حضور همزمان دو هیأت ایرانی و صهیونیستی در مجلس آلمان

هیأت پارلمانی رژیم صهیونیستی به محض آگاهی از حضور هیأت ایرانی نامه ای اعتراض آمیز را خطاب به مرکل صدر اعظم آلمان، وزیر خارجه این کشور، رئیس مجلس آلمان و مسئول کمیته دفاعی مجلس آلمان نوشته و در آن به دعوت هیأت ایرانی به آلمان اعتراض می کنند...
کد خبر: ۱۷۵۲۷۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶ 06 July 2011
|
12269 بازدید
|
سرویس بین الملل ـ بر پایه خبری که رسانه های آلمانی منتشر کرده اند، هیأت های پارلمانی ایران و رژیم صهیونیستی همزمان میهمان مجلس آلمان بوده اند.

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته، هنگامی که هیأت پارلمانی رژیم صهیونیستی متشکل از اعضای کمیته روابط خارجی و کمیته دفاع کنیست خود را برای دیدار با نمایندگان مجلس آلمان آماده می کردند، متوجه شدند که در همان زمان، هیأتی از پارلمان ایران نیز قصد دیدار با نمایندگان مجلس آلمان را دارند.

بنا بر این گزارش، هیأت پارلمانی رژیم صهیونیستی به محض آگاهی از حضور هیأت ایرانی نامه ای اعتراض آمیز را خطاب به مرکل صدر اعظم آلمان، وزیر خارجه این کشور، رئیس مجلس آلمان و مسئول کمیته دفاعی مجلس آلمان نوشته و در آن به دعوت هیأت ایرانی به آلمان اعتراض می کنند. جالب اینکه در هیأت پارلمانی رژیم صهیونیستی، شائول موفاز، وزیر اسبق دفاع هم حضور داشته؛ کسی که تا 9 سالگی در ایران زندگی کرده است.

بنابراین، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان ـ که از اعضای حزب دمکرات مسیحی آنجلا مرکل صدر اعظم این کشور نیز هست ـ سریع بیانیه ای در این باره تنظیم کرد و در آن درباره ادعاهای صهیونیست ها توضیحاتی داد.

وی در این بیانیه تصریح کرد که تحریم ایران، شامل تحریم گفت وگو با مقامات ایرانی نیست. پولنز همچنین در این ارتباط ادامه داد: به نظر من، هیچ تعارضی بین تحریم ها و گفت وگو با مقامات ایرانی نیست. با این حال، وی برای راضی نگه داشتن صهیونیست ها اظهار داشت که وی و اعضای مجلس آلمان با رویکرد انتقادی با مقامات مجلس ایران دیدار داشته اند.

گفتنی است، روابط اقتصادی ایران با آلمان از گسترده ترین روابط تجاری ایران با یک کشور اروپایی است؛ بنابراین، تلاش برای کاهش این روابط، یکی از دغدغه های همیشگی صهیونیست ها در سالیان اخیر بوده است.

از سوی دیگر، آلمان هم کشوری است که به دلیل محکومیت اعمال نازی ها علیه یهودیان، همواره بیشترین فشار را از ناحیه صهیونیست ها تحمل کرده و از جمله کشورهایی است که به مناسبت های گوناگون، بیشترین غرامت را به بازماندگان یهودی جنگ جهانی دوم پرداخته و همچنان در فشار است تا غرامت های بیشتری به صهیونیست ها پرداخت کند.

البته شکی نیست که آلمان در دوران صدرات آنجلا مرکل، بیشترین همراهی را با سران صهیونیست داشته، ولی دیپلماسی پارلمانی ایران نیز در غیاب وزارت امور خارجه در این چند سال اخیر، تحرکات خوبی را برای چانه زنی با رقبا و مخالفان روابط ایران و آلمان و همچنین برای ایجاد توازن و تعادل با طرف آلمانی به وجود آورده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
شائول موفاز
تا 9 سالگی در ایران بوده .یعنی ایرانی الا صله؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
چه حرفيه؟
تو صحن سازمان ملل هم هر دو هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
بیچاره آلمان تا قیامت باید تاوان کار مبهمی را پرداخت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
جناب آقای لاریجانی چه کسی بایستی پاسخگوی جفنگیات این حضرات باشد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟