تابناک گزارش می دهد/

نتانیاهو بخواند:کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند!

اطلاعات دقیق درباره تسلیحات نظامی، به ویژه موشک‌ها، اغلب محرمانه بوده و به طور کامل منتشر نمی‌شود. هرگونه اطلاعاتی که در این زمینه ارائه می‌شود، بر اساس تحلیل‌های عمومی و گزارش‌های رسانه‌ای است و ممکن است با واقعیت دقیق متفاوت باشد.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۴۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ 07 October 2024
|
15694 بازدید
|

به گزارش سرویس سیاسی تابناک، با توجه به این نکته، می‌توان حدس زد که ایران هنوز طیف وسیعی از موشک‌ها را در اختیار دارد که در عملیات وعده صادق ۲ از آنها استفاده نکرده است. برخی از این موشک‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:


جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر در چارچوب دکترین امنیت ملی خود برنامه موشکی خود را به طور قابل توجهی توسعه داده و مجموعه‌ای از موشک‌های بالستیک، کروز و دیگر انواع موشک‌ها را طراحی و تولید کرده است. برخی از این موشک‌ها تاکنون در هیچ درگیری مستقیم علیه هیچ کشوری  استفاده نشده‌اند. در زیر به چند مورد از این موشک‌ها اشاره  می‌شود:

   - موشک بالستیک شهاب-۳: اگرچه این موشک آزمایش شده، اما در نبرد به کار نرفته است. این موشک با برد متوسط قادر به رسیدن به اهدافی در بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است؛ و گرچه امروزه عملیاتی است، اما از چرخه‌ی تولید خارج شده است و موشک های جدیدی جای آن را گرفته است.

نتانیاهو بخواند: کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند!

موشک شهاب

   - موشک خلیج فارس: این موشک بالستیک ضدکشتی مافوق صوت با برد ۳۰۰ کیلومتر و با کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی در فوریه‌ی ۲۰۱۱ رونمایی شد، اما در درگیری‌های مسلحانه استفاده نشده است.

نتانیاهو بخواند: کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند!

موشک خلیج فارس


موشک بالستیک عماد:

عماد اولین موشک بالستیک ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا پایان مسیر و اصابت به هدف است که بردی از ۱۷۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارد. 
به گفته وزیر دفاع ایران، عماد اولین موشک دوربرد قابل کنترل و هدایت شونده ایران است که تا لحظه برخورد به هدف کنترل‌پذیر است و طراحی و ساخت این موشک توسط متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صورت گرفته‌است. 

 

نتانیاهو بخواند: کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند! 

موشک عماد


برخی منابع از جمله خبرگزاری مهر مدعی هستند که از این موشک جهت حمله به اسراییل استفاده شده است. 

موشک بالستیک خرمشهر: موشک خرمشهر یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ایران است که دارای برد ۲۰۰۰ کیلومتر است و قابلیت حمل چندین کلاهک جنگی را دارد. این موشک تاکنون در هیچ جنگی استفاده نشده است

 موشک بالستیک سجیل:

سجیل یک موشک بالستیک دو مرحله‌ای با سوخت جامد است که بردی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر دارد. به گفته کارشناسان نظامی ایران، این موشک مسافت بین سایت هسته‌ای نطنز که اسرائیل تلاش دارد به آن حمله کند تا تل آویو را در عرض ۷ دقیقه طی می‌نماید. این موشک نیز تاکنون در هیچ عملیات نظامی علیه کشوری مورد استفاده قرار نگرفته است.

نتانیاهو بخواند: کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند!

موشک سجیل

موشک ذوالفقار: موشک بالستیک ذوالفقار یک موشک کوتاه برد بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد، تاکتیکی و نقطه زن، دارای قابلیت ضد جمینگ است، یعنی با استفاده از سیگنال‌های الکترونیکی از مسیر خود منحرف نمی‌شود. این موشک برای نخستین بار در رزمایش‌های پیامبر اعظم در بندرعباس رونمایی شده بود. از جمله ویژگی‌های برجسته این موشک می‌توان به سکوی پرتاب متحرک، رادارگریزی، قابلیت نقطه‌زنی و سبک بودن آن اشاره کرد که با حالت پرتاب مایل، اهداف خود را تا فاصله ۷۰۰ کیلومتری منهدم می‌سازد. این موشک مجهز به کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی معرفی شد. این موشک جایگزین موشک قیام شده‌است.

نتانیاهو بخواند: کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند!

موشک ذوالفقار


این موشک بالستیک با برد ۷۰۰ کیلومتر و توانایی حمل کلاهک جنگی، هنوز به طور مستقیم در جنگی علیه کشور دیگری استفاده نشده است

 موشک‌های کروز:


   سومار: این موشک الهام گرفته از موشک روسی Kh-۵۵ است و برای حملات دقیق تا فاصله ۳۰۰۰  کیلومتر طراحی شده است.. یوزی رابین پدر علم موشکی اسرائیل در سخنرانیش در جمع متخصصین علوم دفاعی در پنتاگون اعلام کرد این موشک یک طراحی بی نظیر در ساخت موشک‌های کروز است. روزنامه «هاآرتص» اسرائیل هم در ادعایی این موشک را با کروز مدل «خا-۵۵» روسیه مقایسه کرده و نوشته‌است در صورتی که سومار مانند نمونه روسی عمل کند، برد موشک‌های ایران به جنوب اروپا می‌رسد. این گزارش می‌افزاید: «این امر ایرانی‌ها را قادر می‌سازد تا اهدافی نه فقط در غرب آسیا، بلکه در شرق و جنوب اروپا را هدف قرار دهد».

نتانیاهو بخواند: کدام موشک های ایرانی هنوز اسرائیل را نبوسیده اند!

این موشک که بخشی از پروژه کروز زمینی ایران است آزمایش شده، اما در درگیری‌ها به کار نرفته است.


موشک کروز هویزه:

هویزه یک موشک کروز با برد حدود ۱۲۵۰ کیلومتر است. این موشک که بخشی از پروژه کروز زمینی ایران است، هنوز علیه هیچ کشوری استفاده نشده است.این موشک شناساگریز از خانواده موشک سومار پس از آزمایش موفق در برد پروازی ۱۲۵۰  کیلومتری تحویل به نیروی هوافضای سپاه پاسداران شده‌است.


وبگاه اسرائیلی دبکا فایل که به تجزیه و تحلیل مسائل نظامی و امنیتی می‌پردازد، ضمن انتشار خبر رونمایی از موشک هویزه با تیتر «نه اسرائیل و نه ایالات متحده قادر به مقابله با موشک کروز جدید ایران نیستند»، رونمایی و آزمایش این موشک را در پاسخ به آزمایش موشک ارو-۳ ساخته ایالات متحده و اسرائیل دانست که در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ رونمایی شده بود.

 در این گزارش گفته شده که موشک‌های کروز به دلیل امکان پرواز در نزدیکی کوه‌ها و قعر دره‌ها، می‌توانند از پوشش سیستم‌های راداری موشکی پنهان شوند و هیچ سیستم نظامی در جهان، ابزار مؤثری برای متوقف کردن آنها (مگر انواع کوتاه‌برد آن) پیش از اصابت به هدف ندارد.

 
این رسانه همچنین با اشاره به پرواز موشک‌های کروز ایران در ارتفاعی پایین‌تر از شبکه‌های راداری آمریکا و اسرائیل گفت که علی‌رغم تلاش‌های غرب برای بی‌اهمیت نشان دادن آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز هویزه در ایران، این موشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


موشک‌های کوتاه‌برد:

   - فتح-۱۱۰: اگرچه این موشک در چندین عملیات محدود استفاده شده، اما در جنگ‌های بزرگ به کار نرفته است


ایران عمدتاً این موشک‌ها را در مانور‌های نظامی آزمایش کرده و از آنها برای تقویت قدرت بازدارندگی خود استفاده می‌کند، اما تاکنون بسیاری از این موشک‌ها به طور عملیاتی در جنگی استفاده نشده‌اند. البته این همه ماجرا نیست و قطعا سورپرایزهای جذاب و غافلگیرکننده دیگری برای رویارویی با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

گردآوری: افسانه کیهان فر

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
و غیره که اصلا رونمایی نمیشوند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
ان حزب الله هم الغالبون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
بهترینشون خرمشهره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
اگر با موشک های تکنولوژی بر گرفته از روس و کره شمالی موفق بود الان روسیه پیروز اکراین بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
چند روز پیش کره جنوبی از موشک بالستیک هیونمو-5، که قادر به حمل یک کلاهک با وزن 8 تا 9 تن است، رونمایی کرد. این موشک سرعتی برابر با 10 ماخ داشته و حداکثر برد آن 3000 کیلومتر است. هیونمو ۵ بزرگترین سر جنگی را در میان موشک‌های بالستیک عملیاتی جهان دارد. هیونمو به معنی لاک پشت سیاه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
... الان دفاع مهمه اونی که بهتر دفاع کنه برنده میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
وزن کل موشک 36 تن بوده و مجهز به موتور دو مرحله ای سوخت جامد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
هشت نوع واکسن ایرانی برای کرونا ساخته شد بفرمایید کدومش مجوز گرفت؛)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
مجوز گرفتن همشون اتفاقا منتها دیگه کل مردم به صورت اضطراری توسط سینوفارم واکسینه شدن واسه همین تولید واکسن ایرانی دیگه به صرفه نبود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
راستی از کرونا یاب چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
تا مثل غزه نشدیم، برای ساختن بمب اتمی اقدام کنید، ، دیگه تغییر دکترین و ساخت بمب چه فایده داره، نوش دارو بعد از مرگ سهراب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
بنازم
یه زمانی میگفتند ماکته، فتوشاپه و ...
خدا را شکر
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات