قدم‌های هزار خنجر چه بوده است؟

کمیل خجسته
کد خبر: ۱۲۶۴۹۷۸
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹ 12 October 2024
|
1636 بازدید
 
این متن از قدم دوم شروع می‌شود؛ آنجا که نتانیاهو درباره جنگ غزه سه هدف را اعلام کرد: ۱. تسخیر غزه ۲. حذف حماس ۳. آزادی اسرا!اما او نه تنها به هیچ کدام از اهدافش نرسید بلکه در این چند روز، از این مناطق حمله راکتی به سرزمین‌های اشغالی شد و از آن مهمتر اینکه بنا به اعلام رسمی همچنان ۲۰۰ اسیراسرائیلی در دست رزمندگان حماس در غزه باقی مانده ‌است.
 
قدم سوم هزار خنجر از آن حزب‌الله بود. آن‌ها ابتدای طوفان‌الاقصی، مرزهای شمالی اشغالی را زیر آتش گرفتند و پایگاه‌های جاسوسی و راداری شمال را از کار انداختند. با توسعه آتش کشتار از سوی رژیم، حزب‎الله هم برد آتشش را بیشتر کرد. اقدامات حزب‌الله جدا از کور کردن شمال نسبت به جنوب لبنان دو کار مهم دیگر هم کرد. اول اینکه تمرکز رژیم را از غزه پرت کرد و دوم اینکه حملات حزب‌الله موجب شد تا شهرک‌های شمالی از سکنه خالی شود.از این رو و بنا به آمار رسمی خود آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار نفر از شهرک‌های شمال خارج شده‌اند و امروز اسرائیل با پدیده‌ای به نام آواره اسرائیلی روبرو شده است.نتانیاهو خودش اعلام کرد که آن‌ها سید حسن را زدند چون راه برگرداندن ساکنان به شهرک‌های اشغالی در ترور سید بود. اما چه شد؟ از فردای شهادت سید حسن، برد موشک‌های حزب‌الله بیشتر شد؛ تعدادشان هم. حالا برخلاف ایده‌ی رژیم مبنی بر اینکه با زدن چارت فرماندهی حزب‌الله، ماشین مقاومت در شمال خاموش می‌شود؛ این حرف آیت‌الله خامنه‌ای درست از آب درآمد که حزب‌الله وابسته به افراد نیست و سازمان حزب‌الله سرنوشت این منطقه را رقم خواهد زد.
 
قدم‌های هزار خنجر چه بوده است؟یا اینکه نقشه امروز را چگونه ببینیم؟
قدم چهارم را هم آقای نتانیاهو در سازمان ملل گفت. «اینکه ایران از شش جهت به اسرائیل در حال تهاجم است.» ایران، لبنان، یمن، عراق، فلسطین و در نهایت سوریه خطوط مختلف تهاجم‌ شش‌جانبه به سمت سرزمین‌های اشغالی است. اسرائیلی که می‌خواست با تئوری حمله به سراختاپوس، ایران را از بین ببرد حالا مشغول دفاع‌ازخوددرون‌سرزمین‌های‌اشغالی است.
 
 این متن با توجه دادن به قدم اول پایان می‌پذیرد که همان حرف نتانیاهو است که گفت «اسرائیل در حال دفاع از موجودیت خود است.» طوفان‌الاقصی دو ضربه کاری بزرگ به رژیم زد. ضربه اول این بود که #بازدارندگی‌ اش از بین رفت و اسرائیل بعد از هفتاد سال حیاتش، حالا برای اولین بار درون سرزمین‌های اشغالی در حال دفاع از خود شد و آنچنان ناامن شد که بنا به آمار ۱ میلیون و دویست هزار نفر از آن #خارج شده‌اند و حدود ۵۰۰ هزار نفر از آنان حدود یکسال است که به این سرزمین بر‌نگشته‌اند. دومین ضربه اصلی این بود که اسرائیل سنگ بنای مشروعیت جهانی‌اش بر ماجرای هولوکاست بود و حالا اسرائیل خود بزرگترین هولوکاست عالم را ایجاد کرده است. امروز آن‌ها #مشروعیتشان در نزد افکار عمومی جهان مثل یخ در حال ذوب شدن است. آن‌طور که دیگر حتی مکرون اعلام می‌کند که باید اسرائیل تحریم شود.
 
حالا معلوم می‌شود که مقاومت نقشه‌ای دارد که آرام، صبورانه و تدریجی گام‌هایش را عملیاتی می‌کند و هر ضربه‌اش بحرانی عمیق درون سرزمین‌های اشغالی ایجاد می‌کند و برعکس، رژیم اگرچه که شلوغ‌کاری میدانی و رسانه‌ایش پر حجم است اما اقداماتش پاسخگوی اهدافش نیست.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟