معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با تابناک:

۲۳.۵میلیارد ليتر بنزین در کشور مصرف شد

گروه استان‌ها- معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۳.۵ میلیارد ليتر بنزین در کشور مصرف شده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۲۱۶
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 17 October 2024
|
447 بازدید
۲۳.۵میلیارد ليتر بنزین در کشور مصرف شد
 
محمدصادق عظیمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک بوشهر اظهار داشت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور از عوامل اساسی هدررفت سوخت بویژه بنزين است و باید راهکاری انديشيده شود.
وی افزود: بر اساس آمار موجود، حدود ۵۱ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، فرسوده است و نوسازی ناوگان، گامی در بهبود مصرف سوخت بویژه بنزین و گازوییل و سی‌ان‌جی است.
 
معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: افزایش تولید بنزین از ماموریت‌های وزارت نفت در برنامه هفتم توسعه است و پیش‌بینی‌ها و تمهيدات لازم انجام شده است.
 
عظیمی‌ فر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۳.۵ میلیارد ليتر بنزین در کشور مصرف شده است که سال گذشته در مدت مشابه، ۲۲ ميليارد لیتر بنزین مصرف شده بود.
 
وی اضافه کرد: اکنون روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که بخش زیادی از بنزین مصرفی، در داخل کشور تولید می‌شود.
 
مدير عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابراز داشت: در برنامه هفتم توسعه، تولید روزانه ۱۳۰ ميليون لیتر بنزین هدف‌گذاری شده که سبب می‌شود بالاتر از مصرف روزانه، تولید داشته باشیم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟