انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان؛ انفجار بی سیم، لپ تاپ، رایانه و رادیو / افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها

چند دستگاه ارتباطی در بخش‌های مختلفی از لبنان منفجر شد.
کد خبر: ۱۲۶۰۵۰۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳ 18 September 2024
|
16332 بازدید
|
۶

افزایش شمار شهدا و زخمی‌های انفجار دستگاه‌های ارتباطی
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۲:۲۴

وزارت بهداشت لبنان در این بیانیه اعلام کرد که شمار شهدای حمله الکترونیکی رژیم صهیونیستی به لبنان به ۱۴ نفر رسیده است.

علاوه بر این بر اساس بیانیه صادرشده از سوی وزارت بهداشت لبنان، شمار زخمی‌های موج جدید انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان به بیش از ۴۵۰ نفر افزایش یافته است.

واکنش جنبش حماس به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۲:۲۰

جنبش حماس ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان و هدف قرار دادن غیر نظامیان با استفاده از منفجر کردن تجهیزات بی سیم را محکوم کرد.
 
جنبش حماس همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای تجاوز به لبنان دانست.

شنیده شدن صدای ۴ انفجار جدید در شرق لبنان
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۲:۱۸

رسانه‌های لبنانی از شنیده شدن صدای چهار انفجار جدید در منطقه بقاع در شرق این کشور خبر دادند.

برخی از رسانه‌ها، دلیل شنیده شدن صدای انفجارهای مذکور را منفجر شدن تجهیزات ارتباطی الکترونیک اعلام کردند.

آتش‌سوزی خانه‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۰:۰۲

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی و دیجیتال، شماری از خانه‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز دچار حریق شدند.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که با ۳۰ تیم امدادی در حال کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان انفجار دستگاه‌های ارتباطی در نقاط مختلف لبنان هستند.

وزیر خارجه لبنان: انفجار پیجر‌ها نشانه‌ای از یک جنگ گسترده منطقه‌ای است
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۳۳


وزیر خارجه لبنان درباره گسترش منازعه در خاورمیانه پس از سلسله انفجار‌های این کشور هشدار داد.
سلسله انفجار‌های گسترده دستگاه‌های پیجر در لبنان که با مداخله مستقیم رژیم صهیونیستی انجام شد اکنون محور مقاومت را مصمم به گرفتن انتقامی سخت از دشمن صهیونیست کرده است. توحش رژیم صهیونیستی در نهایت در حال کشاندن منطقه به یک منازعه بزرگتر است. 

به گزارش الجزیره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در سلسله انفجار‌های این کشور اعلام کرد: انفجار پیجر‌ها نشان از یک جنگ گسترده‌تر در منطقه است. 

وی در این باره خاطر نشان کرد: این انفجار‌ها پس از آن رخ می‌دهد که اسراییل از گسترش کانون جنگ با لبنان خبر داد. این مسئله خاورمیانه را در چرخه بزرگتری از خشونت فرو خواهد برد و نشانه جنگ گسترده تری در منطقه است. 

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد تصمیم گیری برای انفجار پیجر‌ها در لبنان تنها یک روز پس از هشدار فرستاده ویژه آمریکا به منطقه به مقامات تل آویو صورت گرفت. فرستاده ویژه آمریکا به مقامات ارشد صهیونیست هشدار داده بود از هر گونه تشدید تنش‌ها با حزب الله در جبهه شمالی اجتناب کنند. 

صفحات خورشیدی هم در مناطق مختلف لبنان منفجر شده است
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۳۱

 خبرنگار صداوسیما: لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های ثابت و صفحات خورشیدی هم در مناطق مختلف لبنان منفجر شده است

افزایش تعداد شهدای انفجار دستگاه های ارتباطی به 9 نفر
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۲۸

وزارت بهداشت لبنان  اعلام کرد: در انفجارهایی که امروز دستگاه های بی سیم در لبنان را تحت تاثیر قرار داد، 9 شهید و بیش از 300 نفر مجروح شدند.

موافقت با پیشنهاد تحریم صادرات سلاح به اسرائیل
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۲۵

مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۲۴ رای موافق و مخالفت ۱۴ کشور با پیشنهاد تشکیلات خودگردان فلسطین برای اعمال تحریم و ممنوعیت صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

 ۴۳ کشور نیز به این پیشنهاد رای ممتنع دادند.

مجارستان دخالت یک شرکت محلی در انفجار پیجرهای لبنانی را بررسی خواهد کرد
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۱۹

 -حزب «میهن ما» از تشکیل کمیسیونی در بوداپست برای بررسی مشارکت یک شرکت مجارستانی در حمله تروریستی در لبنان خبر داد.
 به نقل از نووستی، حزب «میهن ما» مجارستان، یک کمیسیون پارلمانی در مورد امنیت بین المللی را برای روشن کردن نقش مجارستان در انفجار پیجرها در لبنان تشکیل داده است.

الن ناواک نماینده این حزب گفت: ما تشکیل جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس را آغاز می کنیم و از مرکز مبارزه با تروریسم و پلیس می خواهیم که اسامی مظنونان را در لیست بین المللی تحت تعقیب قرار دهند تا در اسرع وقت بتوانیم شرکت کنندگان در این حمله تروریستی را پیدا کنیم.

نواک افزود : هدف از این بررسی ها این است که آیا واقعا شرکتی در مجارستان از طریق موساد یا یک شرکت پوشش دهنده در یک اقدام تروریستی بین المللی شرکت کرده است.

 رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‌

منابع خبری گزارش دادند که درپی این جنایت ۱۱ نفر در لبنان شهید و چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند.

شرکت تایوانی «گلد آپولو» متهم به ساخت پیجرهای انفجاری به کار رفته در حملات رژیم صهیونیستی در لبنان، فاش ساخت که این پیجرها توسط یک شرکت دیگر مستقر در مجارستان ساخته شده‌اند.

اکثر مجروحان از ناحیه صورت دچار آسیب شده اند
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۱۵

پزشک مستقر در مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت: اکثر مجروحان از ناحیه صورت دچار آسیب شده اند/ کادر پزشکی نیز پیجر در اختیار دارند 

 دکتر صلاح زین الدین، افسر ارشد پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) می‌گوید اکثر افرادی که در پی انفجارهای دیروز پیجر در بیمارستان بستری شده‌اند، از ناحیه صورت و چشم‌ها و بینی ، ناحیه تحتانی شکم و دست و انگشتان آسیب دیده‌اند. 

 زین الدین به الجزیره گفت: متاسفانه در مورد دست‌ها، انگشتان زیادی قطع شد و آسیب های وارده به چشمان مجروحان هم عمدتا باعث نابینایی کامل آنها خواهد شد. 

 وی همچنین گفت که استفاده از پیجر توسط کادر پزشکی نیز رایج است. او گفت: ما در مرکز پزشکی خودمان هم از پیجرها برای تعداد محدودی از پرسنل که دسترسی فوری به آنها همواره مورد نیاز است، استفاده می کنیم

دستگاه هایی که منفجر شدند واکی تاکی بودند
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۱۲

انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان؛ انفجار بی سیم، لپ تاپ، رایانه و رادیو

 

منابع امنیتی لبنان تأیید می کند که دستگاه هایی که منفجر شدند واکی تاکی بودند

 یک منبع امنیتی به سی ان ان گفت: دستگاه هایی که در موج جدیدی از انفجارهای روز چهارشنبه در لبنان منفجر شدند، دستگاه های واکی تاکی بودند.

 این منبع گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که بین 15 تا 20 انفجار در حومه جنوبی بیروت و 15 تا 20 انفجار دیگر در جنوب لبنان رخ داده است.

 این منبع گفت که از واکی تاکی ها کمتر از پیجرهایی که روز سه شنبه منفجر شدند استفاده می شود، زیرا آنها فقط در بین افرادی که تجمعاتی مانند مراسم تشییع جنازه و راهپیمایی را سازماندهی می کردند توزیع شده بود.

پادگان «بیت‌هلل» هدف حمله موشکی حزب‌الله
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۱۱


 حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به شهرک‌های مجدل سلم و بلیدا، پادگان بیت هلل این رژیم را با موشک هدف قرار داد.

 حزب‌الله اعلام کرد که مقر سری تیپ حرمون ۸۱۰ ارتش رژیم صهیونیستی در سایت حبوشیت را با انبوهی از راکتهای کاتیوشا هدف قرار داد.

واکنش سخنگوی دولت به اقدام جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۰۹


سخنگوی دولت چهاردهم: تروریسم رژیم صهیونیستی موجب نفرت و انزجار است. اقدام جنایت‌بار دیروز در انفجار دستگاه‌های ارتباطی و جنایت امروز در انفجار بی‌سیم‌های اعضای حزب‌الله لبنان که به کشته و مجروح شدن صدها تن از شهروندان لبنانی منجر شد محکوم است.  دولت جمهوری اسلامی آماده امداد به مجروحان این جنایت است.

پرواز پهپاد صهیونیستی بر فراز حومه جنوبی بیروت
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۵۸

 

منابع رسانه‌ای از پرواز یک پهپاد صهیونیستی بر فراز حومه جنوبی بیروت خبر دادند.

  شهاب نیوز نوشت: منابع رسانه‌ای اعلام کردند که یکی از پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی بیروت در حال پرواز است.

علاوه بر این ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی شهرک «کفرکلا» و اطراف شهرک «حلتا» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

همچنین خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که شمار زیادی از پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی در حال پرواز بر فراز بخش‌های غربی و میانی «صور» در جنوب لبنان هستند.

توپخانه ارتش رژیم صهیوینستی نیز شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

حزب‌الله: با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۵۶

 
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به انفجارهای همزمان پیجرها در لبنان گفت مقاومت اسلامی لبنان با الگوی جدیدی با دشمن صهیونیست مواجه خواهد شد.

 «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در خصوص انفجارهای همزمان پیجرها در لبنان توسط رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو می‌داند که این روش فقط برای انتقال فریب و دروغ‌هایش است و این اصلا او را به اهدافش نمی‌رساند.

وی افزود: چند ساعت پس از تجاوز به لبنان، مقاومت به نتانیاهو می‌گوید که حضور دارد و از نظر عملکرد هیچ آسیبی ندیده است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد: ما با الگوی جدید و رویارویی جدید با دشمن مواجه خواهیم شد تا او بداند ما مردمی هستیم که عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

هاشم صفی‌الدین تصریح کرد: این تجاوز ناگزیر مجازات و عذاب خاص خود را دارد و ناگزیر این مجازات خواهد آمد.

 

تصویری از خودروی سوخته پس از انفجارهای جدید در بیروت
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۵۱

انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان؛ انفجار بی سیم، لپ تاپ، رایانه و رادیو

۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۴۲

  اسپوتنیک به نقل از منابع رسانه‌ای آماری را از شهدا و زخمی‌های انفجار مجدد دستگاه‌های انفجاری در لبنان خبر دادند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در شهرک «سحمر براشیا» و البقاع غربی ۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز از زخمی‌شدن بیش از ۲۰ نفر در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در نقاط مختلف لبنان خبر داد.

دستگاه‌های منفجره پیجر نیستند
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۳۷

خبرگزاری «رویتز» به نقل از یک منبع امنیتی نوشت دستگاه‌هایی که امروز در لبنان منفجر شده‌اند، پیجر نیستند. بر اساس این گزارش، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو و حتی رایانه‌ها در لبنان منفجر شده‌اند.

انتقال مجروحان به بیمارستان
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۳۴

آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی بلافاصله برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.

آتش‌سوزی در برخی آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۳۱

 شبکه خبری قدس گزارش کرد در پی انفجار این دستگاه‌ها، داخل تعدادی از آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها آتش‌سوزی رخ داد.

انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان؛ انفجار بی سیم، لپ تاپ، رایانه و رادیو
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۸:۲۹

بین الملل تابناک: شبکه «المیادین» گزارش داد در چند نقطه از بیروت و مناطق دیگری از لبنان صدای انفجار به گوش رسیده است.این شبکه لبنانی خبر داد چند دستگاه ارتباطی دیگر در لبنان منفجر شده و تعدادی مجروح شده‌اند.

صدای چندین انفجار نیز در حومه جنوبی بیروت به گوش رسیده است.

منابع لبنانی می‌گویند هنوز مشخص نشده است که چه دستگاه ارتباطی در لبنان منفجر شده است؛ اما برخی گزارش‌ها از انفجار بی‌سیم‌ها حکایت دارد.

شبکه خبری قدس گزارش کرد در پی انفجار این دستگاه‌ها، داخل تعدادی از آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها آتش‌سوزی رخ داد.

منابع لبنانی به شبکه خبری قدس گفتند انتفال زخمی‌های ناشی از انفجار دستگاه‌های ارتباطی به بیمارستان‌ها ادامه دارد.

رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد: دستگاه‌های ارتباطی که امروز در لبنان منفجر شدند با دستگاه‌های پیجری که دیروز منفجر شدند متفاوت است.

بر اساس این گزارش، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو و حتی رایانه‌ها در لبنان منفجر شده‌اند.

 منابع محلی لبنان می‌گویند برخی انفجارها هنگام تشییع شهدای مقاومت در ضاحیه رخ داده‌ است. 

نهادهای امنیتی لبنان تا لحظه انتشار این گزارش اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
انتقام سخت در انتظار اسرائیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
جنگ فیزیکی تمام شد مواظب جنگ الکترونیکی باشید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
چشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
به گوشی تو‌ دستمونم نمی‌تونیم اعتماد کنیم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
یعنی هیچ گون نظارتی درتهیه این تجهیزات نبوده ؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
بهتره از گوشی و لپ تاپ های اپل تحریم بشه معلوم نیست لپ تاپ هایی که وارد ایران شده چقدر ایمن باشند بی دلیل نیست که آمریکا میزاره این وسایل وارد ایران بشه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟