باز هم هریس در نظرسنجی‌ها از ترامپ جلو افتاد

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد کامالا هریس با اختلافی بسیار اندک در مقابل دونالد ترامپ پیشتاز است.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۵۹
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ 08 October 2024
|
830 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 46 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با 43 درصد پیشتاز است.

در این نظرسنجی 4 روزه، مشخص شد که ترامپ که در نظرسنجی اواخر ماه سپتامبر با 6 درصد از هریس عقب تر بود، فرد مطلوبی برای حل مشکلات اقتصادی است و برخی رای دهندگان ممکن است تحت تاثیر این ادعای ترامپ قرار گیرند که مهاجران غیرقانونی مستعد ارتکاب جنایت هستند.

نتایج دیگر این نظرسنجی که حاشیه خطای آن 3 درصد است، نشان می دهد شرکت کنندگان در نظرسنجی، اقتصاد را مهم ترین موضوع کشور می دانند و حدود 44 درصد گفتند ترامپ دیدگاه بهتری درباره هزینه های زندگی دارد در حالی که 38 درصد هریس را فرد مناسبی در این باره می دانند.

علاوه بر این، در میان موضوعات اقتصادی که رئیس جمهور بعدی آمریکا باید به آن توجه کند، 70 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند هزینه های زندگی باید مهم ترین فاکتور باشد. در حالی که درصد کمی از این افراد بازار شغلی، مالیات یا آنچه که افراد را از نظر مالی تقویت می کند، انتخاب کردند. ترامپ در هر یک از این موارد از حمایت بیشتری نسبت به هریس برخوردار است، گرچه 42 درصد رای دهندگان فکر می کنند هریس نامزد بهتری برای حل شکاف بین آمریکایی های مرفه و طبقه متوسط است، و 35 درصد چنین دیدگاهی درباره ترامپ دارند.

حدود 35 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، تصریح کردند که با این اظهارات ترامپ که گفته بود مهاجران غیرقانونی تهدیدی برای امنیت عمومی هستند، موافقند. در حالی که 41 درصد با آن مخالف بودند.

این در حالی است که ترامپ در تمام کمپین های انتخاباتی خود در یک سال گذشته، به موضوع مهاجران غیرقانونی و ارتکاب جرم توسط آنها به طور ویژه ای پرداخته است.در حالی که اطلاعات کمی درباره وقوع جرم توسط مهاجران وجود دارد، مطالعات نشان می دهد مهاجران بیشتر از آمریکایی های بومی، مرتکب جرم و جنایت نشده اند.

گفتنی است هریس از زمان ورود به عرصه رقابت ها پس از کناره گیری جو بایدن، در تمام 6 نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ایپسوس از ترامپ جلوتر بوده است. در آخرین نظرسنجی انجام شده هریس با 47 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد پیشتاز بود.                

همچنین براساس این نظرسنجی، 55 درصد نسبت به توانایی های ذهنی هریس برای انجام وظایف ریاست جمهوری اطمینان دارند در حالی که 46 درصد چنین عقیده ای درباره ترامپ دارند.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟