یک فعال حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح کرد:

هاشمی وعده پزشکیان در جوانگرایی است

ستار هاشمی متولد 1355 وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا این لحظه تنها مصداق بارز عمل به وعده‌های انتخاباتی  پزشکیان در زمینه جوانگرایی به حساب می‌آید که مورد تایید کارشناسان بسیاری در این حوزه است دارد.
کد خبر: ۱۲۵۵۰۲۶
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸ 21 August 2024
|
3897 بازدید

به گزارش تابناک، در کارگروه مرتبط با وزیر ارتباطات دولت چهاردهم که تشکیل شد صلاحیت ۶۳ کاندید توسط ۱۸ نفر از حوزه‌های مختلف از جمله کارشناسان و متخصصین مرتبط، اساتید دانشگاهی، روسای تشکل‌های تخصصی و وزرای ادوار مورد بررسی قرار گرفت و امتیازدهی انجام پذیرفت بر اساس آن هاشمی در مرحله اول امتیازدهی به عنوان نفر اول کاندیداها انتخاب شد.

ستار هاشمی عضو کمیته تخصصی نظام پیشنهادات شد - ایرنا

از جمله مهم‌ترین اقدامات  هاشمی در دوره معاونت خود انجام داد می‌توان به اجرا و راهبری پروژه تدوین نقشه راه توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت در کشور، راه‌اندازی پایلوت فناوری اینترنت نسل پنجم در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهـره‌برداری و عرضه عمومی خدمات نسل پنجم برای نخستین بار در کشور بــا نصب و راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم در شهرهای تهران، شیراز، مشهد و کیش، تـدویـن نـقشه راه فناوری اینترنت اشیاء و نگاشت اقتصادی متناظر با آن در چارچوب تـقسیم کار ملی، حمایت از برگزاری رویدادها و فروم‌های مرتبط اشاره کرد.

همچنین با توجه اینکه در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای موضوعات نوآورانه صورت گرفته و چالش‌هایی مانند عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی، حواشی مرتبط با طرح صیانت، قوانین و ضوابط دست‌وپاگیر در برخی از حوزه‌های مرتبط با کسب‌وکارهای فناورانه، در تضاد کامل با روح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها داشته است، بسیاری از کارشناسان معتقدند هاشمی تا حد زیادی می‌تواند در راستای حل چالش‌ها اقدام کند.

هاشمی از بدنه وزارت ارتباطات است

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات درباره ستار هاشمی اظهار داشت: با توجه به آشنایی که با سوابق هاشمی دارم و از آنجا که او در بدنه وزارت ارتباطات حضور داشته و تجربه کاری و عملی در این حوزه دارد، شناختشان نسبت به ماموریت‌های وزارتخانه کامل است و این یکی از محاسن وی است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از حَسن‌های هاشمی این است که جزو هیات علمی دانشگاه شیراز است و درجه استاد تمامی دارد. تخصص وی در موضوع هوش مصنوعی است که الان در این زمان نیاز به توجه به این حیطه در توسعه فناوری اطلاعات داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خیلی زیادی انجام دادند و آینده صنعت از بعد اقتصادی و فناوری و ارائه خدمات به مردم به این فناوری وابسته است.

وی افزود: از طرف دیگر وی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی تجهیزات نیز مسوولیت داشته است، به شرکت‌های دانش‌بنیان و موضوع تولید تجهیزات در کشور نگاه مثبتی دارد که این از دیگر محاسن وی است. امیدواریم با تمام توانمندی‌ها، مراتب علمی و تجربیاتی که دارد بتواند در این مسوولیت خطیر موفق باشد.

هاشمی دانشمند حوزه خود است

همچنین حسین اسلامی، فعال حوزه اقتصاد دیجیتال درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت وزارت ارتباطات، اظهار داشت: با توجه شناختی که از «ستار هاشمی» دارم، باید بگویم او چند ویژگی پررنگ دارد؛ نخست اینکه ستار هاشمی دانشمند است و از نظر مطالعاتی در بالاترین رده‌هایی است که یک فرد می‌تواند به عنوان وزیر داشته باشد.

وی افزود: هاشمی بر بسیاری از موضوعات جدید مانند هوش مصنوعی اشراف دارد. نکته دیگر این است که وی مانند ۲ وزیر قبلی ما جوان است و این جوانی برای حوزه فاوا لازم است. ممکن است برای سایر وزارتخانه‌ها سن اهمیت زیادی نباشد و «تجربه» به عنوان ملاک اصلی درنظر گرفته شود، اما در حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال، نزدیک بودن به نسل زد و در مرحله بعد نسل آلفا شاید کمک بیشتری برای پیشرفت کشور باشد.

رئیس سابق نظام صنفی رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: نکته سوم و ویژگی پررنگی که حاصل ارتباط مداوم با ستار هاشمی بوده، شنوایی وی در شنیدن مشکلات و اخذ مشورت از بخش خصوصی است.چالش‌ها و موضوعات دیگر را می‌تواند با استفاده از معاونان قوی‌تر حل شود. این کاملا شدنی است و ما نگاه مثبت به این مسئله داریم. امیدواریم با اعتمادی که رئیس جمهور به هاشمی کرده، بتوانند پس از کسب رای اعتماد، عملکرد موفقی داشته باشند.

وی درباره انتظاری که صنف رایانه کشور از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم دارد، گفت: انتظار اصلی رفع موانع است، البته برخی از آنها در داخل وزارت وافا نیست و باید ریشه آن در نهادهایی مانند بانک مرکزی، وزارت بهداشت و صمت دنبال شود. انتظار داریم وزیری که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد، ارتباط خود را با بخش خصوصی و تشکل‌ها حفظ کند و در رفع موانع کوشا باشد.

اسلامی گفت: وزارت ارتباطات از جمله وزارتخانه‌هایی است که باید تنظیم‌گری انجام دهد. با توجه به اینکه عمده اقتصاد دیجیتال در بخش خصوصی فعال است، با رفع موانع می‌توان بیشترین میزان استقبال در بدنه صنف و مردم از حضور هاشمی در سمت وزیر ارتباطات به عمل خواهد آمد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟