بازار ارز در انتظار تکرار تجربه مداخله بازارساز می‌شود

درحالی‌که بازار ارز با التهاب شدید روبروست، که تجربه کاهش قیمت ارز با ورود بازارساز طی سال‌های گذشته وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۱۰
|
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 23 October 2024
|
1030 بازدید

بازار ارز در انتظار تکرار تجربه مداخله بازارساز

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس؛ افزایش نرخ ارز در بازار به طور غیرمستقیم منجر به رشد هزینه زندگی مردم می‌شود.

طی دو هفته گذشته قیمت دلار در بازار از ۵۹ هزار تومان به ۶۷ هزار تومان افزایش‌یافته و باعث رشد فاصله نرخ بازار با نرخ نیما شده است.

در سال‌های گذشته نیز با افرایش ریسک‌های سیاسی، نرخ ارز بالا رفته و بازارساز با مداخله مستقیم و غیرمستقیم این نوسانات را مدیریت کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط فعلی کشور با مشکل تأمین ارز مواجه نبوده و ذخایر بانک مرکزی همه نیازهای ارزی کشور را پاسخ می‌دهد. طبق شنیده‌ها بانک مرکزی امروز جهت کنترل نوسانات در بازار ارز مداخله خواهد کرد.

سال گذشته نیز با افزایش قیمت دلار از ۴۸ هزار تومان تا ۵۷ هزار تومان، بازارساز با عرضه درهم در بازار دبی و عرضه دلار در بازار تهران و هرات توانست قیمت دلار  را تا ۵۰ هزار تومان کاهش دهد.

یکی از مشکلاتی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران به وجود آورده منجر به کمبود اسکناس ارز خارجی شده است. همین مسئله نیز باعث شکل‌گیری التهاب در بازار می‌شود.

کارشناس اقتصاد ایران صادق محبی در گفت‌وگویی می‌گوید که نوسان در بازار ارز مربوط به شرایط منطقه‌ای است و بانک مرکزی نباید در بازار دخالت کند.
کارشناس دیگر اقتصاد ایران محمد بیات معتقد است با توجه تأثیر افرایش نرخ ارز بر زندگی مردم، بانک مرکزی باید هرچه سریع‌تر در بازار مداخله کند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازارساز باید علاوه بر مداخله غیرمستقیم در بازار دبی و هرات، با عرضه ارز در بازار تهران به‌صورت مستقیم به بازار ورود کند تا التهاب در بازار به حداقل ممکن برسد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات