پیشنهاد محسن رضایی:

اتحادیه فرهنگی- اقتصادی پارس اسلامی

وی این سوال را طرح کرد که چرا کشورهایی اروپایی می توانند با یکدیگر متحد شوند ، واحد پولی مشترک داشته باشند و مسایل مرزی را تسهیل کنند اما هر زمان بحث اتحاد کشورهای حوزه شرقی و خاورمیانه مطرح می گردد با سیاستهای گوناگون با آن مخالفت شده و از تشکیل آن جلوگیری کرده اند ؟
کد خبر: ۲۵۴۳۳۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸ 28 June 2012
|
33483 بازدید
|
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای حوزه تمدنی پارس هم می توانند به سرزمین فرهنگی - اقتصادی پارس اسلامی بیندیشند.

به گزارش تابناک، دکتر محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «تبیین حقوق مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس» با اشاره به ضرورت شکل گیری اتحاد و وحدت بین کشورهای حوزه تمدنی پارس گفت: خوب است با نزدیک شدن کشورهایی که طی 200 سال گذشته از ایران جدا شده اند وحدتی شکل گیرد تا منافع کشورها پیگیری شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به شکل گیری اتحادیه اروپا و مزیتهایی که این اتحادیه برای کشورهای عضود دارد اشاره کرد و گفت: 
کشورهای حوزه تمدنی پارس هم می توانند به سرزمین فرهنگی - اقتصادی پارس اسلامی بیندیشند.

دکتر رضایی ادامه داد: در این صورت می توان با پیگیری و محور قرار دادن منافع مشترک کشورها که قرابت و نزدیکی فرهنگی بسیاری 
با هم دارند ، در برابر استعمار و دخالت های خارجی ایستاد .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران اسلامی هیچگاه بدنبال یا شروع کننده جنگ در منطقه نبوده و نخواهد بود بلکه بالعکس 
همواره ندای صلح و دوستی سرداده است از این رو می توان حوزه نفوذ فرهنگی و تمدنی ایران را مطرح و دنبال کرد .

وی سپس این سوال را طرح کرد که چرا کشورهایی اروپایی می توانند با یکدیگر متحد شوند ، واحد پولی مشترک داشته باشند و مسایل مرزی را تسهیل کنند اما هر زمان بحث اتحاد کشورهای حوزه شرقی و خاورمیانه مطرح می گردد با سیاستهای گوناگون با آن مخالفت شده و از تشکیل آن جلوگیری کرده اند ؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : امروز این نیاز بیش از گذشته احساس می شود و شرایط نیز فراهم تر است فقط نیاز به 
برنامه ریزی و منطق دارد تا از راه دوستی و تدبیر همراه با اقتدار پیگیری شود .

 دکتر رضایی خاطر نشان کرد : بسیاری در منطقه و خارج از منطقه نمی خواهند ایران سربلند باشد این خواسته و تلاش آنها تنها به جمهوری اسلامی هم بر نمی گردد هر چند بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران تشدید شده ، اما پیش ازانقلاب نیز این گونه بوده است بنابراین به غیر از دوران دفاع مقدس که حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان جدا نشده، شاهد تجزیه ایران بوده ایم و طی 200 سال گذشته سرزمین هایی از ایران جدا شده است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : در طول تاریخ به خصوص پس از جنگ جهانی دوم علیرغم کمک ایران به غربی ها اما هیچ گاخ نگذاشته اند ایران پیشرفت کند و به دستعه دست یابد بنابراین امروز باید بر این سیاست غربی ها پیروز شویم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح موضوع جزایر ایرانی خلیج فارس یک توطئه بزرگ بین المللی علیه نظام اسلامی و بسترسازی برای شکل گیری یک استعمار جدید است.

 همایش تبیین حقوق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس ظهر پنجشنبه از سوی کانون وکلای دادگستری استان در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد.

محسن رضایی در این همایش که با استقبال خوب وکلا،‌ علاقمندان و رسانه های گروهی استان روبرو شد اظهار داشت: برگزاری این همایش در شرایط کنونی ابتکار بسیار مناسبی است که در تنویر افکار عمومی بسیار نقش دارد و در صورت تداوم آن توسط گروههای مختلف می تواند نتایج ارزشمندی برای کشور داشته باشد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:‌ نباید حقوق مسلم یک ملت بزرگ این گونه نادیده گرفته شود و هر ازگاهی با توطئه ای منافع ملی آسیب ببیند.
حاکمیت ایران بر جزایر خدشه ناپذیر و مسلم است

این مسئول تصریح کرد: این مسئله تاریخی و موضوع روشنی است که هیچ خدشه ای به آن وارد نیست اما آنها که تا دیروز موضوع جزایر را مطرح می کردند امروز یک گام به جلو آمده اند و با طرح خلیج عربی می خواهند ما تا سواحل خودمان عقب نشینی کنیم.

وی گفت: در گوگل در حال ادبیات سازی و فرهنگ سازی در این زمینه هستند و گاهی خلیج عربی و گاهی فارسی به کار می برند تا در موقع مناسب و زمان تضعیف دولتها طرح اصلی خود را پیاده کنند.

این مسئول بیان کرد: در این زمینه نامه ای تنظیم شده تا به مسئول گوگل ارسال شود که اگر آنها اسناد تاریخی را مطالعه کنند به حقانیت ایران پی می برند.

اقدام علیه منافع منطقه/ عربها فریب نخورند

رضایی یادآورشد: این طرح قبلا توسط صدام به بهانه کمک به عربها مطرح شد اما با تجاوز صدام به کویت همه متوجه شدند این موضوع فریبی بیش نیست و نیت ها مشخص شد و امروز یک گام جلوتر آمده اند تا زمینه توطئه جدید را فراهم کنند.

وی گفت: آنچه مسلم است این که تا 10 سال آینده منابع نفتی امریکا و انگلیس روبه اتمام است و با عبور عمده انرژی جهان
از خلیج فارس استعمارگران تلاش می کنند تا اعراب را جلو بیندازند و با این حرکتها و ایجاد تنش در میان ملل مسلمان در دراز مدت به منابع نفتی آنها هم تسلط پیدا کنند.

رضایی اظهارداشت: کشورهای عربی باید بدانند که آمریکا به فکر آنها نیست بلکه زمینه سازی برای گرفتن خلیج فارس را در سر دارد و اگر منطقه هوشیار نباشد همین گاز و نفتی که در قطر سرانه آنها را تا 90 هزار دلار افزایش داده است و مخازن مشترکی که با ایران دارد به دست توطئه گران خواهد افتاد.

طرح جزایر فقط موضوع حقوقی نیست

این مسئول اظهارداشت: طرح جزایر سه گانه خلیج فارس فقط یک موضوع صرفا حقوقی نیست بلکه بسترسازی برای تحقق استعمار جدید است و اعراب در این طرح قربانی دوم هستند و اگر هشیار نباشند متضرر می شوند.

دنبال جنجال نیستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: مصصم و مصر هستیم تا دوستی خود را با کشورهای عربی همچنان حفظ کنیم اما ملت ما هم حد و مرز و ظرفیتی دارد و به رغم آنکه مخالف ماجراجویی در منطقه هستیم اما از حقوق مسلم خود در همه شرایط دفاع می کنیم.

وی گفت: ملت ما در جنگ نشان داد وقتی اراده کند با وحدت و همبستگی و ایمان قادر است کارهای بزرگی را ممکن کند و همه سرزمین های خود را آزاد کرد وامروز نیز قادر است این اتحاد را در کشور ایجاد کند.

رضایی بیان کرد: دریای خزر حق مسلم ملت ماست و در 200 سال گذشته شرق و غرب این دریا از ترکمنستان و گرجستان و تاجیکستان متعلق به ایران بود اما کم کم ما را عقب راندند و تمامیت ارضی را آسیب رساندند و امروز هم دنبال همان طرح و نقشه هستند.

وی اظهارداشت: در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی حرکت می کنیم و قادریم در اقدامی قدرتمند و مستند حق خود را ثابت کنیم و نگذاریم به آن خدشه وارد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ‌اگر قدرتمند و منطقی و طبق اصول جهانی حرکت کنیم قادریم دشمنان را به عقب برانیم و از حقوق خود دفاع کنیم.

در این همایش که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،پیروز مجتهد زاده استاد دانشگاه تهران، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، جمعی از وکلا و کارآموزان حقوق نیز حضور داشتند، سخنرانان در خصوص آگاه سازی مردم از توطئه جدید بین المللی علیه ایران مطالبی بیان کردند. 

محسن رضایی در سفر یک روزه به قزوین ضمن دیدار و گفتگو با آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با حضور در انجمن بیماران کلیوی با مدیر این انجمن و فعالان این موسسه خیریره دیدار و گفتگو کرد.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۵
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Austria
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
حیف که حتی با رای من، آقا محسن رای کافی نیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
این بار هم بهش رای می دهیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
ا م ا ر ا ت نه! شیخ نشین پارس جنوبی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
موضوع را داغش نکنید. ما صاحب جزایر سه گانه هستیم. باید دید چرا قراره حواس ما پرت بشه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
آقایان عرب لطفا کلاهتان را قاضی کنید و از تیز کردن دندان برای مال دیگران بپرهیزید.
اجم.
علی
|
Malaysia
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
حاکمیت ایران بر جزایر نقطه اشتراک نظر همه ایرانیان با هر گرایش و سلیقه ای است
ناشناس
|
Cyprus
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
بحث جالبی بود!

طرح خیلی خوبی اما واقعن هستند کسانی که به این سمت حرکت بدهند سیاست خارجی ایران؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
سلام بر برادر محسن انديشمندي كه دلسوزانه و با همگرايي و هم افزايي مكررا به دنبال اتحاد و پيشرفت ملت و كشور است و اميدواريم ايده هاي اقتصادي و فرهنگي ايشان در سال هاي آتي گره گوشاي بن بست هاي ايجاد شده در مديريت كشور باشد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
حتما با محوریت ایران این اتحادیه تشکیل می شود؟
پاسخ ها
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
زمینه اش هست. حداقل افغانستان و تاجیکستان سالهاست پیشنهاد اتحادیه کشورهای فارسی زبان را داده اند. نظر جناب دکتر جامع تر است ومیتواند کلیه کشورهای عضو امپراطوری فرهنگی ایران را شامل شود. فقط اگر این واژه پارس با واژه دیگری عوض شود چالش پیش رویش برداشته میشود.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
اميدوارم خودرضايي دنبال طرح اتحاديه ايراني روبگيره,طرح بسيارخوبيه,اماامكان اينكه همه كشورهايي كه طي 200سال ازايران جداشدن روبه اين اتحاديه واردكنيم بالانيست.مثلاچطورممكنه دولت بحرين ياجمهوري خودخوانده آذربايجان به اين اتحاديه بپيوندن?ميشه باكشورهاي ايران,عراق,سوريه,لبنان اتحاديه تشكيل داد,امابراي بقيه فعلأ شرايط محيانيست به نظرمن.لطفأ يه توضيح دراين باره بديد,چگونگي اين اتحاديه رو تشريح كنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
اتحادیه آریا.
واحد پولی مشترک: آریا
کشورها: ممالک شمالی که در 200 سال اخیر جدا شده اند، افغانستان، کردستان عراق
ما فکر میکنیم هرکس که عربی سخن بگوید مسلمان تر است و چسبیدیم به عربها در صورتیکه برادرانمان که در شکل گیری تمدن ایرانی اسلامی در سالهای گذشته با ما همگام بوده اند را رها کرده ایم.
به قول معروف میگن برای کسی بمیر که برایت تب کند. عربها را ول کنید و کسانی که عاشق ایران هستند را بچسبید.
پاسخ ها
هپلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
تاجیکستان یادت رفت واقعا چه اتحاد یه ای هم می شه همه از شنیدن اسمش به روغن سوزی می افتن
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات