پلی استیشن ۵ پرو رونمایی شد

سونی از پلی استیشن ۵ پرو رسما رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۵۸۸۶۴
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸ 10 September 2024
|
3149 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از برنا؛ شرکت سونی پس از شایلات بسیاری که وجود داشت بالاخره از پلی استیشن ۵ پرو رسما رونمایی کرد.

کنسول میان‌نسلی سونی سخت‌افزار قوی‌تری نسبت‌به مدل عادی دارد و با قیمت بیشتر عرضه می‌شود.

کنسول پلی استیشن ۵ پرو تفاوت زیادی با مدل عادی ندارد با این تفاوت که این کنسول پيشرفته‌تر و قطعا گران‌تر است.


مدت زیادی است که شایعات زیادی درباره پلی استیشن ۵ پرو شنیده‌این و حالا سونی با پایان‌دادن به شایعه‌ها، جزئیات فنی PS۵ Pro را اعلام کرده است.

مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن ۵، گفت که مدل پرو در سه زمینه‌ کلیدی پیشرفت کرده است: بهره‌مندی از تراشه‌ی گرافیکی بزرگ‌تر، پشتیبانی از رهگیری پرتو و ارتقای وضوح بازی‌ها با هوش‌مصنوعی و به شیوه‌ سفارشی.

مشخصات فنی و قیمت پلی استیشن ۵ پرو (PS۵ Pro)

شرکت سونی اعلام کرد که کنسول پلی استیشن ۵ پرو در زمینه‌ی رندرینگ تا ۴۵ درصد سریع‌تر از مدل عادی است و جزسیات برخی از بازی‌ها و همچنین نرخ فریم را بهبود می‌دهد.

سونی تراشه‌ گرافیکی موجود در پلی استیشن ۵ پرو را ارتقاء داده است و این تراشه حالا ۶۷ درصد واحد رایانشی بیشتر نسبت‌ به پلی استیشن ۵ دارد و از حافظه‌ ۲۸ درصد سریع‌تر استفاده می‌کند.

با وجود آن عملکرد PS۵ Pro در بازی‌های مجهزبه رهگیری پرتو بهبود خواهد یافت. به روایت سونی، بازی‌سازان می‌توانند در PS۵ Pro پرتو‌ها را با سرعت دو برابر و گاهی سه برابر بیشتر از PS۵ پخش کنند.

کنسول پلی استیشن ۵ پرو سونی به قابلیت جدیدی به نام PlayStation Spectral Super Resolution (یا PSSR) مجهز است.

این قابلیت عملکرد مشابه Nvidia DLSS و AMD FSR دارد و نرخ فریم و وضوح اجرایی بازی‌ها را ارتقاء می‌دهد. 

قیمت پلی استیشن ۵ پرو به ۶۹۹٫۹۹ دلار می‌رسد و همانطور که رند‌های فاش‌شده نشان داده بودند، این کنسول مشابه مدل اسلیم پلی استیشن ۵ است.

PS۵ Pro در بخش کناری سه خط مشکی دارد و ظاهرا به دیسک‌درایو مجهز نیست. کنسول میان‌نسلی سونی از ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟