منتظر سرمای زمستانی باشید؛ سرما به تهران می‌رسد؟

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه (۲۷ مهر) کاهش دما برای شمال غرب سواحل دریای خزر، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۶۲۸۴
|
۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ 18 October 2024
|
935 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از همشهری ‌آنلاین؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «همراه با کاهش دما در این مناطق وزش باد شدید نیز رخ می دهد.»

فریبا گودرزی افزود: «شنبه (۲۸ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، مازندران، شمال و شرق زنجان، شمال البرز و شمال غرب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است.»

گودرزی ادامه داد: «این وضعیت در همین مناطق تا روزهای پایانی هفته آتی ادامه دارد و با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته بارش باران شدیدتر می‌شود. دمای هوا به طورقابل ملاحظه هوا سرد خواهد شد.»

امروز (۲۷ مهر) رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سبب صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی شده‌است. اثر مخاطره‌این این هشدار شامل احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: «از جمعه (۲۷ مهر) تا دوشنبه (۳۰ مهر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی دامنه‌های مثل مرکزی و جنوبی البرز برای بعد از ظهر و شب‌ها ورزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که با کاهش کیفیت هوا همراه است. استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی و غرب خوزستان نیز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق با کاهش کیفیت هوا روبه رو می‌شوند.»

بیشینه دمای تهران امروز (۲۷ مهر) ۲۹ درجه سانتی‌گراد است و با آغاز هفته کاهش دما را تجربه می‌کند. به طوری دمای تهران شنبه (۲۸ مهر) ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌شود و دوشنبه (۳۰ مهر) به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد. بارش پراکنده در ارتفاعات تهران نیز رخ می‌دهد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟