مومنی: انتخاب استانداران طبق شعار وفاق ملی انجام شد

وزیر کشور گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۳۸۶
|
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ 23 October 2024
|
526 بازدید
|
۴

اسکندر مومنی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتخاب استانداران گفت: استانداران بر اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت منتخب می‌شوند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وی تأکید کرد: جز یکی، دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که کار آسانی نبود.

وزیر کشور گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.

مومنی اظهار کرد: این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

وزیر کشور گفت: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است. مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود.

مومنی بیان کرد: همسایگان نیز ملزم به مراقبت از مرزهای خود و کنترل نسبت به آن هستند.

وی اظهار کرد: بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان یعنی وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

وزیر کشور همچنین یادآور شد: قانون سازمان ملی مهاجرت که در برنامه هفتم برای آن مکلف شده‌ایم، تدوین و تقدیم دولت شده و به مجلس می‌رود؛ بنابراین شاید دیگر خلاء قانونی نداشته باشیم، اما پراکندگی مسئولیت، اختیارات و سیاست‌گذاری‌ها را داریم که قانون ملی مهاجرت این‌ موارد را یکپارچه می کند.  

وزیر کشور تاکید کرد: گفته می‌شود ایرانی‌ها کارهای سخت انجام نمی‌دهند، اما در معدن طبس دیدیم ۱۷۰۰ کارگر ایرانی در اعماق زمین کار می‌کردند.

وی افزود: صرفا با سازوکارهای سلبی نمی‌شود و حتما باید موضوعات و قوانین مرتبط به کار و اشتغال اتباع را به صورت یکپارچه مورد توجه قرار بدهیم. هر چند در حال حاضر با انباشت مهاجران مواجه هستیم و امیدواریم با تصویب این قانون و در برنامه‌ای میان‌مدت ساماندهی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

مومنی همچنین درباره انتصاب سایر استانداران اظهار کرد: امروز قرار بود چند استاندار معرفی کنیم ولی آقای رئیس جمهور در سفر هستند و امکان این کار وجود ندارد، اما در کل هفته‌ای ۵ تا ۶ استاندار در برنامه معرفی خواهیم داشت.

وزیر کشور یادآور شد: احتمالاً ظرف چند هفته دیگر اکثریت استانداران منصوب شوند.

ادامه دارد ...

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
پس این وفاق خودخوانده تان باشد از مردم دیگر انتظار شرکت در انتخابات نداشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
تقسیم ارث و میراث. دلم می سوزد واسه ایران عزیز که ملاک تقسیم شد قوم گرایی و نه شایسته سالاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
مثل اینکه جناب وزیر ، اطلاعات قبلی را ندیده اند : سرکار خانم حمیرا ریگی اولین فرماندار زن اهل سنت بوده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
وفاقی وجود ندارد این یک پیمان شکنی است . اینها که انتخاب کردی بعدا برای پزشکیان مشکل درست خواهند کرد .
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات