امسال حدود ۴۵ هزار ظرفیت برای کاروان‌های رسمی دهه اول محرم تدارک دیده شد. با توجه به اینکه در عراق عاشورا چهارشنبه (یک روز بعد از ایران) بود، ایرانیان از اول هفته راهی کربلا شدند. گفته می‌شود که «حدود ۶۰ هزار نفر فقط ۳ روز منتهی به عاشورا به صورت انفرادی از مرز مهران به عراق رفتند.» یعنی بیش از ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت کاروان‌های رسمی در ۱۰ روز!

هر لحظه بر تعداد زائران در مرز مهران افزوده می‌شود، اما خبری از اتوبوس نیست. البته در شهر مهران تعداد محدودی تاکسی و اتوبوس وجود دارد که کرایه آن‌ها با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود؛ به طوری که قیمت تاکسی به تهران با ۳ مسافر که نفری ۹۰۰ هزار تومان است، با ظرفیت ۴ نفره به قیمت نفری ۲ میلیون تومان عرضه شده است. بلیت اتوبوس ۴۴ نفره هم به قیمت اتوبوس ۲۵ نفره VIP بیش از ۸۵۰ هزار تومان است.

سیدزاهدین خاورچشمه مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه ما ۳ روز است که آماده‌باش هستیم، می‌گوید که «نه تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس ایلام بلکه طی فراخوانی از استان‌های همجوار هم اتوبوس خواستیم.» در مقابل مدیر کاروان غیرمجاز با بیان اینکه باید از اول هفته به فکر موج بازگشت زائران بود، می‌گوید که «علاوه بر نبود اتوبوس برای زائران انفرادی، هیچ نظارتی هم بر قیمت تاکسی و اتوبوس‌های موجود نیست.»

کارشناسان معتقدند که «باید در ایام مناسبتی تعداد اتوبوس‌های مستقر در مرزهای زمینی عراق به ویژه مهران به عنوان پرترددترین مرز افزایش یابد.» همچنین با توجه به مشخص بودن تعداد زائران خروجی، تدابیری برای «اختصاص اتوبوس برای بازگشت آن‌ها» پیش‌بینی شود. علاوه بر این، «وزارت راه برای پروازهایی که در این ایام لغو می‌شوند، جریمه‌هایی در نظر بگیرد.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
حالا همون راننده تاکسی چنان ادعای مسلمونی داره و لباس مشکی میپوشه و نوحه میذاره و گریه میکنه که بیا و ببین ولی در عمل جیب هموطنش رو میزنه
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
مسئولان استان ایلام و شهر مهران توان اداره یک دهکده در شرایط عادی را هم ندارند تا برسد به یک استان و شهر
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟