نجفی: خسروی‌وفا و معتمدانش پل صراط شلوغی را تجربه می‌کنند/ بهشت امکانات تبدیل به جهنم شده است

مربی تیراندازی جانبازان و معلولان به رویه انتخاب سلیقه‌ای ملی‌پوشان پارا جهت اعزام به تورنمنت‌های مهم را مورد نقد قرار داد، آن را نتیجه مدیریت محمود خسروی وفا دانست و اعتقاد دارد رئیس پیشین کمیته پارالمپیک نقش مهمی در شکل‌گیری معضلات داشته است.
کد خبر: ۱۲۵۴۸۵۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 21 August 2024
|
4387 بازدید
|
۴

 مربی پاراتیراندازی: خسروی وفا و معتمدانش پل صراط شلوغی را تجربه خواهند کرد/ او در شکل گیری معضلات نقش دارد

به گزارش تابناک ورزشی، در آستانه آغاز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس همچنان اعتراضات نسبت به برخی تصمیمات در پروسه انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات چه برای پاریس و چه در سالیان گذشته ادامه دارد. پیش از این نفراتی چون محمدرضا امینی و زهرا غلام‌زاده از ملی‌پوشان تیراندازی در گفت‌وگو با تابناک ورزشی از رویه موجود برای انتخاب یا خط خوردن نفرات انتقاد کردند و آن را کاملاً سلیقه‌ای دانستند و بخش عمده انتقادات آنها نیز نسبت به محمود خسروی‌وفا، رئیس پیشین کمیته ملی پارالمپیک و فعلی کمیته ملیالمپیک بود.

حالا هادی نجفی از مربیان باسابقه تیراندازی جانبازان و معلولان درباره این رویه انتقادبرانگیز صحبت کرده و در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک درباره اتفاقاتی که در زمان حضورش در تیم ملی رخ داده توضیح داد. گفت‌وگوی هادی نجفی را در ادامه می‌خوانید:

از وقتی به این سیستم آمدم رویه همین است!

نجفی: برای تضییع حقوق ورزشکارانی که لیاقت پوشیدن لباس تیم ملی را داشتند مصداق‌های زیادی وجود دارد که با گفتن هرکدام یک مصیبت‌نامه بازگو می‌شود. آن چه محرز است اینکه از تمام این وقایع می‌توان فهمید اینها مواردی نیست که به صورت اتفاقی در دوره‌ای پیش آمده باشد. این روند و تصمیم‌گیری‌ها سال‌هاست خودش به یک سیستم کاری تبدیل شده است.

من در حال حاضر میان بچه‌هایی که در پاراتیراندازی فعالیت می‌کنند، تقریباً از همه قدیمی‌تر هستم و از سال ۷۸ کار می‌کنم. از آن سال‌ها تا الان به جز موارد اندکی، چیزی غیر از این رویه ندیدم؛ وقتی من به این سیستم آمدم این ماجرا را درباره خودم و دیگران دیدم.

همه چیز سلیقه‌ای است

نجفی: یکی از دلایل اصلی چنین اتفاقاتی این است که کار به صورت قانونمند تدوین شده، اما عملاً شخصی و سلیقه‌ای اجرا می‌شود. در سیستم پارا می‌بینی نفر اول شده‌ای، پس باید اعزام شوی اما در عین ناباوری نفر آخر انتخاب می‌شود! می‌گویی چرا؟ می‌گویند نفر آخر از تو بهتر بود! در جواب می‌گویی اگر از من بهتر بود پس چرا آخر شد؟ می‌گویند ما تشخیص می‌دهیم چه کسی بهتر است برود!

برنامه ها فقط برای اقناع مردم و مسئولان بالادستی است

نجفی: ورزش ما در کل سیاست و برنامه عملی برای رسیدن به قهرمانی ندارد. عمده چیزهایی که در رسانه از سوی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها گفته می‌شود برای ظاهر است تا در رسانه مورد نقد قرار نگیرند. اینکه کسی به آنها نگوید چرا برنامه ندارید. شما پیش رؤسای فدراسیون یا کمیته‌ها بروید، صدها صفحه برنامه جلوی شما می‌گذارند. با این شیوه مردم و مسئولان بالاتر قانع می‌شوند که اگر ایرادی وجود دارد، مربوط به ورزشکار است نه سیستم موجود در ورزش.

خسروی‌وفا در شکل‌گیری معضلات نقش داشته است

نجفی: دوره‌ای که من و برخی از دوستان به عنوان کادر فنی در خدمت تیم ملی بودیم، تلاش می‌کردیم براساس رکورد نفرات را انتخاب کنیم. موقعی که محمدرضا امینی از تیم ملی آن زمان خط خورد، با او صحبت کردم و دلایل خط خوردنش را کاملاً فنی توضیح دادم و او هم بدون مشکل پذیرفت و هیچ اعتراضی نکرد؛ ولی مابقی دوره‌ها روال همیشگی حاکم بود. در حالی که  این ورزشکار ارزنده سال‌هاست در عین شایستگی از لیست تیم حذف می‌شود و هیچکس هم جوابگوی اعتراضات این شخص نیست.

نجفی: خسروی‌وفا و معتمدانش پل صراط شلوغی را تجربه می‌کنند/ او در شکل‌گیری معضلات نقش دارد

آقای خسروی‌وفا به عنوان یک مدیر موفق در شکل‌گیری این معضلات قطعاً نقش مهمی داشت. سیاست تکصدایی و شخص محوری ایشان هم باعث اعتلای ورزش‌های جانبازان و معلولان شد و هم منجر به نابودی گروهی از نخبگان ورزشی و حتی کارشناسان حوزه ورزش معلولین.

خسروی‌وفا و معتمدانش پل صراط شلوغی را تجربه می‌کنند

نجفی: مخلص کلام اینکه با سیاست «حاج محمود خوشش نمیاد» نعمت‌های بسیاری یا حذف شدند یا فرار کردند. اغلب رؤسا و آدم‌هایی که الان سرکار هستند، با طرز تفکر خسروی‌وفا جمع شده‌اند و هرچه انجام می‌دهند با همان نگاه و سلیقه است. به طور قطع او و معتمدانش پل صراط بسیار شلوغی را تجربه خواهند کرد. ورزشکار را مثل توپ فوتبال این طرف و آن طرف می‌کشانید، اما هیچ دلیلی برای خط زدنش نمی‌گویید. اگر سیستم سالم باشد آیا درگیر چنین بازی‌هایی می‌شود؟

همه چیز باید جلوی چشم مردم باشد

نجفی: رویه کار باید سیستماتیک و همه چیز مدون و جلوی چشم مردم باشد. من می‌آیم شیوه‌نامه اعزام را نگاه می‌کنم که آیا واجد شرایط هستم یا نه. وقتی ببینم صلاحیت ندارم، نه اصرار می کنم و نه اعتراض. من بارها تلاش کردم که در انتخاب اعضای تیم ملی شیوه‌نامه رسمی و مکتوب شکل بگیرد، اما مسئول وقت انجمن تیراندازی که در حدود ۱۰ سال در این سمت بود، دائم طفره می‌رفت تا دستش برای برخی مقاصد بازتر باشد.

بهشت امکانات تبدیل به جهنم نخبگان شده است

نجفی: به جرأت می‌توانم بگویم فدراسیون جانبازان و توانیابان امکانات بهتری نسبت به دیگر فدراسیون‌ها در اختیار ورزشکاران دعوت شده به اردو می‌گذارد. دست‌شان درد نکند، علی الخصوص اقای خسروی‌وفا و مرحوم مهرآیین؛ اما این بهار نعمات با آمدن خزان لیست نهایی منتخبان به یکباره نابود شده و این بهشت تبدیل به جهنمی برای بسیاری از نخبگان ورزشی شده. امیدوارم یا متولیان خود به راه راست برگردند یا تقدیر الهی گشایشی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
پل صراط شلوغ در انتظار همه‌تان است . شلوغی که نتوانید رد شوید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
پل صراط واسه مسئولای ایران اینقدر شلوغه که میترسم ریزش کنه!
افشین پرفکر مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
متاسفانه درست می گویند. من خودم در مسابقات کشوری رشته ورزشی بوچیا ، که باید منتهی می شو به پاراالمپیک هانگژو چین ، نفر اول کشور شدم ، ولی متاسفانه من را خط زدند و یک نفر دیگرو رو بردند وایشان هم کلاس پزشکی اش تایید نشد
و . . .
مصطفی
|
Switzerland
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
خدا از سر تقصیر یکایک مسئولان ورزشی که اینچنین در حق پرچم کشور خیانت می کنند نگذرد.این نالایق ها باید در تلویزیون به مردم در مورد کارنامه اشان جواب پس بدهند
آقای تلویزیون؟؟!!! چرا از ایشان در برنامه ی ورزشی دعوت نمیکنی؟!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...