بعد از علی ارسلان؛ رویارویی دو کشتی‌گیر آزادکار ایرانی این‌بار در کارزار تیرانا؟

علاوه بر ملی‌پوش ایرانی تیم ملی صربستان که در رقابت‌های کشتی فرنگی جهانی اوزان غیرالمپیکی حضور دارد، احتمال تقابل دو کشتی‌گیر ایرانی با دو ملیت متفاوت در پیکارهای کشتی آزاد تیرانا هم وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۵۱۴۳۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ 15 August 2024
|
8629 بازدید
|
۲

بعد از علی ارسلان؛ رویارویی دو کشتی‌گیر آزادکار ایرانی این‌بار در کارزار تیرانا؟

به گزارش تابناک ورزشی، چند ماه قبل بود که اتحادیه جهانی کشتی میزبانی مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را به آلبانی واگذار کرد. کشوری که سال گذشته میزبان مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان بود و به کشتی‌گیران ایران ویزا نداد تا این رقابت‌ها بدون حضور کشتی‌گیران ایرانی برگزار شود.

تیرانا امسال علاوه بر میزبانی دوباره از مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان، برگزاری پیکارهای جهانی اوزان غیرالمپیکی را هم برعهده دارد.

علی ارسلان که پیش از این و در پی مسئله دوپینگ ختیگ تسابولوف، قرار بود نماینده ۷۴ کیلوگرم آزاد صربستان در این رقابت‌ها باشد، بعد از منتفی شدن حضورش در المپیک؛ بار دیگر تمرینات کشتی فرنگی را از سر گرفته و خودش را برای همراهی صرب‌ها در رقابت‌های وزن ۷۲ کیلوگرم مسابقات جهانی آماده می‌کند.

ارسلان در سال اول حضورش در صربستان، مدال طلا و در سال دوم نیز مدال برنز را از آن خود کرد. او در سال ۲۰۲۲ برنده محمدرضا مختاری را برد تا نماینده ۷۲ کیلوگرم ایران از دور رقابت‌ها حذف شود و در سال ۲۰۲۳ نیز در یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر از سد دانیال سهرابی گذشت و باتوجه به شکستش در مبارزه بعدی، نماینده ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت.

احتمالا دانیال سهرابی بار دیگر نماینده ۷۲ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی باشد و شاید رقابت دیگری بین او و علی ارسلان برگزار شود. این بار اما علاوه بر کشتی فرنگی، احتمال رویارویی دو کشتی‌گیر ایرانی با تابعیت متفاوت و در رشته آزاد مسابقات تیرانا وجود دارد.

پیمان بیابانی که تا پیش از این در وزن ۶۵ کیلوگرم جزو مدعیان کشتی آزاد ایران بود، سال گذشته بعد از مهاجرت به کانادا، دوتابعیتی شده و امسال به عنوان نماینده ۷۰ کیلوگرم این کشور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی حضور خواهد داشت.

در حالیکه در این سالها کانادایی‌ها در کشتی حرف چندانی برای گفتن نداشته و پیش از این نیز گاهی تک ستاره‌های‌شان در مسابقات موفق عمل کرده‌اند، این کشتی‌گیر ایرانی-کانادایی احتمالاً بخش عمده آماده‌سازی خود را در ایران پشت سر خواهد گذاشت.

از آن سو، امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیر منتخب ۷۰ کیلوگرم چرخه انتخابی ۲۰۲۴ است که در این وزن راهی مسابقات جهانی خواهد شد. این احتمال وجود دارد که در کشتی آزاد مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در تیرانا شاهد رویارویی دو کشتی‌گیر ایرانی در وزن ۷۰ کیلوگرم باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
به زودی تیم ملی آمریکا هم ورزشکار ایرانی خواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
شما وقتی در یک ورزش صف طولانی مدعی و با استعداد دارید قطعا دوبنده تیم ملی به همه نمیرسه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...