مشاور و دستیار رهبری در بزرگترین اجتماع نخبگان کشور مطرح کرد:

جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند/ باید از ایده محوری به سمت مسئله محوری حرکت کنیم/ مقام معظم رهبری حتی در اوج تقابل با دشمن صهیونیستی جلسه با نخبگان را لغو نکردند/ اقتدار کشور با توجه به نخبگان علمی‌ و دانشگاهی به دست می آید و به بازدارندگی منتهی می شود

کد خبر: ۱۲۶۶۰۸۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 16 October 2024
|
494 بازدید

جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند/ باید از ایده محوری به سمت مسئله محوری حرکت کنیم/ مقام معظم رهبری حتی در اوج تقابل با دشمن صهیونیستی جلسه با نخبگان را لغو نکردند/ اقتدار کشور با توجه به نخبگان علمی‌ و دانشگاهی به دست می آید و به بازدارندگی منتهی می شود

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان، جوانان نخبه و دانشگاهی را، راه میانبر برای توسعه کشور خواند و تاکید کرد: حرکت از ایده محوری به مسئله محوری هدف بزرگی است که در صورت تحقق آن می توان بسیاری از ظرفیت های بزرگ کشور را فعال کرد و قدمی بزرگ را برای رسیدن به قدرت علمی در جهان برداشت.

دکتر محمد مخبر امروز در این اجتماع بزرگ نخبگانی، راهبرد مقام معظم رهبری را توسعه علمی در کشور دانست و گفت: عمق راهبردی رهبری نهضت خیزش علمی در عرصه های مختلف است و اگر در عرصه علمی نتوانیم به درجه عالی برسیم ضرر خواهیم کرد. 
وی تاکید کرد: حتی در قدرت نظامی آنچه که دشمن از آن می ترسد صرفا تعداد موشک های ما نیست؛ بلکه تسلط ما بر علم و توانایی تولیدات نظامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مقام معظم رهبری حتی در اوج تقابل کشور با دشمن صهیونیستی نیز جلسه با نخبگان را لغو نکردند و همین موضوع نشان می‌دهد که اقتدار کشور با توجه به نخبگان علمی‌ و دانشگاهی به دست می آید و به بازدارندگی منتهی می شود. 
دکتر مخبر ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: باید به ساختار علمی کشور جهت بدهیم و نخبگان باید با ظرفیت های عظیم این سرزمین آشنا شوند و در مسیر توسعه آنها حرکت کنند.

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری تاکید کرد: اینگونه رویداد ها باید در تمام فصول انجام شود. باید بدانیم در کدام کشور زندگی می کنیم و چه ظرفیت هایی داریم و به شدت به فعالیت موثر نخبگان نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی از ظرفیت های توسعه کشور نظیر نفت و گاز، دسترسی به دریا، معادن و فلزات اظهار داشت: ما در کشور یک مثلث داریم که یک ضلع آن آسیب ها ، ضلع دیگر ابزار حل مسأله و جهت دیگر این مثلث ظرفیت ها قرار دارد. عمده این مسائل می تواند توسط نخبگان و با بهره گیری از ظرفیت ها برطرف شوند.
دکتر مخبر در ادامه با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم تمامی مسائل توسط دولت حل شود، تاکید کرد: امروز پلتفرم ها و فضای الکترونیک به عرصه ای برای تنظیم گری و رشد استعدادهای جوان تبدیل شده و ایده های تک تک شما می تواند به ظرفیتی بزرگ برای کشور تبدیل شود.
گفتنی است دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با عنوان «راهی شو» با حضور هزار جوان نخبه بصورت حضوری و ۱۱هزار نفر بصورت آنلاین بطور رسمی در محل پژوهشگاه نیرو آغاز شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟