گفتگو با تحلیلگر مسائل غرب آسیا؛

پیام پهپادهای انصارالله به صهیونیستها؛ حزب الله گزینه سخت تری است | هشدار جدید برای واشنگتن

تحلیلگر مسائل غرب آسیا می گوید: حمله انصارالله به تل آویو حاوی این پیام بود که تا زمانی که حملات و کشتار مستمر رژیم صهیونیستی علیه غزه ادامه داشته باشد؛ یمن از مردم غزه حمایت کرده و میتواند نه تنها بنادر، بلکه پایتخت اسرائیل را مورد هدف جدی قرار دهد.
کد خبر: ۱۲۴۹۱۱۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ 21 July 2024
|
7005 بازدید
|

تابناک بین الملل؛ تهمینه غمخوار: انصارالله یمن در حمله ای بی سابقه بامداد روز جمعه ساختمانی را در نزدیکی کنسولگری آمریکا در شهر تل آویو اسرائیل، مورد هدف قرار داد. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد که یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن، به یک هدف مهم در منطقه اشغالی «یافا» که اسرائیل آن را «تل آویو» می نامد، حمله کرده است. سریع اضافه کرد: این عملیات با استفاده از یک پهپاد رادارگریز به نام «یافا» انجام شد و با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

یحیی سریع تاکید کرد که یمن، بانک اهداف نظامی و امنیتی حساس در عمق فلسطین اشغالی را در اختیار دارد و در پاسخ به جنایت های روزانه دشمن در حق ساکنان نوار غزه، به هدف قرار دادن این اهداف ادامه می دهد. در حالی که رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند هنوز مشخص نیست این پهپاد چگونه موفق به نفوذ شده است؛ همین رسانه‌ها گزارش داده اند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دنبال وقوع این انفجار، سفر خود به ایالات متحده را به تعویق انداخته است. کاخ سفید پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است برای سخنرانی در کنگره آمریکا به واشنگتن سفر کند.

در همین راستا «سید رضا صدرالحسینی» تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در خصوص اهمیت این حمله و پیامی که برای اسرائیل و امریکا داشته است، به خبرنگار تابناک گفت: این عملیات بسیار شگفت انگیز حائز اهمیت است و می توان آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دارد. یکی از این ابعاد این است که ارتش ملی یمن توانسته است سلاح هایی را رونمایی کند که تا به حال از آنها استفاده نکرده بود. این پهپاد که یافا نام دارد و رژیم صهیونیستی نام آن را صماد ۳ گذاشته است، توانسته از همه سیستم های پدافندی اهدایی امریکا و غرب به رژیم صهیونیستی عبور کرده و در پایتخت رژیم، صدمات قابل توجهی را به اسرائیل وارد کند.

وی افزود: در واقع، تحلیل این اقدام خارق العاده این است که با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی با شرایط شکننده ای در ارتش و در سیستم سیاسی مواجه است و انسجام ملی خود را از دست داده، این ضربه در پایتخت می تواند یک پیام روشن از جانب ارتش ملی یمن داشته باشد و آن پیام این است که ما تا زمانی که حملات و کشتار مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه ادامه داشته باشد؛ از آنها حمایت می کنیم و میتوانیم نه فقط ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی را در بندر ام الرشاش یا ایلات متوقف کنیم، بلکه این توانایی را داریم که به پایتخت این رژیم هم حمله کنیم. این حمله یک پیام روشن برای رژیم صهیونیستی و حامیان او به ویژه امریکا است.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا اضافه کرد: نکته بعدی، توانمندی نظامی ارتش ملی یمن با بهره گیری از امکانات جدید است. با توجه به فاصله قابل توجهی که وجود دارد و این پهپاد از شرق وارد رژیم صهیونیستی شده و راه طولانی نزدیک به ۷۰۰-۶۰۰ کیلومتر را پیموده، این حمله نشان دهنده قدرت ارتش ملی یمن و در عین حال ناتوانی رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند هوایی است.

سید رضا صدرالحسینی ادامه داد: همچنین حمله بی سابقه انصار الله یمن، نشان دهنده این است که ساحات یا میادین مختلف جبهه مقاومت اعم از حزب الله، ارتش ملی یمن و نیروهای رزمنده مقاومت در سوریه و عراق، به صورت یکپارچه دارای این توانمندی هستند که حملات مستمر خود را علیه صیهیونیستها تداوم ببخشند و این مسائل موجب می شود که رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان خودداری کنند. در واقع، این موضوع یک نوع بازدارندگی است.

 کارشناس روابط بین الملل گفت: از طرف دیگر، این توانمندی از سوی جبهه مقاومت وجود دارد که در صورت حمله احمقانه صهیونیستها با حمایت امریکا علیه لبنان، تنها رژیم صهیونیستی با لبنان روبرو نخواهد بود، بلکه رژیم با میادین مختلف جبهه مقاومت مواجه خواهد شد؛ حتی این بازدارندگی میتواند، در ارتباط با جلوگیری از حمله به رفح نیز مؤثر واقع شود و همچنان، میتواند برای انجام یک تحلیل دقیق از توانمندی جبهه مقاومت، به توقف یا کاهش کشتار مردم غزه هم کمک کند.

وی افزود: علاوه بر این، این حمله پیام روشنی از سوی ارتش یمن است که اگر چه ما سابقه کمتری در حوزه تسلیحات و مقاومت نسبت به حزب الله داریم، اما اگر رژیم صهیونیستی با حزب الله درگیر شده و با کمک امریکا و غرب برای حمله به لبنان وارد شود، حزب الله توانمندی های قابل توجهی دارد و میتواند درس های فراموش نشدنی را به رژیم صهیونیستی داده و در صورت نیاز میادین مختلف مقاومت هم به او کمک خواهد کرد.

صدرالحسینی در پایان در خصوص سوال خبرنگار تابناک مبنی بر پیام این حمله برای امریکا گفت: ما باید این نکته را باید مدنظر قرار دهیم که این حمله یک پیام روشنی برای امریکاییها در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است، چرا که حمله انصارالله یمن در فاصله بسیار کمی از سفارت امریکا در سرزمین های اشغالی و تلاویو صورت گرفت. در حقیقت، این حمله حاوی این پیام برای امریکا بود که ما میتوانستیم این حمله را دقیقا در نقطه سفارت انجام بدهیم و ضربات سنگین و غیرقابل جبرانی را به منافع امریکا در رژیم صهیونیستی وارد کنیم که این یک هشدار جدید برای امریکا و دیگر حامیان صهیونیستها محسوب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
گسترش جنگ غزه به کشورهای دیگر، فقط و فقط به ضرر لبنان و یمن و سوریه و..... تمام خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
اسراییل اعلام کرده که با 12 فروند اف 35 و از طریق سوختگیری هوایی، انبارهای موشکی، پهبادی و سوخت حوثی ها را بمباران کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
اسراییل با پشتیبانی و حمایت نظامی آمریکا قادر است هر جنگی را در اطراف کشورش مدیریت کند.
جنگ تر و خشک را با هم می سوزاند. شرایط فعلی دنیا طوری است که با نابود شدن زیرساخت های یک کشور، امکان بازسازی آنها خیلی خیلی سخت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
از 200 -300 حمله پهیادی و موشکی حوثی ها به اسراییل، تنها این آخری موفق آمیز بوده و نهایتاً یک اسراییلی را کشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
خدا کند که جنگ در غزه هرچه زودتر تمام شود تا آتش گسترش جنگ در خاورمیانه خاموش که نه، کم فروغ شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
حوثی ها چیزی برای از دست دادن ندارند.
تمام زیر ساختهای کشور آنها در چند سال جنگ با عربستان منهدم شده است.
اهداف مهم و استراتژیکی در یمن برای بمباران اسراییل وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
همین امروز با مشکل سوخت روبرو شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
،حوثی ها چقدر خوشبخت هستند که حامیانی همچون شما دارند
!! اونهم با اینگونه تحلیل های دلگرم کننده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
جنگ چیز خوبی نیست طرف که دست و پا بسته نیست بزنی می خوری صد برابر . جنگ باید تمام شود .این تحلیلهای سطحی هم مشکلی را حل نمی کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
تحلیلگر مسائل غرب آسیا !!! چه شغل هایی تو مملکت داریم
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟