جنايتكار اعدامي تحت تعقيب

رضا- 36 ساله- اوايل فروردين 80 زن جواني به نام طاهره را به قتل رساند و جسدش را در بيابان‌هاي اطراف سمنان دفن كرد. وي يك سال پس از قتل با رديابي‌هاي كارآگاهان جنايي تهران دستگير شد و در اعترافاتش گفت...
کد خبر: ۱۶۹۳۱۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴ 08 June 2011
|
12188 بازدید
ایران: قاضي اجراي احكام دادسراي جنايي تهران براي شناسايي و دستگيري قاتل فراري از مردم كمك خواست.

رضا- 36 ساله- اوايل فروردين 80 زن جواني به نام طاهره را به قتل رساند و جسدش را در بيابان‌هاي اطراف سمنان دفن كرد. وي يك سال پس از قتل با رديابي‌هاي كارآگاهان جنايي تهران دستگير شد و در اعترافاتش گفت: حدود يك سال قبل با طاهره كه مربي آموزشگاه رانندگي بود، آشنا شدم. او از همسرش طلاق گرفته و دو فرزند نيز داشت. پس از مدتي در حالي كه قرار ازدواج گذاشته بوديم، يك دستگاه خودروي پيكان برايش خريدم اما يك روز كه به خانه‌ام آمده بود، گفت از ازدواج با من منصرف شده و فقط به خاطر اين كه براي خريد خودرو پول كافي نداشته، با من طرح دوستي ريخته است.

در حالي كه از شنيدن حرف‌هايش بشدت ناراحت شده بودم، به شوخي يك بالش برداشته و روي صورتش گذاشتم اما ناگهان متوجه شدم ديگر نفس نمي‌كشد و خفه شده است. بنابراين جسدش را در صندوق عقب خودرواش گذاشته و به بيابان‌هاي اطراف سمنان برده و دفنش كردم. بعد هم خودرو را فروختم و تمام پولش را برايش خيرات كردم تا اين كه پس از يك سال دستگير شدم.

متهم پس از محاكمه در شعبه 1602 سابق دادگاه جنايي تهران با درخواست پدر و مادر و فرزندان مقتول به قصاص محكوم شد اما براي اجراي حكم اعدام، اولياي دم ‌بايد مبلغي را به عنوان تفاضل ديه مي‌پرداختند.



           مقتول                            قاتل در حال بازسازی صحنه قتل


بدين ترتيب رضا حدود 6 سال در زندان ماند تا اين كه فرزندان مقتول با دريافت ديه، از قصاص قاتل گذشت كردند. بنابراين در سال 87 مرد اعدامي با سپردن وثيقه 20 ميليون توماني، از زندان آزاد شد اما چند ماه بعد كه پدر و مادر مقتول براي پرداخت تفاضل ديه و درخواست اجراي حكم قصاص به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران رفتند، متوجه شدند رضا از زندان آزاد شده است. بنابراين طي شكايتي، خواستار دستگيري قاتل شدند اما تاكنون و با گذشت 3 سال از اين ماجرا، مرد اعدامي همچنان متواري است.

قاضي جمشيدي، سرپرست اجراي احكام دادسراي جنايي تهران نيز با درخواست چاپ عكس بدون پوشش قاتل فراري، از مردم خواست چنانچه از مخفيگاه او اطلاعي دارند، موضوع را به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران با شماره تلفن 66640620 اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟