باند «شبح نامرئي» متلاشي شد

بررسي هاي کارآگاهان بيانگر آن بود که «ع. م» معروف به «شبح نامرئي»، تنها سارقي است که مي تواند خيلي سريع خودروهايي مانند زانتيا را سرقت کند، بنابراين اقدامات اطلاعاتي و پليسي براي يافتن وي از طريق بازجويي از همدستانش و همچنين به کارگيري مخبران آغاز شد
کد خبر: ۱۹۸۳۶۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶ 20 October 2011
|
5096 بازدید
خراسان: سرکرده ۴۲ ساله يک باند سرقت خودروهاي گران قيمت که به دليل سرعت عمل در سرقت ها از سوي دوستان و همدستانش به «شبح نامرئي» معروف شده و پس از آزادي از زندان دوباره اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده بود، به همراه ۲ تن ديگر از همدستانش، توسط کارآگاهان پليس آگاهي دستگير شد.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي روز گذشته با بيان اين مطلب به خراسان گفت: حدود ۲ سال قبل کارآگاهان پليس آگاهي تعدادي از اعضاي يک باند سرقت خودرو به سرکردگي فردي به نام «ع. م» را دستگير کردند که آنان به حکم مقام قضايي روانه زندان شدند، اما تعدادي از همدستان اين فرد فراري بودند تا اين که اوايل امسال کارآگاهان پليس آگاهي طي چندين مرحله عمليات پليسي متهمان فراري اين پرونده را نيز که با تشکيل باند ديگري سرقت مي کردند به دام انداختند و آنان نيز روانه زندان شدند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: با وجود اين که همه اعضاي باند سرقت خودرو با تلاش کارآگاهان دستگير شده بودند، اما از اوايل امسال دوباره گزارش هايي درباره سرقت خودروهاي گران قيمت و مدل بالا به پليس آگاهي رسيد که نشان مي داد افرادي در مشهد اقدام به سرقت خودرو مي کنند.

وي اضافه کرد: با توجه به اهميت موضوع و افزايش سرقت ها، تيم ويژه اي از کارآگاهان دايره سرقت خودرو به سرپرستي سرهنگ نوري مامور رسيدگي به سرقت هاي اخير شدند و بررسي هاي خود را در اين باره آغاز کردند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي تصريح کرد: بررسي بانک اطلاعات مجرمان و پرونده هاي افراد سابقه دار اولين مرحله از تحقيقاتي بود که کارآگاهان در اين رابطه آغاز کردند ولي نتيجه آن نشان داد سارقاني که در زمينه سرقت خودرو فعاليت مي کنند طي ماه هاي اخير توسط کارآگاهان دستگير و در زندان در حال تحمل کيفر هستند.

وي خاطرنشان کرد: در حالي که تحقيقات کارآگاهان براي شناسايي و دستگيري سارقان خودروها ادامه داشت يک خودرو زانتيا به شيوه يکي از سارقان حرفه اي و سابقه دار سرقت شد که با گزارش اين سرقت به پليس آگاهي، بلافاصله ذهن کارآگاهان به فردي به نام «ع. م» که ۲ سال قبل به خاطر سرقت خودروهاي زانتيا روانه زندان شده بود معطوف شد.

سرهنگ بيدمشکي گفت: با اين سرنخ، کارآگاهان به بررسي وضعيت کنوني اين سارق حرفه اي پرداختند و متوجه شدند که او حدود ۷ ماه قبل از زندان آزاد شده است و دوباره با تشکيل باند ديگري، اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته است. اين مقام انتظامي افزود: بررسي هاي کارآگاهان بيانگر آن بود که «ع. م» معروف به «شبح نامرئي»، تنها سارقي است که مي تواند خيلي سريع خودروهايي مانند زانتيا را سرقت کند، بنابراين اقدامات اطلاعاتي و پليسي براي يافتن وي از طريق بازجويي از همدستانش و همچنين به کارگيري مخبران آغاز شد تا اين که کارآگاهان با رديابي تلفن وي، موفق شدند محل اختفاي او را در جاده سيمان پيدا کنند.

سرهنگ کارآگاه بيدمشکي تصريح کرد: اما تحقيقات غيرمحسوس کارآگاهان نشان داد که اين فرد گاراژ بزرگي به مساحت حدود ۲ هزار متر را اجاره کرده و اطراف آن نيز دوربين هاي مداربسته کار گذاشته است تا به هنگام احساس خطر دستگيري بتواند از محل فرار کند.

وي افزود: کارآگاهان پس از جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آ ن ها و همچنين کسب مجوز قضايي تصميم گرفتند تا عمليات دستگيري اعضاي اين باند را در اوايل بامداد و هنگامي که متهمان در خواب هستند آغاز کنند بنابراين تيم عملياتي رسيدگي کننده به اين پرونده، در ساعات اوليه بامداد روز سه شنبه به محل اختفاي سارقان رفتند و در يک عمليات غافلگيرانه «ع.م» را به همراه ۲ تن ديگر از همدستانش دستگير کردند.

سرهنگ بيدمشکي گفت: در بازرسي از اين گاراژ، حدود ۲۵ دستگاه خودروهاي مدل بالا به همراه مقدار زيادي قطعات اوراق شده خودرو و حدود ۳۰ دستگاه موتور اوراقي و اتاق هاي خودرو کشف شد که اين قطعات با چندين خودرو براي بررسي به پليس آگاهي منتقل شد.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي اضافه کرد: تحقيقات کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت براي دستگيري همدستان احتمالي و ديگر اعضاي اين باند و همچنين کشف ديگر اموال سرقتي ادامه دارد.

در همين حال سرهنگ رزمخواه (رئيس اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي) نيز درباره شگرد «شبح نامرئي» براي سرقت خودرو افزود: او با شيوه اي خاص خودروهاي مدل بالا و گران قيمت را سرقت و آن ها را در مکاني مخفي و پس از گذشت چند روز، خودروها را به جاده سيمان منتقل مي کرد.

وي افزود: اين مرد ۴۲ ساله که در ميان دوستانش به «شبح نامرئي» معروف است خودروهاي تصادفي را به مبالغ خيلي اندک خريداري و سپس خودروهايي با همان رنگ و مدل سرقت مي کرد و پس از آن نيز با اسناد خودروهاي تصادفي آن ها را به فروش مي رساند.

سرهنگ رزمخواه اضافه کرد: تا کنون خودروهاي زانتيا، انواع پژو، ال ۹۰، سمند و غيره از اعضاي اين باند کشف شده است که تحقيقات در اين باره همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟