عزیزی در واکنش به افزایش کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی:

دولت از افزایش قیمت‌ها جلوگیری نکرد

کد خبر: ۲۵۸۵۸۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴ 17 July 2012
|
3326 بازدید
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با قابل انتظار خواندن افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: دولت باید با جبران هزینه‌های حمل‌‌و‌نقل عمومی از محل درآمد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از این افزایش قیمت جلوگیری می‌کرد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در واکنش به افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی بدون هماهنگی‌های لازمه با دستگاه‌های مربوطه، اظهار داشت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها این موضوع پیش بینی شده و دولت باید از محل درآمدهای اجرای این قانون برخی از هزینه‌ها را جبران می‌کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی موضوعی است که از مدت‌ها پیش مورد بحث و گفت‌و ‌گو بود و حتی شورای شهر تهران اقداماتی را در این زمینه انجام داد که مسئولان می‌توانستند با جبران هزینه‌های حمل و نقل عمومی از رشد قیمت کرایه حمل و نقل در این مقطع زمانی جلوگیری کنند.

وی با مدنظر قرار دادن اشکالات موجود در اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: در بخش‌های تولیدی نیز مانند بخش حمل‌‌و‌نقل آثار حمایت نکردن دولت کاملا مشهود است.

عزیزی با اشاره به افزایش شدید هزینه سوخت، لوازم جانبی و استهلاک خودرو گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس افزایش پیدا نکند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برخورد منطقی مسئولان و مردم با موضوع افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل عمومی اعلام کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس گناهی نکرده‌اند که افزایش هزینه‌های سوخت و استهلاک خودرو را به دوش بکشند و همان کرایه‌های قبلی را دریافت کنند و مردم هم نباید تمام رشد این هزینه‌ها را از طریق افزایش کرایه‌ها پرداخت کنند؛ دولت باید به فکر مدیریت استفاده از درآمدهای هدفمندی یارانه ها باشد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟