شيادها با گذرنامه مردم دلار دولتي مي گرفتند

با جلب اعتماد مردم مدعي مي‌شديم كه صاحب آژانس‌هاي مسافرتي هستيم و اگر تمايل داشته باشند مقدمات سفر آنها به اروپا، عتبات عاليات و ادامه تحصيل فرزندان آنها در خارج از كشور را با مبلغي پايين‌تر از آژانس‌هاي ديگر فراهم مي‌كنيم.
کد خبر: ۱۹۶۱۴۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۵ 11 October 2011
|
4596 بازدید
جام جم: 5 نفر از اعضاي يك باند كه با معرفي خود به عنوان صاحبان شركت‌هاي توريستي، گذرنامه‌هاي مردم را اخذ مي‌كردند تا برايشان بليت و مقدمات سفر تهيه كنند، با اين گذرنامه‌ها از بانك دلار خريداري كرده و در بازار آزاد مي‌فروختند.

هفته گذشته كارمند يكي از بانك‌هاي تهران هنگام فروش دلار به يكي از مشتريان با بررسي گذرنامه او متوجه شد،‌ اين فرد چند بار ديگر نيز به بانك آمده و با همين گذرنامه و گذرنامه‌هاي ديگر دلار خريداري كرده است. با ظنين شدن به مرد مشتري، كارمند بانك با پليس تماس گرفت و ماجرا را خبر داد.

دقايقي بعد ماموران اداره اتباع و مهاجران خارجي پليس با حضور در بانك، مرد مشتري را كه با گذاشتن گذرنامه در بانك قصد فرار داشت، دستگير كردند.

متهم به مركز پليس منتقل شد و در بازجويي‌ها گفت: به اشتباه دستگير شده‌ام و براي اولين بار است كه براي خريد دلار به بانك آمده‌ام.

در پي اظهارات متناقض متهم تحقيقات از او ادامه پيدا كرد تا اين كه ماموران در بازرسي از كيف او، تعدادي گذرنامه را كه متعلق به اعضاي يك خانواده بود پيدا كردند. با شناسايي و احضار اين خانواده به مركز پليس، ماموران به تحقيق از آنها پرداختند و معلوم شد يك هفته پيش مردي كه خود را صاحب يك آژانس مسافرتي معرفي مي‌كرده، با آنها آشنا شده و با ادعاي اين كه مي‌تواند مقدمات سفر آنها را به عتبات عاليات فراهم كند، گذرنامه‌هايشان را تحويل گرفته است.

اعتراف متهم

به اين ترتيب متهم دوباره بازجويي شد و گفت: از يك سال پيش همراه 4 نفر از دوستانم در پوشش يك باند با پرسه زدن مقابل بانك‌ها، آژانس‌هاي مسافرتي و مراكز خريد در محله‌هاي مختلف شهرستان ورامين با مردم ارتباط برقرار مي‌كرديم.

متهم اضافه كرد: با جلب اعتماد مردم مدعي مي‌شديم كه صاحب آژانس‌هاي مسافرتي هستيم و اگر تمايل داشته باشند مقدمات سفر آنها به اروپا، عتبات عاليات و ادامه تحصيل فرزندان آنها در خارج از كشور را با مبلغي پايين‌تر از آژانس‌هاي ديگر فراهم مي‌كنيم.

وي افزود: با اين ترفند، گذرنامه‌هاي مردم را تحويل مي‌گرفتيم تا براي آنها بليت تهيه كرده و بعد تحويلشان دهيم و بدون آن كه متوجه شوند با استفاده از مهرهاي جعلي خروج از كشور آنها در گذرنامه‌هايشان به بانك رفته و دلار دولتي خريداري مي‌كرديم.

متهم اضافه كرد: بعد از چند هفته، گذرنامه‌ها را به صاحبان اصلي آنها تحويل داده و مدعي مي‌شديم كه سفر آنها مدتي به تاخير افتاده است. آنها وقتي متوجه مي‌شدند در گذرنامه‌ها مهر ورود و خروج ثبت شده است به ما اعتراض مي‌كردند اما ما با گفتن اين كه مهرها اشتباهي ثبت شده، مبلغي به آنها مي‌داديم تا از شكايت صرف‌نظر كنند. با اين شيوه، ميليون‌ها تومان با فروش دلارهاي بانكي پول به دست مي‌آورديم.

در پي اعتراف متهم، يكي از همدستان فراري‌اش نيز دستگير و به همدستي با او اعتراف كرد. بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني از سوي بازپرس شعبه دوم فرودگاه مهرآباد تهران،‌روانه زندان شدند.

تحقيقات ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجي ناجا براي دستگيري 3 عضو فراري اين باند ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟