لوگوی جدید تراکتور شبیه کدام باشگاه‌هاست؟/ تی‌تی‌ها شاهد چهارمین تغییر

باشگاه تراکتور که در چند روز گذشته با انتشار تصویری از انتخاب لوگوی جدید خود خبر داده بود، بالاخره از این لوگو که به لوگوی ۳ باشگاه شباهت دارد، رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۵۰۸۶۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ 30 July 2024
|
33164 بازدید
|
۲

لوگو جدید تراکتور از کدام باشگاه ها الگو گرفته؟/ تی‌تی‌ها شاهد چهارمین تغییر

به گزارش تابناک ورزشی، به نظر می‌رسد منبع الهام طراحان لوگوی جدید باشگاه تراکتور، لوگوی باشگاه‌هایی از انگلیس، دانمارک و ترکیه باشد و لوگوی جدید این تیم تبریزی شباهت زیادی به لوگوی این تیم‌های دسته دومی و سومی دارد.

باشگاه تراکتور چند روز پیش با انتشار تصویری، از انتخاب لوگوی جدید خود خبر داد. در آن تصویر لوگوی تیم‌های پاری سن‌ژرمن فرانسه، بایرن مونیخ آلمان و بارسلونا اسپانیا نیز دیده می‌شد اما با رونمایی رسمی از لوگو جدید مشخص شد که شباهت چندانی با لوگو باشگاه‌های مطرح نامبرده ندارد. به نظر می‌رسد بیشتر از لوگوی این باشگاه‌ها الهام گرفته شده تا لوگوی جدید طراحی شود؛ لوگویی که به لوگو تیم‌های چارلتون انگلستان، میدتیلند دانمارک و فاتح کاراگومروک ترکیه شبیه است.

لوگو جدید تراکتور از کدام باشگاه ها الگو گرفته؟/ تی‌تی‌ها شاهد چهارمین تغییر

در هر حال لوگوی جدید باشگاه تراکتور که با رنگ اصلی قرمز و مشکی و استفاده از نوشته سفید و خطوط زرد است، توجهات را به خود جلب کرد. نکته حائزاهمیت اینکه از جمله معیارها و شاخص‌های مدنظر در طراحی لوگوی جدید باشگاه تراکتور می‌توان به قالب‌دهی ساختار کلی لوگو به شکل دایره براساس استانداردهای جهانی در طراحی لوگوی باشگاه‌های بزرگ دنیا، بازگشت تاریخ میلادی ۱۹۷۰ (سال تأسیس باشگاه تراکتور) جهت اشاره به اصالت و قدمت بیش از نیم قرن، اصلاح شکل هندسی نماد تراکتور با الهام از ابزار تشویق هواداری در راستای ارج نهادن به جایگاه پرشورها و همچنین حرف T، ابتدای کلمه تراکتور و تبریز در نوشتار انگلیسی اشاره کرد.

گفتنی است نخستین لوگوی تیم فوتبال تبریزی در سال ۱۳۴۹ طراجی شد که بر پایه کارخانه تراکتورسازی بود. این لوگو به مدت ۴۵ سال روی پیراهن تراکتور نقش بست. در سال ۱۳۸۴ لوگوی تراکتور تغییر کرد و تا سال ۱۳۹۸ با وجود تغییرات جزئی، به همین شکل باقی ماند که بسیاری از هواداران فوتبال هم تراکتور را با این لوگو می‌شناسند.

در سال ۱۳۹۸ محمدرضا زنوزی لوگوی تراکتور را با رونمایی جذاب تغییر داد و با حالت آزاد، تنها نشان تراکتور و نام این باشگاه را مورد استفاده قرار داد که البته تنها ۵ سال از آن استفاده شد تا بالاخره از لوگوی جدید تراکتور که الهام گرفته شده از لوگوی سه باشگاه اروپایی است، رونمایی شود.

لوگو جدید تراکتور از کدام باشگاه ها الگو گرفته؟/ تی‌تی‌ها شاهد چهارمین تغییر

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
در هر صورت پرسپولیس سرورته?
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
ی طرح عالی و بکر است. و هیچ شباهتی به طرهایی که گفتنین نداره.و تنها از تراکتور الهام گرفته شده و نه لوگوی تیمهای انگلیسی یا آلمانی...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...