مدت تحصیل هنرستانی‌ها یکسال اضافه شد

کد خبر: ۳۲۳۱۴۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲ 01 June 2013
|
9060 بازدید
|
۵
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان حلقه پژوهشی میان صف و ستاد آموزش و پرورش نام برد و بر پاسخگویی این دانشگاه به سئوالات پژوهشی حوزه‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم سحرخیز با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی در قالب دو دوره ابتدایی و متوسطه گفت: در گذشته چهار دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی داشتیم که در نظام جدید آموزشی این چهار دوره در قالب 2 دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی شده است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: براساس اقتضائات سنی دانش آموزان در هر دوره تحصیلی ونگاه دین مبین اسلام بر ویژگی‌های روحی، روانی، عاطفی و عقلانی هر دوره تحصیلی، دوره ابتدایی و متوسطه هر کدام به دو دوره سه ساله تقسیم می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که دو نوع مدرسه در قالب عناوین دبستان و دبیرستان خواهیم داشت، تصریح کرد: هنرستانها نیز مکان‌هایی برای تحصیل علاقمندان رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای کسب آموزش‌های مهارتی هستند که در اولین گام، با افزایش یک سال به طول مدت تحصیل آن‌ها از 2 سال به 3 سال، فرصت بیشتری برای کسب آموزش‌های مهارتی به هنرجویان فراهم آمده است.

وی ادامه داد: جایگاه نظام هدایت و راهنمایی تحصیلی در نظام جدید آموزشی، سه ساله اول دوره متوسطه خواهد بود.

ابراهیم سحر خیز، تغییر در محتوای کتب درسی را از مهمترین آثار تحولی نظام جدید آموزشی قلمداد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این تغییرات از دوره ابتدایی آغاز و دامنه آن در سال تحصیلی آینده به دوره متوسطه هم کشیده خواهد شد.

وی، ورود کتب جدیدی همچون کار و فناوری، تفکر و پژوهش، تفکر و سبک زندگی و متناسب سازی زمان آموزش را دلیلی بر جهت گیری نوین آموزش و پرورش در عرصه تولید محتوای آموزشی در این وزارتخانه دانست.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
معاونت راهبردی ونظارت ریاست جمهوری طی یک نامه ای به سازمان سنجش اموزش کشور هرگونه پذیرش دانشجو توسط آموزش وپرورش را دردانشگاه فرهنگیان رامنوط به اخذ مجوز از آن معاونت نموده است براین اساس به نظر می آید این معاونت مخالف پذیرش دانشجوی متعهد خدمت کمی باشد ضمنا این این معاونت به سازمان مزبور اعلام نموده درصورت درج ظرفیت پذیرش دردفترچه ازمون سراسری بدون صدور مجوز ازسوی ان معاونت را مورد پیگرد قانونی قرارخواهد داد
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ای کاش امکانات رو هم افزایش بدن
هنرستان هایی هست که امکانات انها برای 40 سال پیش هست
العبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
به خدا قسم همان کتابهای قبلی بهتر بود بنده 5 سال دبیر ریاضی هستم وشاهد هستم مایی که با کتب قدیم درس خواندیم قدرتمان در دروس به مراتب از دانش آموزانی که کتب جدید ابتدایی را می خوانند بیشتروبهتربود ، نمی دانم با چه تفکری وبرنامه ای این تغییرا اعمال کردند وهمچنین بحث پایه ی ششم کار بسیار بسیار اشتباهی بود وهست و بنده وتمامی همکاران ،اطرافیان واولیای دانش آموزان که خود نیز فرهنگی هستند به این گفته بنده اعتقاد دارند خواهان این هستند که انشاالله هرچه زودتر پایه ی ششم را حذف وکتب را به همان کتب قدیم برگردانند، ازشما فعالان در تابناک خواستار این هستیم که این موضوع را پیگیری جدی نمایید انشاالله
معاون هنرستان
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
درسال گذشته اکثریت هنرجویانی که به سال دوم هنرستانهای کار دانش هدایت گردیدند متاسفانه با چند درس افتاده از سال اول وارد این مدارس شدند که اکثر این دروس مبانی دروس در سال دوم بود . در امتحانات خرداد ماه مشخص شد که این هنرجویان چقدر توان علمی پایینی دارند و افت تحصیلی در هنرستانها زیاد شد .
پاسخ ها
دبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
کسانی که تصمیم میگیرند با چند درس افتاده و معدل 4 دانش آموز باید به هنرستان کاردانش هدایت شود یا با سیستم کاردانش آشنا نیستند یا صورت مسئله رو خوب نخوانده اند
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات