بازدید 1402

مسئولان نینوا از احتمال شیوع بیماری­‌های ناشی از آب آلوده نگران هستند

کد خبر: ۴۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸ 29 July 2014

یکی از اعضای شورای استانداری نینوا با اشاره به اینکه ترریست­های داعش از کلر تصفیه آب آشامیدنی برای ساخت مواد منفجره استفاده می­‌کنند، ابراز نگرانی کرد که کمبود کلر موجب شیوع بیماری­‌های ناشی از آلودگی آب آشامیدنی در استان نینوا شود.

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه خبری صوت العراق، یکی از اعضای شورای استانداری نینوا با اشاره به اینکه تروریست‌­های داعش از کلر مورد استفاده برای تصفیه آب در مواد منفجره استفاده می­‌کنند، گفت: بیم آن می­‌رود که کمبود کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و شیوع بیماری­های ناشی از آن شود.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: یکی از درخواست­‌هایی که مسئولان این استان از دفتر نخست وزیری داشت‌ه­اند، تحویل 150 طن ماده  کلر برای تصفیه آب آشامیدنی است.

این مسئول شورای استانداری گفت: نوری مالکی موافقت اولیه خود را با درخواست مزبور اعلام کرده و درعین حال هشدار داده است که در صورتی که این حجم زیاد کلر در اختیار داعش قرار بگیرد از آن برای ساخت مواد منفجره استفاده خواهند کرد که این خطری است که اهالی این استان را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

از همین رو قرار شده است که کلر مورد نیاز برای تصفیه آب در چند نوبت در اختیار این استان قرار داده شود تا از دسترسی داعش به آن نیز جلوگیری شود.
این مسئول استانداری همچنین اظهار داشت با توجه به کمبود کلر، بیم آن می­رود که بیماری­های ناشی از آب آلوده در بین اهالی این شهر شیوع پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم