تابناک بررسی می کند/

درباره خطبه تاریخی رهبرانقلاب؛ نماز جمعه دوباره نماز جمعه شد!

نماز جمعه تاریخی تهران به امامت حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۳، در شرایط حساسی ایراد شد که با شهادت شخصیت‌های برجسته مقاومت، از جمله سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه، و موشکباران مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی همزمان بود.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۵۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ 05 October 2024
|
867 بازدید

حضور بی سابقه مردمی و حاضر شدن صاحبان سلایق مختلف و حتی متضاد در خیمه اصلی نظام جمهوری اسلامی در مصلای تهران، آنهم در شرایطی که احتمال حماقت دشمن صهیونیستی و حمله به مصلا وجود داشت، نشان داد طبع تاریخی ایرانی مغرورتر و بالانر از آن است که با تهدید کشوری جعلی و تازه ساز خدشه دار شود.

 سخنرانی‌های رهبر انقلاب با محوریت مسائل دینی، سیاسی و بین‌المللی، پیامی روشن و صریح برای جهان داشت، مخاطب خطبه ها، هوشمندانه هم افکار عمومی داخلی بود و هم افکار عمومی مسلمانان جهان، جمعه نصر  سیزدهم مهر 1403 تاریخی ترین نماز جمعه آیت الله خامنه ای بود.


تصویر رسانه ای نماز جمعه سیزدهم مهر ماه به طور کلی از نماز جمعه های قبلی متفاوت بود، نه از صف های کسل کننده خبری بود و نه از سخنان کلیشه ای و نه چندان جذاب برخی خطبای جمعه، جمعه سیزدهم مهر، نماز جمعه دوباره نماز جمعه شد! کاربران با گرایش‌های مختلف، از اصولگرا تا اصلاح‌طلب، تصاویر خود را در کنار یکدیگر منتشر کردند تا نشان دهند در برابر تمامیت ارضی ایران با کسی تعارف ندارند.

 

درباره نماز جمعه تاریخی رهبرانقلاب؛ نماز جمعه دوباره نماز جمعه شد!

واقعیت این است که سخنان حماسی رهبر انقلاب در مورد شهید سیدحسن نصرالله، احساسات عمیق ملی و مذهبی کشور را برانگیخت، در همان حال که رهبر و ملت در مصلای تهران و با وجود احتمال شیطنت و شرارت دشمن نماز برپا کردند، وزیر خارجه، دکتر عراقچی هم با حصرشکنی بی سابقه ای در میان تهدید صهیونیست ها وارد بیروت شد، توالی این صحنه ها با چاشنی حضور ملت، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را جلایی تازه بخشید.

اگر اسرائیل مختاج تزریق مداوم پول و سلاح از سوی آمریکا است، این ایران اسلامی است که با دو بال جمهوریت و اسلامیت، فرمانده میدان خاورمیانه و تعیین کننده معادلات آتی است. 


آرامش رهبر انقلاب در قبل و بعد از نماز، و انجام مستحبات با وجود تهدیدات، مورد توجه کاربران قرار گرفت. برخی کاربران فضای مجازی به کنایه نوشتند: «سید علی خامنه‌ای کف تهران نماز خواند، در حالی که بنی‌جون چند ساعت پیش بعد از شنیدن آژیر خطر چپید تو پناهگاه!» این جمله نشان‌دهنده شجاعت و قدرت رهبری اسلامی در برابر دشمنان بود.

حضور رهبر در میان مردم احساس امنیت و حمایت را تقویت کرده و اعتماد به نفس اجتماعی را افزایش می‌دهد. در شرایط بحرانی، برگزاری چنین مراسمی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب جمعی کمک کند و به مردم اطمینان دهد که حکومت و رهبر در کنار آنها ایستاده‌اند.


از جنبه جامعه‌شناختی، نماز جمعه به عنوان یک رویداد فرهنگی و دینی، نقش کلیدی در تقویت هویت ملی ایفا می‌کند و باعث افزایش احساس همبستگی و همکاری‌های اجتماعی است، در نهایت، «این نماز جمعه نه تنها به تحکیم موقعیت داخلی ایران کمک می‌کند بلکه تأثیر مثبتی بر موقعیت ایران در مذاکرات بین‌المللی نیز خواهد داشت» را عنوان کردند.

یکی از ویژگی های قانون اساسی درباره شرایط رهبر و ولی فقیه، شجاعت است، سیزدهم مهر ماه مردم ایران و جهان شاهد این شجاعت بی نظیر سید علی خامنه ای بودند.


رضا رشیدپور مجری نکته سنج که با بی مهری از تلویزیون رانده شد، در همین رابطه نوشت: «اگر تل آویو در معرض حمله‌ی هوایی باشد، آیا شهروندان آنجا حاضرند نتانیاهو و کابینه‌اش را در یک تجمع گسترده‌ی خیابانی همراهی کنند؟ مردم، قدرت اصلی هستند.»


پیام مهم نماز جمعه تاریخی تهران حاصل شوق و ذوق و اتحاد مردم در فضای مجازی، حاصل اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات خارجی بود. نماز جمعه تهران با پیام‌های واضح خود، نشان‌دهنده همبستگی و ایستادگی مردم در برابر تهدیدات و تحولات جهانی است و بار دیگر بر نقش محوری ایران در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید می‌کند.

نماز جمعه تاریخی تهران، ایران و شخص آیت الله خامنه ای را به سر خط اول خبرهای جهان تبدیل کرد، آنهم در شرایطی که دشمن خواهان ایرانی منزوی و افسرده و ترسان بود، نماز جمعه رهبر انقلاب یک تاکتیک پیچیده علیه جنگ روانی و رسانه ای چند هفته ای علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

نماز جمعه تهران، نمایش دکترین جدید امنیت ملی ایران بود: هوشیاری و اقتدار و آمادگی کامل دفاعی در عین عقلانیت و صبر و دوری از شتاب زدگی، نماز جمعه تهران تصویری جدید و قدرتمند از ایران را در عرصه جهانی به نمایش گذاشت، نماز جمعه سیزدهم مهرماه را "فرمانده کل قوا" اقامه و فرماندهی کرد و تصویری ساخته شد از ایران به عنوان کشوری با اراده‌ای قوی و رهبری مدبر، در برابر چالش‌های جهانی، این تصویر را حفظ کنیم ! 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟