تاکید رئیس پلیس آگاهی بر استفاده از نرم‌افزارهای جدید چهره‌نگاری

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های ژنتیکی از صحنه‌های وقوع جرم باید به صورت علمی پیگیری شود، گفت: نرم افزارهای چهره‌نگاری جدید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی باید موردبهره برداری قرار گیرد تا شاهد ارتقای کشف علمی جرم درجامعه باشیم.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۵۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰ 15 October 2024
|
499 بازدید

لزوم استفاده از نرم‌افزارهای جدید چهره‌نگاری برای ارتقای کشف جرم

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمد قنبری اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف و دسترسی به مجرمان باید به سمت اقدامات علمی حرکت کنیم، چراکه امروزه در دنیا توسعه نیروی انسانی بدون توجه به فناوری‌های هوشمند معنایی ندارد و باید گفت که در این خصوص اقدامات اولیه خوبی در پلیس انجام شده است.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های ژنتیکی از صحنه‌های وقوع جرم باید به صورت علمی پیگیری شود، افزود: نرم افزارهای چهره‌نگاری جدید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا شاهد ارتقای کشف علمی جرم در جامعه باشیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید بر کنترل مجرمان با استفاده از سامانه‌های هوشمند گفت: تیم‌های بررسی صحنه جرم باید آموزش‌های تخصصی و به روز را ببینند و این موضوع رسیدگی به پرونده‌ها و کشف جرایم کمک مطلوبی حاصل شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری‌های بین‌المللی با سایر کشورها در حوزه تحقیقات جنایی و انتقال دانش و تجربه تصریح کرد: کارشناسان در سمینارها و همایش‌های بین‌المللی مشارکت داشته باشند که لازم است در این رابطه با اینترپل نیز هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

سردار قنبری با اشاره به ایجاد روابط راهبردی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: از ظرفیت مراکز دانشگاهی استفاده و ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی از سراسر کشور احصاء و پیگیری شود تا با استفاده از آنها درجهت پیشبرد اهداف سازمانی اقدامات مؤثری به عمل آید.

وی عنوان کرد: حرکت شتابان کشف علمی جرایم و همکاری‌های بین‌المللی با سایر کشورها در حوزه انتقال دانش و تجربه در دستور کار پلیس است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟