عکس: سیل بنگلادش با ۷۱ کشته و میلیون‌ها آواره

شمار قربانیان سیل اخیر در بنگلادش تا امروز (سه‌شنبه) به ۷۱ نفر رسیده و میلیون‌ها نفر همچنان در مناطق ویران‌شده بر اثر این حادثه طبیعی، آواره هستند. 
کد خبر: ۱۲۵۷۵۱۷
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ 03 September 2024
|
1830 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز در پی اعلام این آمارِ به‌روزرسانی شده، گزارش داده است در حالی که از شدت سیل و و خطر طغیان رودخانه‌ها کاسته شده از سوی دیگر، نگرانی فزاینده‌ای در مورد شیوع بیماری‌های ناشی از آلودگی آب در این نواحی وجود دارد.

سیل‌های ناشی از باران‌های موسمی بی‌وقفه و روان‌آب‌ها در آبراه‌های بالادست طی دو هفته گذشته، ویرانی به بار آورده و باعث تخریب گسترده شده و حدود پنج میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

بیش از ۵۸۰ هزار خانواده هنوز در ۱۱ منطقه سیل‌زده به سر می‌برند و به غذا، آب تمیز، دارو و لباس خشک نیاز فوری دارند.

مقامات محلی خاطر نشان کردند تاکنون نزدیک به ۵۰۰ تیم پزشکی خدمات درمانی ارائه داده و ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و گارد مرزی نیز در تلاش‌های امدادی مشارکت کرده‌اند.

مقامات اکنون بر جلوگیری از گسترش بیماری‌های منتقله از آب (که از پیامدهای رایج چنین بلایایی است) و اطمینان از در دسترس بودن آب آشامیدنی تمیز برای سیل‌زدگان تمرکز کرده‌اند.

اداره کل خدمات سلامت این کشور همچنین اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵۰۰۰ نفر به دلیل مواردی چون ابتلا به اسهال، عفونت‌های پوستی و مارگزیدگی در بیمارستان بستری شده‌اند.

از ابتدای امروز (سه‌شنبه) نیز بارندگی شدید در «داکا»، پایتخت این کشور بسیاری از مناطق را دربرگرفت، جاده‌ها را زیر آب برد و باعث ایجاد ترافیک گسترده در خیابان‌های آبگرفته شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...