شکار دوربین‌هاي مدار‌بسته از سوی دزد تک‌رو

پلیس سی‌ام مرداد‌ماه بود که مخفیگاه آندره را در خیابان زرکش شناسایی کرد و با دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 4 تهران وی دستگیر شد و همان لحظات نخست سرقت دوربین‌های مداربسته را به گردن گرفت.
کد خبر: ۱۸۶۳۰۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲ 27 August 2011
|
4686 بازدید
وطن امروز: دوربین‌های مدار‌بسته که قرار بود امنیت را برقرار کنند خود شکار شدند و به سرقت رفتند. دزد تک‌رو شبانه با خونسردی جلوی بانک‌ها و مراکز می‌رفت و دوربین‌ها را به‌راحتی سرقت می‌کرد.

مرداد‌ماه سال‌جاری نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی به کلانتری 127 نارمک رفت و ادعا کرد دوربین‌ مدار‌بسته یکی از شعبات در خیابان تهران‌نو دزدیده شده است. ماموران در نخستین اقدام به بازبینی فیلم‌های ضبط شده بانک پرداختند و به تصویری از دزد‌ تک‌رو رسیدند.

تصویر‌ها نشان داد که دزد 29 ساله است و ساعت 4:40 بامداد چهارم مرداد‌ماه از دیوار بالا رفته و با کندن دوربین‌های مداربسته مشرف به خیابان گریخته است. ماموران با توجه به شگرد و خونسردی دزد تک‌رو احتمال دادند وی باید بارها به زندان افتاده باشد به‌خاطر همین فرضیه آلبوم مجرمان قدیمی تحت تجسس گرفته و مشخص شد مرد تبهکار «آندره» 29 ساله است که بارها به‌خاطر اعتیاد و نگهداری مواد به زندان افتاده است.

 پلیس سی‌ام مرداد‌ماه بود که مخفیگاه آندره را در خیابان زرکش شناسایی کرد و با دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 4 تهران وی دستگیر شد و همان لحظات نخست سرقت دوربین‌های مداربسته را به گردن گرفت.

وی گفت که دوربین‌ها را پس از سرقت به مرد همسایه که «رازمیک» 41 است می‌فروختم و در ازای هر کدام 30 تا 40 هزار تومان پول می‌گرفتم. پس از غافلگیری رازمیک در خانه‌اش و پیدا شدن دوربین‌های مداربسته، با دستور بازپرس تیمی از پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند تا پرده از جزئیات این تبهکاری بردارند.

آندره در این مرحله جز سرقت از بانکی در تهران به سرقت‌های مشابه از شعبات بانکی در شرق تهران اعتراف کرد و کارآگاهان پی‌بردند وی از بانک‌هایی در خیابان شهید مدنی، سمنگان، گلبرگ‌غربی و نارمک نیز دوربین مداربسته دزدیده است.

وی گفت: اعتیادم شدید است و بی‌پولی موجب شد دوربین‌های مداربسته را سرقت کرده و به رازمیک بفروشم تا پول برای خرید مواد داشته باشم. خریدار دوربین‌ها نیز گفت: این دوربین‌ها را به آشناهایی که در شرکت‌های نصب تجهیزات ایمنی داشتم، فروخته و پول خوبی به جیب می‌زدم.

با توجه به گستردگی این سرقت‌ها از بانک‌ها، مراکز آموزشی، مهد‌کودک‌ها و مدارس مسؤولان این مراکز می‌توانند برای پیگيری ماجرای دزدی‌ها به پایگاه 4 پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟