سرقت‌های پسر یک برج‌ساز برای هیجان

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۲موبایل‌قاپ حرفه‌ای در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت خبر داد‌.موبایل‌قاپ اتوبان همت که فیلم سرقتش جنجالی شده بود، در این طرح بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۳۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ 15 October 2024
|
1037 بازدید
سرقت‌های پسر یک برج‌ساز برای هیجان
 
به گزارش «تابناک» به نقل از جام‌جم، سردارعلی ولی‌پور گودرزی درحاشیه طرح دستگیری موبایل‌قاپان گفت: در۲۴ساعت گذشته ۱۲سارق حرفه‌ای قاپ‌زن که در معابر مختلف تهران موبایل‌قاپی می‌کردند، دستگیر شدند. وی با اشاره به کشف ۵۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه از مخفیگاه‌های این سارقان اعلام کرد که چهار مالخر نیز شناسایی ودستگیر شدند.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد که همه تلاش ما بازگرداندن تمام اموال مسروقه به دست مالباختگان است. وی با اشاره به این‌که موبایل‌قاپ اتوبان شهید همت نیز در طرح اخیر پلیس آگاهی دستگیر شده است، افزود: چندی پیش فیلمی از یک موبایل‌قاپی در اتوبان همت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که امروز همکاران من موفق به دستگیری این سارقان شدند. روش کار این باند این طور بود که دو نفر با موتورسیکلت جلومی‌رفتند و اقدام به سرقت می‌کردند.همچنین یک نفرهم ازعقب آنها را مراقبت واسکورت می‌کرد تا در صورت نیاز به کمک آنها برود که هر سه نفر دستگیر شدند.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد اموال قیمتی خود را حتی در خودروها نیز به نمایش نگذارند.ولی‌پور گودرزی اضافه کرد با همکاری قوه قضاییه مقرر شده این سارقان نتوانند با وثیقه آزاد شوند و تا پایان زمان حبس خود در زندان بمانند.

ماجرای دزدی دردسرساز اتوبان همت
فیلم سرقت‌شان، درفضای مجازی دست به دست چرخید.انگار سکانس‌های زورگیری معروف اتوبان نیایش داشت تکرار می‌شد. پسری جوان که در روز روشن و درترافیک، درخودرو رابازمی‌کند، گوشی آیفون دخترجوان رامی‌قاپد وترک موتور همدستش می‌نشیند و متواری می‌شود. پسری که حتی برای این سرقت ترسناکش نقاب به چهره نزده بود، با خونسردی تمام گوشی آیفون ۱۴دختر جوان رادراتوبان همت سرقت کرد.این سارقان که انتشار صحنه‌های سرقت‌شان درفضای مجازی بازتاب زیادی داشت، درعملیات پلیس آگاهی دستگیر شدند. آنها درگفت‌وگو با خبرنگار ما از ترس و وحشت‌شان پس ازانتشار کلیپ سرقت گفتند.بهراد که دزد اصلی است و۲۲ سال دارد توضیحاتی در رابطه با سرقتش می‌دهد:
 
چند وقت است که دزدی می‌کنی؟
چند بار درنوجوانی به جرم سرقت دستگیرشدم وبه زندان رفتم. هفت سال برایم زندان بریدند. بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایم را از سر گرفتم.
 
با چه شگردی سرقت می‌کردی؟
معمولا در خیابان‌ها گشت می‌زدم و افرادی را که در حال صحبت با گوشی تلفن همراه‌شان بودند، شناسایی می‌کردم. بعد از آن در یک چشم به هم زدن گوشی را از دستشان می‌قاپیدم و فرار می‌کردم. فرقی هم نداشت که طعمه‌ در خودرو باشد یا پیاده.
 
خودتان فیلم سرقت‌تان را دیده‌اید؟
بله. آن روز که از آن دختر سرقت کردیم هرگز فکرش را نمی‌کردیم فیلم سرقت‌مان منتشر شود. بعد از این‌که فیلم سرقتم را دیدم، وحشت کردم. تا مدت‌ها با همدستم درخانه ماندیم. حتی بیرون هم نمی‌رفتیم. می‌خواستیم از ایران برویم اما شرایطش را نداشتیم. مادر من و پدر شریکم مریض بودند و باید کنارشان می‌ماندیم. ولی من گریم کردم. دندان‌هایم را کامپوزیت کردم و پوستم را کشیدم تا شناسایی نشوم.
 
چرا بدون ماسک و نقاب دست به سرقت زدی؟
از روی حماقت. من یک بیماری روانی دارم که گاهی اوقات کنترل رفتارم را از دست می‌دهم و بعد یادم نمی‌آید چه‌کار کردم. چیزی مثل فراموشی. لحظه سرقت اتوبان همت هم اصلا یادم نبود که ماسک و نقاب بزنم. یعنی چیز زیادی از آن سرقت یادم نیست. فقط بعدا که فیلم را دیدم فهمیدم چه حماقتی کردم.
 
چند سرقت با این شیوه انجام داده‌ای؟
یادم نمی‌آید چند تا بود. ولی بعد از انتشار فیلم، دیگر دزدی انجام ندادیم، چون ترسیده بودیم.
 
گوشی‌های سرقتی را چند می فروختید؟
حدود ۹میلیون تومان.

سرقت‌های پسر یک برج‌ساز برای هیجان

بار اول است که دستگیر می‌شوی؟
بله و خیلی پشیمانم. هرگز تصورش را نمی‌کردم که روزی کارم به کلانتری بکشد. ولی برای تجربه یک لحظه هیجان، زندگی خوبی که داشتم، نابود شد.
 
چه شد که تبدیل به یک سارق شدی؟
من وضع مالی خوبی دارم. پدر و مادرم برج‌ساز هستند و من هم با آنها کار می‌کنم. در رشته کامپیوتر درس می‌خوانم. مسلط به زبان انگلیسی هستم. ولی همه چیز از یک هدیه شروع شد. بعد از آن تبدیل به یک سارق شدم.
 
چه هدیه‌ای؟
پدرم برای روز تولدم یک موتور گران‌قیمت خرید که سرعت بسیار بالایی دارد. بعد از این هدیه با دوستانم که در مهمانی‌های شبانه با آنها آشنا شده بودم، به خیابان رفتیم تا دور دور کنیم. ولی دوستانم حین موتوسواری دست به موبایل‌قاپی زدند. بعد از آن از من خواستند وارد گروه‌شان شوم. من هم از این کار خوشم آمد و تبدیل به سارق شدم.
 
چطور سرقت می‌کردید؟
موبایل‌قاپی یا گردنبند‌قاپی می‌کردیم. فقط هم از زنان سرقت می‌کردیم. معمولا ظهر یا بعدازظهر برای دزدی به خیابان‌های شمال پایتخت می‌رفتیم.
 
گوشی‌ها را چند می‌فروختید؟
گوشی‌های آخرین مدل آیفون و سامسونگ را در جنوب تهران بین ۲۰تا۳۰میلیون تومان می‌فروختیم و پولش راتقسیم می‌کردیم. البته من نیازی به این پول نداشتم. ولی باز سهمم را می‌گرفتم.
 
چرا لقب رخ ژاپنی را برای خودت انتخاب کردی؟
این روزها فرهنگ کره وژاپن خیلی مد شده است.همه جوانان ونوجوانان سعی درتقلید از این فرهنگ دارند.من هم وقتی سرقت‌هایم را شروع کردم، تصمیم گرفتم برای خودم اسم و لقبی انتخاب کنم. می‌خواستم خاص باشم. برای همین رخ ژاپنی را انتخاب کردم. چون ابهت دارد و از فرهنگ محبوب ژاپن می‌آید.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟