با تحولات منطقه و جهان

حمله راکتی حزب الله به شمال اسرائیل؛ صدای انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا؛ تشدید جنگ پهپادی روسیه و اوکراین

تشدید جنگ پهپادی روسیه و اوکراین؛ حمله راکتی حزب الله به شمال اسرائیل و صدای انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۵۳۲۵۲
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ 12 August 2024
|
3996 بازدید

بین الملل تابناک: شهادت ۳ تن از رزمندگان حزب الله در جنوب لبنان؛ تشدید جنگ پهپادی روسیه و اوکراین؛ حمله راکتی حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی و صداهای انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شهادت ۳ تن از رزمندگان حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان از همان روزهای نخست جنگ غزه در راستای دفاع از مردم مظلوم فلسطین جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی را فعال کرده و باعث درگیر شدن یک سوم از توان نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان شد. تل آویو در پاسخ به طور پیوسته در حال بمباران مناطق جنوبی لبنان است.

بر این اساس، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت ۳ تن از رزمندگان خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را تأیید کرد.

در این بیانیه آمده است: ۳ تن از رزمندگان ما به نام‌های سمیر حجازی، هانی حیدر، و حسن قدبان مصطفی در حملات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

این بیانیه می‌افزاید: طی امروز رزمندگان ما ۹ بار به مواضع دشمن صهیونیست حمله کرده و ضربات دردناکی به این رژیم وارد کردند. تنها در یک مورد محل تجمع نظامیان صهیونیست در نوار مرزی با لبنان با آتش توپخانه هدف قرار گرفت و به دشمن صهیونیست تلفات انسانی وارد شد.

حزب الله لبنان در این بیانیه به جزئیات شهادت این ۳ رزمنده خود در جنوب لبنان اشاره بیشتری نکرد اما وعده داد انتقام خون شهدا مقاومت از دشمن صهیونیستی گرفته خواهد شد.

تشدید جنگ پهپادی روسیه و اوکراین

همزمان با تشدید جنگ روسیه و اوکراین دو طرف روو یکشنبه از سرنگون کردن پهپادهای همدیگر خبر دادند.

به گزارش وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که 53 پهپاد رزمی روسیه را سرنگون کرده است.

به گفته فرمانده نیروی هوایی اوکراین، این پهپادها از بندر پریموسکو از سواحل دریای آزوف و کریمه پرتاب شدند.

این در حالی است که روسیه نیز اعلام کرده است پدافند هوایی روسیه ۳۵ پهپاد و ۴ موشک بالستیک اوکراینی را در غرب روسیه سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۴ فروند پهپاد و ۴ فروند موشک بالستیک تاکتیکی توچکا-یو در منطقه کورسک، ۱۶ فروند پهپاد در منطقه ورونژ، ۳ فروند در بلگراد، ۱ فروند در بریانسک و یک فروند هم در منطقه اریول سرنگون شده است.

اوکراین از سه‌شنبه گذشته حملات خود به منطقه کورسک روسیه را آغاز کرده و تعدادی از روستاهای این منطقه را تسخیر کرده است. «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل روسیه اعلام کرده است که پیشروی نیروهای اوکراینی به اعماق روسیه متوقف شده است.

در تحولی دیگر، جنگنده‌های سوخو-25 روسیه روز یکشنبه با موفقیت به مواضع ارتش اوکراین در منطقه مرزی کورسک حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این حمله هوایی جنگنده‌های سوخو-25 به اهداف نیروهای مسلح اوکراین در منطقه مرزی کورسک با موفقیت حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه از بازگشت سالم جنگنده‌های این کشور به پایگاه‌های خود بعد از این ماموریت موفق خبر داد.

حمله راکتی حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی

حزب الله لبنان اقدام به حمله راکتی به شمال سرزمین‌های اشغالی کرد.

بر این اساس، در حالی که رژیم صهیونیستی مدت هاست در انتظار حمله گسترده حزب الله در پاسخ به ترور فواد شکر، از فرماندهان این جنبش در بیروت است، منابع خبری از حمله راکتی به شمال سرزمین‌های اشغالی و مناطقی همچون الجلیل و نهاریا خبر می‌دهند.

اکنون سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی روشن شده و در حال رهگیری راکت‌ها بر فراز سرزمین‌های اشغالی است.

منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار درپی وقوع این حمله خبر دادند. آژیر حمله موشکی نیز در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی روشن شده است.

اسرائیل هیوم اعلام کرد که این حمله موشکی ۸ شهرک در غرب الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این حمله راکتی جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های دقایقی بعد از این حملات آمبولانس‌های امدادی صهیونیستی به سمت محل هدف قرار گرفته شده در شمال فلسطین اشغالی حرکت کردند.

همچنین برخی رسانه‌های صهیونیستی این حملات حزب‌الله را غیر عادی توصیف کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان بامداد روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر تازه‌تأسیس فرماندهی لشکر ۱۴۶ در جعتون را به واسطه موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داده‌است.

در این بیانیه ذکر نشده که این حمله در پاسخ به ترور حاج محسن است یا خیر که به این ترتیب جواب اصلی حزب‌الله هنوز از راه نرسیده است.

صداهای انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا

کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کردند که صداهای انفجار در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا شنیده شده و دود تیره در بخش شمالی این نیروگاه هسته‌ای مشاهده شده است.

بنابر اعلام روزنامه هیل، کی یف روسیه را به تلاش برای ایجاد آتش سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا متهم کرد.

بر این اساس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: نظامیان روسی اقدام به ایجاد آتش سوزی در نیروهای هسته‌ای زاپروژیا کردند. این امر می‌تواند باعث ایجاد آسیب به این نیروگاه شود.

در ادامه این پیام آمده است: در حال حاضر، میزان تشعشعات از این نیروگاه طبیعی است اما تا زمانی که نیروهای «تروریست» روسی کنترل این نیروگاه هسته‌ای و منطقه زاپروژیا را در دست دارند شرایط نمی‌تواند طبیعی باشد.

از طرفی روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای از آتش گرفتن سیستم خنک کننده نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا درپی حمله ارتش اوکراین خبر داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با انتقاد از حمله ارتش اوکراین، از نهادهای بین المللی همانند آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل سکوت در برابر اقدامات کی یف انتقاد کرد.

روسیه در مارس ۲۰۲۲ استان زاپروژیا را تصرف کرده و در سپتامبر همان سال این استان را طی برگزاری همه پرسی به خاک خود ضمیمه کرد.

حمله افراد مسلح به روستایی در نیجریه با ۳۰ کشته

«متیو آبوآه» مسئول رسانه‌ای ایالت «بنو» در جنوب‌غربی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله مسلحانه افراد ناشناس به روستایی در این ایالت دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که افراد مسلح شبانه به روستای آیتی حمله کردند و اهالی روستا را بی‌هدف به رگبار بستند؛ این حمله منجر به کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن بسیاری شد.

اما رسانه های نیجریه می گویند بیش از ۵۰ نفر در این حمله کشته شدند.

حملات مسلحانه گاه به گاه در ایالت بنو رخ می دهد که آخرین آنها ماه گذشته بود؛ در این حمله ۲۵ نفر کشته شدند.

نیجریه اخیراً با حملات باندهای مسلح و همچنین سازمان های تروریستی مانند گروه تروریستی «بوکوحرام» مرتبط با داعش در مناطق مختلف این کشور مواجه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...