دزدهاي مسلح خانه‌هاي شمال تهران دستگير شدند

دقايقي بعد به يك‌باره مرد ميانسال همراه همدستانش با تهديد سلاح من و پسر 16ساله‌ام را وادار به سكوت كرده و با بستن دست و پا و زنداني كردن ما در يك اتاق، وسايل با ارزش از جمله فرش‌هاي نفيس، طلا و جواهرات، پول و... را سرقت كرده و متواري شدند و ما نيز پس از فرار سارقان با كمك يكديگر موفق به گشودن دست و پايمان شديم.
کد خبر: ۱۹۶۱۴۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۳ 11 October 2011
|
3408 بازدید
جام جم: 4 سارق مسلح كه به بهانه خريد اثاثيه منزل با ورود به خانه‌ها با بستن دست و پاي ساكنان، اموال با ارزش را سرقت مي‌كردند در 2 عمليات از سوي ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

3 نفر از متهمان مسلح با هم برادر هستند و سركرده باند نيز يك متهم سابقه‌دار است كه پيش از اين به اتهام سرقت و اخاذي بارها روانه زندان شده است.

چندي پيش زني هراسان با حضور در كلانتري 102 پاسداران با ارائه شكايتي عنوان كرد، براي فروش وسايل منزلش در يك روزنامه آگهي كرده بود و در پي تماس فردي كه خودش را مهندس معرفي مي‌كرد، قرار شد اين فرد در ساعات پاياني شب با حضور در خانه‌اش همه وسايل را خريداري كند.

شاكي افزود: وقتي مرد خريدار همراه 3 جوان وارد خانه شدند، وي عنوان كرد، 3 مرد جوان كارگراني هستند كه براي انتقال وسايل در محل حضور يافته‌اند.

زن مالباخته اضافه كرد: دقايقي بعد به يك‌باره مرد ميانسال همراه همدستانش با تهديد سلاح من و پسر 16ساله‌ام را وادار به سكوت كرده و با بستن دست و پا و زنداني كردن ما در يك اتاق، وسايل با ارزش از جمله فرش‌هاي نفيس، طلا و جواهرات، پول و... را سرقت كرده و متواري شدند و ما نيز پس از فرار سارقان با كمك يكديگر موفق به گشودن دست و پايمان شديم.

در پي اين شكايت پرونده‌اي تشكيل و با دستور قضايي بازپرس پيرگزي در شعبه 9 دادسراي جنايي تهران، موضوع براي رسيدگي تخصصي به اداره يك پليس آگاهي تهران ارسال شد. با شروع تحقيقات و چهره‌نگاري از سارقان مسلح در حالي كه تحقيق در اين زمينه ادامه داشت، 2 فقره شكايت مشابه ديگر به پليس آگاهي ارجاع شد كه نشان مي‌داد، آنها نيز پس از درج آگهي به قصد فروش وسايل منزل در دام تبهكاري سارقان مسلح گرفتار شده‌اند.

با جمع‌بندي اطلاعات و تطبيق چهره فرضي سارقان به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، ردپاي فردي به نام مجتبي(43 ساله) در اين سرقت‌ها شناسايي شد.

تحقيق در ارتباط با سابقه متهم معلوم كرد، مجتبي در سال‌هاي 74 تا 86 بارها به اتهام جرايم مختلف از جمله سرقت و اخاذي دستگير و در زندان تحمل كيفر كرده است.

با به دست آمدن اين سرنخ ،كارآگاهان پليس آگاهي در مرحله بعدي مخفيگاه متهم را شناسايي و با تحت نظر قرار دادن وي در مرحله بعدي 3 همدستش به نام‌هاي عرفان، فرخ و پرويز را شناسايي كردند. با شناسايي متهمان و مخفيگاه آنها دستور قضايي صادر و ماموران در 2 عمليات همزمان متهمان را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها 2 قبضه سلاح كمري همراه مقاديري پول و انواع لوازم به سرقت رفته از مالباختگان را كشف كردند.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران دراين‌باره گفت: در تحقيقات اوليه معلوم شد، 3 همدست سركرده باند با يكديگر برادر هستند كه پس از سرقت مدتي را در يكي از شهرهاي غربي كشور مخفي مي‌شوند. محمديان افزود: متهمان اعتراف كردند، پس از مشاهده آگهي فروش اثاثيه در جرايد در تماس تلفني و كسب اطلاعات لازم و معرفي خودشان به عنوان دكتر و مهندس وارد اين محل‌ها شده و با بستن دست و پاي ساكنان خانه‌ها اموالشان را سرقت مي‌كردند. رئيس پليس آگاهي تهران تصريح كرد: اين متهمان در حالي دستگير شدند كه قصد داشتند ساعتي بعد به يك خانه ديگر در شمال تهران دستبرد بزنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟