رسيدگي دوباره به قتل مرد ايراني در ژاپن

پليس ژاپن نتوانست گره از راز اين قتل باز كند و سرانجام حسن و سه مرد كامروني به جرم شركت در درگيري به هفت سال زندان محكوم شدند. يك ماه قبل حسن از زندان آزاد و به ايران بازگردانده‌ شد اما اين پايان ماجرا نبود؛ وقتي اين مرد به ايران بازگشت با شكايت مادر اميد روبه‌رو شد.
کد خبر: ۱۹۵۹۱۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹ 10 October 2011
|
3932 بازدید
شرق: پرونده قتل مرد ايراني كه راز‌ آن هفت سال پيش به دست كارآگاهان ژاپني فاش نشد اين‌بار به بازپرس جنايي تهران سپرده‌شد.

 اين پرونده هفت سال قبل زماني به جريان افتاد كه ماموران پليس توكيو در جريان قتل يك مرد ايراني به نام اميد قرار گرفتند. آن‌طور كه بررسي‌هاي اوليه نشان داد، اميد و شوهرخواهرش وحيد براي كار به ژاپن رفته و در آنجا با ايراني ديگري به نام حسن آشنا شده بودند و باهم زندگي مي‌كردند.

روز حادثه نيز سه مرد ايراني با سه مرد اهل كشور كامرون، درگير شدند و در اين ميان اميد با ضربه چاقو به قتل رسيد. وحيد و حسن در بازجويي‌ها گفتند دوستشان با ضربه چاقوي سه مرد كامروني كشته ‌شده است اما وقتي مردان كامروني بازداشت شدند، فقط اتهام شركت در درگيري را قبول كردند و گفتند چاقويي نداشتند كه بخواهند با آن اميد را بزنند.

به همين دليل، حسن دوباره مورد بازجويي قرار گرفت. او گفت: من همراه اميد و وحيد بودم. دليلي نداشت كه اميد را بكشم. وقتي مردان سياه‌پوست به ما حمله كردند براي اينكه بتوانم از خودم دفاع كنم چاره‌اي جز اينكه چاقو بكشم نداشتم. چاقو را درآوردم اما حين درگيري از دستم افتاد و يكي از سه مرد كامروني آن را برداشت و بر بدن اميد كوبيد.

پليس ژاپن نتوانست گره از راز اين قتل باز كند و سرانجام حسن و سه مرد كامروني به جرم شركت در درگيري به هفت سال زندان محكوم شدند. يك ماه قبل حسن از زندان آزاد و به ايران بازگردانده‌ شد اما اين پايان ماجرا نبود؛ وقتي اين مرد به ايران بازگشت با شكايت مادر اميد روبه‌رو شد. اين زن به دادسراي جنايي تهران مراجعه كرد و گفت از حسن و دامادش وحيد شكايت دارد.

او گفت: من زمان درگيري در محل حادثه نبودم اما وقتي صحبت از شكايت كردم وحيد دامادم از من خواست ديه بگيرم و سكوت كنم فهميدم او مي‌داند قاتل كيست. وقتي پرونده به بازپرس شهرياري داده‌شد، حسن و وحيد مورد تحقيق قرار گرفتند، آنها قتل را انكار كردند اما بازپرس براي بررسي بيشتر پرونده حسن را بازداشت كرد و در اختيار ماموران آگاهي قرار داد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟