انتقاد شدید یک امام‌جمعه از نرخ سود بالای بانکی

امام جمعه سنندج با انتقاد شدید از نرخ بالای سود بانکی گفت: در کجای اسلام آمده بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ۱۸ درصد و ۲۰ درصد بگیرند!
کد خبر: ۱۲۵۲۶۶۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ 09 August 2024
|
3908 بازدید
|
۵


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با انتقاد شدید از نرخ بالای سود بانکی اظهار داشت: متأسفانه بانک‌ها اسلامی نیستند و طبق دستورات اسلام عمل نمی‌کنند، هرگونه سود بانکی ربا و حرام است، در کجای اسلام آمده بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات 18 درصد و 20 درصد بگیرند!

وی هرگونه دریافت و پرداخت سود به بانک‌ها یا اشخاص را حرام عنوان کرد و افزود: مبلغ اضافه به ازای تأخیر در پرداخت قسط، دریافت وام یا قرض گرفتن از کسی؛ از جمله مباحث چالش برانگیز در زمینه بانکداری اسلامی هستند که امیدواریم فکر اساسی برای این وضعیت اندیشیده شود.

امام جمعه سنندج با انتقاد از اینکه برخی افراد از دایره شریعت اسلام خارج شده‌اند، گفت: همه ما مسلمان هستیم و باید طبق فرموده خداوند، پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن رفتار و زندگی کنیم. از نگاه نامحرم، غیبت و تهمت دوری شود. 

وی با بیان اینکه هر گونه غیبت و تهمت بر خلاف آیین دین اسلام است، تصریح کرد: تهمت، گمان بد بردن به کسى، کسى را به بدى متهم کردن، به منزله بهتان و تهمت زدن به کسی است, در قرآن به شدت از تهمت نهی، و عذاب شدیدی برای آن ذکر کرده است. برای اثبات هر گونه تهمت 4 نفر شاهد لازم است.

وی د ر ادامه با تأکید بر اینکه جوانان مراقب رفتار و حرکات خود باشند تا مرتکب خلاف نشوند، خاطر نشان کرد: قتل به سه دسته تقسیم می‌شود قتل عمدی، قتل شبه‌عمدی و قتل غیر عمدی؛ قتل یا کشتن انسان بدون حکم قانونی یک جرم جدی در حقوق کیفری است.

ماموستا رستمی با ذکر اینکه در قتل عمدی شخص عمداً و انگیزه کشتن دیگری را دارد. این می‌تواند به عنوان یک جرم عاملی انجام شود، که شخص جلب مجازات می‌شود، عنوان کرد: قتل شبه‌عمدی: در این حالت، شخص عمداً به عمل نمی‌آورد اما با انجام یک عمل خطرناک یا ناپسند، به شکل غیرمستقیم منجر به مرگ دیگری می‌شود. این نیز به عنوان یک جرم شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: قتل غیر عمدی: طبق ماده 616 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)، در صورتی که قتل غیر عمد به واسطه بی‌احتیاطی یا بی‌‌مبالاتی یا اقدام به امری که مرتکب در آن مهارت نداشته است یا به سبب عدم‌ رعایت نظامات واقع شود، مسبب به حبس از یک تا سه سال و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم خواهد شد مگر اینکه‌ خطای محض باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امیدوارم خداوند مشکلات همه مردم به ویژه جوانانمان را برطرف و امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
این نرخ سود ۳۰ درصدی پدر اقتصاد کشور را دراورد و بزرگترین اشتباه بانک مرکزی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
در زمان اسلامی که میفرمائید بانکی در کار نبوده است ... نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده تابعی از نرخ تورم هر کشوراست .... ایران بهشت تسهیلات ارزان قیمت در دنیاست و برای همین امر میبینید که خیلی ها یک شبه راه صد ساله را رفته اند...تورم تورم و تورم عامل بسیاری از مشکلات است
رضا اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
آقای امام جمعه سود وام باصطلاح حمایتی ودیعه مسکن ۲۸ درصد اسمی هست و در اصل بالای ۵۰ درصده اونم تو هزار تقاضا یکنفر با پارتی بازی دریافت میکنه. وام ۱۸ درصد کجا بود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
در این روزها خانواده‌های که برای قرائت فاتحه به بهشت زهرا(س) می‌آیند نسبت به گُل دزدی از روی قبرها انتقاد کرده و این درحالیست که مسئولان بهشت زهرا(س) در این بخش سکوت کرده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
آقا رسما ۲۳ درصد
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...